Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
6kg fattar jag men inte hur du lyckas gå ner 1 dm!
(Behöver gå upp 1 dm så blir vikten också rätt).
Mjölk är det tydligen massa socker i. Jag fick en rejäl fettdepå på magen när jag började överkonsumera latte.
Det finns en bra app, "shapeup", där skriver du in ditt kaloriemål, mat och aktivitet. Då ser du om och hur mycket underskott/överskott du hamnar på.
Www.styrkelabbet.se/deffa. <--- Där kan du räkna ut kaloribehov under en dag.
Personligen skulle inte jag löpa för att gå ner i vikt. Visst, du förbränner mycket energi, men det naggar på muskler oxå. Inte bara fett.
Utifrån vad jag har läst mig till så förbränner enligt nedan.
Promenad (6,4 km/h): 429
Löpning 12,1 km/h (5 min/km): 1191
Tyngdlyftning, lätt: 286
Tyngdlyftning, tungt: 571
Tips på bra proteindrink/tillskott emottages dock tacksamt!
Attackbanting, lchf, banametoden eller vad som nu är 'inne' för tillfället funkar för att de har två saker gemensamt;
1. Ingen av dem innehåller kakor, pizza eller cola.
2. Alla skall gärna 'kombineras med fysisk aktivitet'.
Då ställer man ju sig frågan, är det avsaknad av kakor, pizza och cola samt den fysiska aktiviteten som är avgörande, eller är det just den magiska inneförtillfälletmetoden som är svaret på bönerna?
Jonte startar bantar tråd?!!
Men du... Istället för att vråla igång BMW:n och köra den lite lagom kondensljummen till tåget varje morron, kan du ju ta benen istället? Du kan ju prova en vecka iaf?
Här är en sida där jag brukar rita upp mina rundor med elrullen i förväg, så jag inte får batteritorsk: http://aktivtraning.se/route
Notera kaloriberäknaren under kartan. Det skiljer inte såå mycket mellan gång och löpning.
Lycka till, 30-årsplufset är en tuff motståndare!
Ricken kör den nya metoden "sträckbänk", ändrar längden istället för vikten.
150kg är inte så mkt på en person som är 3 meter lång![]()
Vad var det som stod bredvid latten på bordet då?![]()
Min Iphone menar du??![]()
Wall of text
Men börja med att räkna på hur mycket protein du får i dig redan. Runt 2-3g per kg (som du väger) för att ligga på topp (mer kan kroppen inte tillgodogöra sig ändå). Dvs. väger du 70kg ska du få i dig 140-210g.
En annan intressant grej som jag såg i nåt program för en vecka sedan var när de testade att öka ämnesomsättningen i kroppen genom att cykla 3x20 sekunder på maxfart varannan dag typ och det gjorde en jävla skillnad. De hade forskat och kommit fram till att det var den tid det tog för att "väcka" musklerna och få fart på förbränningen av glukos och sätter man det i samband med annan lättare träning och en vettigare kost så lär man tappa rätt fort...
Har du läst underlaget eller bara rubrikerna? Försökspersonerna var soffpotatisar hela bunten.
Såg du programmet?
Nu är du ju värre än jag trodde? Jag tänker verkligen inte referera till en journalists egna privata experiment och nej jag vet inte vad du pratar om för program.
Jag tog för givet att du refererade till en nyligen publicerad forskningsrapport som hävdade att dess 3*20 s skulle räcka. Tidningarna vara snabba med att skriva om dessa 3*20 s plockade helt ur sitt sammanhang eftersom journalisterna inte redovisade att försökspersonerna var soffpotatisar.
Istället skriver journalisterna just att 3*20 s räcker helt plockat ur sitt sammanhang. Och tydligen har alltså någon journalist gjort ett eget experiment? Det är kanske kul men man kan inte göra statistik av ett enskilt objekt och därmed inget jag skulle referera till.
Jag kan slå vad allt jag äger att den som håller en genomsnittlig svensk träningsnivå skulle direkt tappa i fysik om hen drog ner till dessa 3*20 s.
Men för fan, kolla på programmet då innan du kastar ur dig mer...
...få igång kroppens förbränning med väldigt enkla medel...
Lånar lite.
Varför går jag inte ner i vikt?
Jag är 40+ 1,91cm 90kg.
Nu säger väl en del det gamla vanliga;
"- Du behöver väl inte gå ner"
Men jo, det behöver jag. Det där känner man bäst själv och vill inte diskutera det.
Vill bara veta varför jag inte tappar vikt?
Jag har lagt om kost och äter numer endast ett riktigt mål mat om dagen och då är det helt utan eller minimalt med kalorier. De enda kolhydrater som slinker ner är mackan till kaffet vid niofikat på jobbet som förövrigt är mycket aktivt. Löptränar dessutom varannan dag ca 6-8km med intervaller minst hälften av sträckan. Har aldrig varit någon träningsmänniska, därav kortare och hårdare pass. Har gjort detta i en månads tid ungefär och tänker fortsätta. Har ingen aning om det är rätt eller fel att göra såhär men vore tacksam om någon kunnig kunde svara på min fråga för jag begriper inte varför vågjäveln vägrar ändra åsikt.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |