Nu låter jag tråkig men, vill du inte bli omkörd så finns det andra vägar med mindre trafik en onsdag än Bulten...
Vad det gäller att bli jagad av Kling och Klang så är det ingen jag känner som kör frekvent som är road av det, däremot kan det ibland bli en verklighet då det sättet som jag och flera i min närhet gillar att köra hoj på är, precis som du säger, ej förenligt med gällande lagstiftning.
Två av mina bättre vänner har under åren omkommit, en körde ihjäl sig helt på egen hand, han saknade en känsla för var gränsen gick och det hade han bevisat ett flertal gånger. Den andra körde vid tillfället väldigt lungt och var på väg till en SMC-kurs där han skulle vara instruktör och sovsäcken gled ner och trasslade in sig i bakhjulet, ridå!
Dom som kör på stulna hojar, utan kk, med droger/alkohol i kroppen är mycket svåra att komma åt, självsanering kanske är det bästa, så jaga satan och dom kommer köra ihjäl sig!
Dom allra flesta tänker på VAR dom gasar, gör man inte det kommer det sluta illa, för dom själva och kanske även för andra.
Själv är jag dopamin och adrenalinpundare, och jag söker mina kickar på hojen, annars är bilen ett på alla sätt överlägset transportmedel (undantaget inne i stan) men håller det utanför tätbebyggt.
Gillar du inte att bli omkörd så kanske bussen (färdtjänst?) är något, eller att du håller dig borta från dom sträckor där du vet att det rastas hojar och bilar.
Jag har aldrig fått skit för hur min hoj ser ut när jag pratat med polisen, tvärt om, så det kanske handlar om en inställningsfråga från din sida?
Till historien hör att min hoj är helt orginal, all belysning funkar, ljuddämpare på plats, rätt skylt på rätt ställe och mönsterdjup som är ok förutom dom sista 50 milen på däcket.
Själv är jag mer rädd för den som kör sakta utan koll än den som bombar satan med blicken på rätt ställe och hojen under kontroll, men alla måste krypa innan dom kan börja gå eller spring.
Väl mött på Bulten!
Fredrik