Attackbanta eller svälta sig själv en kort tid.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Gick upp lite väl mycket under julen. Hörde ihop med slapp leverne och nikotinabstinens. Nu har jag skärpt till mig men skulle behöva döda sockersuget för gott samt krympa magsäcken en hel del. Har just bytt från väldigt fysiskt arbete till kontorsjobb.

Tror jag har lätt för att härda ut. Det blir liksom lite kul. Tror därför att man kanske skulle testa 1 vecka på minimumintag. Vad ska jag i så fall äta under en vecka? Yoghurt och morötter? Vatten och grönsallad? Matersättning?

Är fullt medveten om att ett sunt leverne, lite mer motion, lite mindre snabbmat kommer göra susen på sikt. Vill dock testa att attackbanta, lär inte dö av det.

Nå, vad ska jag äta och hur mycket för att göra skillnad på 1 vecka?

gör de! de e ballt med jojo vikt fråga alla småfeta fjortisar och brommamammor som saknar psyke för att göra långsiktiga förendringar :)

Tror det du skrivit youghurt och grönsaker borde funka kanske inte den med mest socker i men de finns ju i olika smaker så nåt borde funka.kanske grovt bröd till? jag vet fan inte nåt mer jag har nog kapitulerat för bad 2013 iallafall det blir vassen med kikare i år igen.

Www.styrkelabbet.se

Det står en del bra där om kost. Du behöver inte bodybuilda för att läsa det.

Jag käkade måltidsersättning för att kickstarta min viktnedgång men räkna med att gå hungrig och inte orka träna något under tiden.
När jag käkat det några dagar var jag helt slut efter mindre än 1 km löpning.

Kaloriunderskott gör ju att du inte orkar anstränga dej så det bättre alternativet är ju rätt intag men ökad aktivitet.
Funkar kanske om man har väldigt onyttiga vanor i vanliga fall eller är så tjock att man inte kan träna så mycket pga leder och annat som tar stryk.

Men inte för att få bort julmagen. Då är det bara hårt arbete :gnissla

Efter jul kommer påsken men däremellan ligger... fastan.

Låt bli att äta i 4-5 dagar, håll dig till vatten, lite vitaminer och nån mineral. Man blir lite grinig men för dem som reder ut det är det rätt intressant. Alternativt har du en daglig periodisk fasta, säg 18h om dagen, mellan 20 och 14. Däremellan får då äta (med måtta).

Funkar. Om du inte har karaktär som en sprutnarkoman dvs.

Jag inbillar mig att det är lätt att töja på magsäcken en del under julen. Kör en salladsvecka, tugga ordentligt och stå ut med småhungern i början. Sen kost och motion.

Kör LCHF, gick ner 36kg på 2 månader.. http://myway2fitness.se <- Där har jag skrivit lite om det. Du äter dig mätt och rasar i vikt.

Alternativt prova PF (periodisk fasta). Just nu kör jag 24h (äter 1 gång om dagen) alternativt äter du mellan 12-20 ca 3 mål om dagen. då går du också enr i vikt :)

Last edited:
Lättaste är att räkna kalorier och lägg dig på ett underskott på ca 5-700 kalorier/dag. Då mår man både bra och har ork kvar men går ändå ner i vikt.

Kan också sälla mig till LCHF skaran. Gick ner 13kg på kort tid. Men då tränade jag 4-5ggr i veckan också (kickboxning och gym). :fakta

Idag dock så försöker jag bara äta nyttigt och inte tänka så mycket på antal kalorier osv, så det blir en del kolhydrater. :rolleyes:

Vad händer med kroppen när du svälter den?

Och vad händer med kroppen efter att du svält färdigt och börjar äta igen?

Varför växer muskler?
Är det för att vi inte använder dom och bara matar dom med energi?

En muskel växer och blir starkare som ett svar på en yttre påverkan. Muskeln bryts ner och då måste den byggas upp.
Och istället för att bara bygga upp den till det stadie den var innan nedbrytningen så bygger man upp den lite till. För att klara nästa nedbrytning lite bättre nästa gång.

Om du svälter kroppen i 2-3 dagar så kommer nån liten pryl i systemet bli livrädd när det inte finns näring i kroppen.

Så nästa gång du stoppar i dig mat igen så kommer kroppen att bunkra på sig allt skit den kan. Bara för att vara förberedd på nästa gång du ska svälta den.

Kolla styrkelabbet, räkna på hur mycket kalorier du ska äta på en dag.
Lägg dig på 500-700 i underskott.

Om du inte bryr dig i vilken typ av massa du tappar så äter du allt.

Vill du behålla muskler och tappa fett så äter du mycket protein.

Kör LCHF, gick ner 36kg på 2 månader.. http://mywy2fitness.se <- Där har jag skrivit lite om det. Du äter dig mätt och rasar i vikt.

Alternativt prova PF (periodisk fasta). Just nu kör jag 24h (äter 1 gång om dagen) alternativt äter du mellan 12-20 ca 3 mål om dagen. då går du också enr i vikt :)
Läste din "historia". Impad! Det är inte så jäkla lätt att veta vad som är helt rätt att göra men ALLA vet i stort sett vad som inte är rätt. Börja där.
(länken är fel, här är rätt: http://myway2fitness.se/ )

onanera 24/7 i en vecka. du bränner runt 300 kalorier i timmen.

men lär få det knepigt att spela bf3.

Jag blev sjuk innan jul i influensa, tog en vecka att bli nära frisk. Sen fick jag en annan virussjukdom en vecka efter det så på tre veckor gick jag ner 6 kilo med TV tittande och ps3 spel!

Orsaken till viktnedgång var mestadels att halsen var så svullen och infekterad att jag inte kunde se den där.... gomspenen (?) och trots hunger ville jag inte utsätta mig för mer tortyr än den som redan fanns där.

Det lilla matintag jag hade var, blåbärssoppa, apelsinjuice och a-fil, annan mat gick liksom inte ner genom svalget :(

Rekommenderar inte denna maratonbantning men jag garanterar att den fungerar. För tillfället har jag smittat ner min chef så kela lite med henne så kan du utan tvekan bli sjukling du med :D

Testa intermittent Fasta, dock är inte detta en "bantnings metod" utan mera ett sätt att leva om man säger så.

För tillfället har jag smittat ner min chef så kela lite med henne så kan du utan tvekan bli sjukling du med :D

hmmm... Jag läser lite mellan raderna här...

sockans chef är ful men vill kela och sockan är rädd om jobbet så han ställer upp och nu blev han dessutom sjuk på kuppen, men sockan vill gärna delegera arbetsuppgiften vidare till någon här på sh.

DU går ner i vikt långsammare om du bara slutar äta tvärt (kroppen spar på fettet när den märker att man börjar svälta) ch vikten du tappar kommer du snabt att gå upp igen. käka nyttigare och sätt dig på en motionscykel två timmar om dan istället.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti