Starstriker
Som man googlar får man svar
Alltså jag vill bara friskriva mig från de som sorterat in mig i ett fack av överviktiga. Jag är 182 och gick upp från 80-82 till 85-86 under julen.
TJOCKIS!!!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag vill bara friskriva mig från de som sorterat in mig i ett fack av överviktiga. Jag är 182 och gick upp från 80-82 till 85-86 under julen.
Hur vet du att att du ligger på underskott av kalorier?
Här är jag, 50 kg skillnad på ett år. *text*
Har inte räknat men det vore otroligt annars? Ta exemplet igår:
Frukost på jobbet: 2 skivor med lingongrova med ost+kaffe
Lunch på jobbet:ca 400g kokt torsk med kokta brytbönor.
När jag kommer hem dricker jag ungefär 8dl mjölk kokar två ägg och en rå morot. Thats it.
Detta är vad jag lever på och byter ut bönorna och fisken mot stekt kött/kyckling eller tonfisk och lite ris.
På det löpträning varannan dag som jag nämnt.
Vill du får du räkna.
Du har all min respekt!
Vill man så går det, du är från och med idag min inspiration.
Tack alla för svaren!
Jag nöter på och ska dra på lite mer smör på morgonmackan, trycka ett par ägg till och fortsätta kuta så ska väl nålen börja röra sig snart. Oavsett så mår jag bättre av det.![]()
Jo jag vet men det är ohyggligt mycket mindre än i läsk och saft som jag drack tidigare. Eftersom jag ändrat kosten så radikalt så inbillar jag mig att de kolhydrater som 8dl (oftast mindre också) lättmjölkbidrar med är försumbart?Mjölk är det tydligen massa socker i. Jag fick en rejäl fettdepå på magen när jag började överkonsumera latte.
,
Konstig fråga, men hur mår och växer hår och naglar?,Jo det va en lite underlig fråga, men jag tror jag fattar vad du menar med den.
Det har ju inte gått mer än en månad men jag har inte märkt någon nämnvärd skillnad.
Mjölk är det tydligen massa socker i. Jag fick en rejäl fettdepå på magen när jag började överkonsumera latte.
Har inte räknat men det vore otroligt annars? Ta exemplet igår:
Frukost på jobbet: 2 skivor med lingongrova med ost+kaffe
Lunch på jobbet:ca 400g kokt torsk med kokta brytbönor.
När jag kommer hem dricker jag ungefär 8dl mjölk kokar två ägg och en rå morot. Thats it.
Detta är vad jag lever på och byter ut bönorna och fisken mot stekt kött/kyckling eller tonfisk och lite ris.
På det löpträning varannan dag som jag nämnt.
Vill du får du räkna.
Du har all min respekt!
Vill man så går det, du är från och med idag min inspiration.
Tack alla för svaren!
Jag nöter på och ska dra på lite mer smör på morgonmackan, trycka ett par ägg till och fortsätta kuta så ska väl nålen börja röra sig snart. Oavsett så mår jag bättre av det.![]()
Det sägs att styrketräning bränner 3 gånger så mycket än konditionsträning om man kör lättare vikter och många reps, samtidigt som man inte naggar för mycket på musklerna som Ricken skriver.
Sen ska det vara fysiskt omöjligt att kunna bygga muskler samtidigt som man går ner i vikt, men om man är stor från början, så brukar man ju ha en hel del muskler man kan spara på.
Kruxet är väl egentligen att jag aldrig satt min fot på ett gym och tycker det är så krångligt med alla övningar, reps och sets och allt vad det är. Har jag klarat mig hittills så kan jag inte förmå mig att börja nu liksom. Mina ambitioner är ju inte heller att bygga muskler, men vill behålla dem jag har i skapligt skick.
Har vänner som är helt insnöade byggare och har haft så roligt åt dem på deras bekostnad så skulle få höra det i evigheter om jag ens visade mig i närheten av gymmet.
Tips på bra proteindrink/tillskott emottages dock tacksamt!
Kör hårt, klarade jag det här helt själv utan någon som helst hjälp så kan vem som helst göra det!!
View attachment 376557
Det finns artiklar som säger både ja och nej.
Jag kan bara tala ur egen erfarenhet.
I okt vägde jag 89kg, 1,75 lång.
Idag väger jag 83kg (fortfarande 1,65 dock) men jag har lagt på mig muskelmassa.
Jag körde hantelpres på 25-30kg när jag kom igång igen. Nu kör jag 5-6 reps / set på 40kg.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |