Auditråden

Mycket troligt att då fått tag på ett måndags exemplar. Jag känner i alla fall inte igen mig.
Har aldrig ägt nån Golf men låter lite väl lite tycker jag. Lastar i alla fall likvärdigt med farsans v50. Barnvagnen med tillbehör och packning går in utan större problem även om det gäller att packa väl.
Dock tog jag mig ett par minuter och kodade bort varningen för bilbältet samt automat låsningen som jag håller med om är lite irriterande :)

Nepp. Vi skulle lasta en 42" tv med kartong. Fanns inte en sportmössa att den skulle gå in i A4:an hur vi än vred och vände. Man så när man öppnat bakluckan (efter att ha ryckt i den och kommit på at den var låst som vanligt så man förbannad fick böja sig in och trycka på en knapp...) att det här går aldrig.

Gick inte ens att få in den genom bakluckan och när vi mätte utifrån skulle en del av teven sticka ut så det var bara att glömma.
I polarens, farsas Golf från samma modellår så gick teven in utan problem och la sig som en matta på golvet så man hade kunnat ställa en flyttkartong ovanpå också om teven hade pallat det.

Vi bara garvade.

Mitt trummset som utan problem gått in i samtliga E46Touring jag haft inkl kagge, pukor, stativ, cymbalväska, pedal, mm gick inte in i A4:an trots att man använde passagerarsätet fram.

Men jag gillade karaktären på fyrhjulsdriften, stereon och att knosan som innehåller lastskyddet och insynskyddet bak sitter fast på ryggstödet och följer med när man fäller ned i stället som på BMW där man måste plocka bort den och montera den igen i ett speciellt spår från sidan.

Låter inte i närheten så gött som en gammal härlig rallyfemma. På den tiden sket man ju i lågvarvsegenskaper på prestandabilar med, så man lät verkligen turbon jobba på högvarv :kärlek i rallyskogen

Känner igen beskrivningen på min RS2. Man vet att man lever när turbon börjar ladda på ordentligt på högre varv. En riktigt primitiv bil på många sätt och vis och det är där tjusningen ligger. Har inte kört den nya direktinsprutade femman i TT-RS, men jag kan inte tänka mig att den är lika rå. Dagens kunder ställer andra krav helt enkelt.

Gamla Grupp B bilarna hade ett underbart motorljud. Ett nöje att titta på gamla klipp på YouTube från den tiden.
.

Känner igen beskrivningen på min RS2. Man vet att man lever när turbon börjar ladda på ordentligt på högre varv. En riktigt primitiv bil på många sätt och vis och det är där tjusningen ligger. Har inte kört den nya direktinsprutade femman i TT-RS, men jag kan inte tänka mig att den är lika rå. Dagens kunder ställer andra krav helt enkelt.

Gamla Grupp B bilarna hade ett underbart motorljud. Ett nöje att titta på gamla klipp på YouTube från den tiden.
.

RS2. Kärlek. Nuff said!

.

Ttrs måste upplevas irl innan man kan säga om den e rå eller inte :tummenup
(Vi hade inte planerat att provköra men när man bokstavligen får nycklarna i handen me orden "denna ska du pröva" så vet jag en som inte säger nej)

Last edited:
Ttrs måste upplevas irl innan man kan säga om den e rå eller inte.

Framförallt måste man köra en UR-Quattro eller en RS2 innan man kör TTRS eller motsvarande motoriserad Audi.

Dom sistnämnda låter som dammsugare i jämförelse och känsla... Rallyjärn vs. frisörbil :yoparty

Flera år på nacken men fortfarande jäkligt snygga :), det e Audi det :)

Menar du att Volvo är sämre?

1962-volvo-p1800-white-795833.jpg

Eller Citroen

ds20050619.jpg

så jävla synd att om man vill ha nått rått, elakt, brutalt måste man köpa 20 år gammalt. idag kommer det ju nästan upp en ruta i färddatorn:
"Du har tryckt gaspedalen i botten när du redan är upp i lagstadgad hastighet, att utföra denna handling är ett brott är du säker på att du vill utföra denna handling? Y/N"

Nej lekfordon ska inte tvecka på att döda en om man gör nått fel..

låter surt att nya 2.0 an har en gammal kedja,,,, måste kollas , undra hur nya 2,5 litersfyran har det? rem Eller kätting ?

Jag pratade precis med Audi om service och 2.0:an har kamrem, det är bara nån av de stora V6:orna som hade kedja enligt Möller Bil.

Jag har åkt Audi sen millenniumskiftet och är inne på den tredje A4:an och är supernöjd. :tummenupp

Audihistoria:
A4 1.8T-00
A4 Avant 1.8T-03
A4 Avant 2.0TFSI-10

Bifogat

• A4rules!.jpg
    A4rules!.jpg
    43.8 KB · Visningar: 34
Last edited:
Backtest med solklar vinnare.

[YOUTUBE-ID]vAHPMUkhj5Q&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Backtest med solklar vinnare.

[YOUTUBE-ID]vAHPMUkhj5Q&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Det där är ju en Audireklam. Varför har de fler balla vinklar på Audin och varför kom 3-serien kortare än X5:an? Borde ju vara tvärt om. Hade den bara bakhjulsdrift eller?

I Teknikens världs vitertest förra vintern hade MB C klass och BMW 3-serien bästa fyrhjulsdriften. De andra körde med Torsen och haldax och de var tvungna att känna hur något hjul släpper innan de börjar driva på alla 4 och då är det för sent.

Jag pratade precis med Audi om service och 2.0:an har kamrem, det är bara nån av de stora V6:orna som hade kedja enligt Möller Bil.

Jag har åkt Audi sen millenniumskiftet och är inne på den tredje A4:an och är supernöjd. :tummenupp

Audihistoria:
A4 1.8T-00
A4 Avant 1.8T-03
A4 Avant 2.0TFSI-10

Stackars jäkel :gråta

Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back