Auditråden

Den perfekta familjebilen. Säker och törstig i drift samt förmånlig försäkring.

Bifogat

• s4Large.JPG
    s4Large.JPG
    129.7 KB · Visningar: 118
Tycker snarare det är tvärt om, gillar man Ducati eller liknande skräp spyr folk galla på en och kallar en taliban etc. Allt utom japanska hojar och tyska bilar är ju skräp enligt SH-normen ;)
Nä nu har du missuppfittat det man får absolut inte köra ducati (eller annat inte japs relaterat) samt man måste köra en japsbil för det säger alla på detta forum.

Jag har två - en A3 och en A6. Båda ganska gamla och förhållandevis klena i motorn, men A3:an går riktigt fint tack vare låg vikt och bra balans och A6:an får dra drygt 1,5 ton på bara B-kort, vilket gör den förträfflig om man saknar E-behörighet och ska släpa på husvagn o.d.

Skulle gärna byta mot A3 V6 3,2 Quattro med DGS-låda och en A6 4,2 Quattro. Mer motor helt enkelt och fler drivande hjul...

Min far har en Audi A6 -07 som jag brukar låna vid behov. Senast letade jag frenetiskt efter ett 3,5mm uttag, är inte detta standard på en ååådi?:confused:

Jag var 10cm från att sätta en s3:a i en lyktstolpe i vintras :)

Quattro är kul, 70 blås på ställ, gör precis vad du vill att den ska göra!

Jag äger inte ens en vanlig bil men nya Quattro-concept bilen är ju hejdundrandes cool.
Kommer väl kosta över millen om den byggs men ändå...
http://autocartrends.com/audi-quattro-concept-sport-and-advanced-car/
05-audi-quattro-concept-500x332.jpg

Den perfekta familjebilen. Säker och törstig i drift samt förmånlig försäkring.

En sån hade jag. Lastar mindre än en golf (som är samma bil som A3), vid 9.000 ska den in på extraservice för byte av stift och luftfilter!!!! trots att den då nyligen servats, ska man slänga i något i bakluckan har man alltid glömt att man måste trycka på en knapp inne i bilen för att öppna den eftersom nyckeln sitter i, dörrarna går inte att öppna utan flyger igen på en när man ska ut så man till slut vill sparka bort dom, man får pilla på ac+n hela tiden för att den är för kall eller för varm och mitt i sommaren får den för sig att spruta kalluft på rutan så det blir kondens på insidan, rullar man i 5 kmh 2 meter utan bälte så börjar en zummer i dålig kvallité tjuta så det distar så man kan inte flytta runt bilen på gården utan att bli antingen irriterad eller förbannad, jag kan fortsätta i evigheter.

Men den hade ganska bra originalstereo.

fått återfall av audiofili (a6 2.6Q avant) Hade en ruskit fräsch a4a 1.8tqs i surfgrönt innan.

Ingen av bilarna har varigt specielt problemfria och aldeles för under motoriserade.. Men av nån anledning älskar jag audi.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!