Att uppföra sig på vägen, eller inte!

Alltså varför? öh skola hit öh barnvagn dit, dåliga jävla argument då jag inte tror (Okej är rätt jävla säker på) att dem flesta (För det är väl dem vi pratar om) sporthojspiloterna inte slänger upp hojen på slangen precis utanför ett dagis eller precis intill en barnvagn.

Varvstoppscoasta mot barn ger höga streetcredpoäng :mattias

Fan va tråkigt de är med alla moralkakor som folk ska slänga ur sig hela tiden.......
Ut och kör hoj i stället för att sitta och grina på sh

Speedfreak, det är väl slang för amfetaminmissbrukare? :va

Trodde han menade nån som var väldigt förtjust i den här gamla rullen:

SpeedPoster.jpg

Bifogat

• SpeedPoster.jpg
    SpeedPoster.jpg
    125 KB · Visningar: 82
Att sno ordspråk från världshistoriens sämsta religion ger väl inte särskilt mkt förtroende huh?

Bara för att jag (jo, jag tog mig själv som exempel) bombat 70-vägar i +dubbel skyltad fart betyder inte det att jag inte har rätt att ha åsikter om de som uilar i 200 förbi villatomter med lekande barn på eller promt ska brassa helvett förbi en skola för att 11-åringarna tycker det är heFtiGt.

:popcorn

I första inlägget ondgör du dig över de som kör om dig på Bulten. I ditt svar på mitt inlägg redogör du för dina egna bombrepor i dubbla hastigheten på 70-väg :krama

Jag tycker iofs att småbarnsmorsorna är de riktiga kamikazepiloterna.
Utan att ha läst hela tråden..
AGREE..:tummenupp
Det sade redan min körskolelärare på 60-talet...
Titta på mammorna, titta på vad kör ut allra först på gatan...barnvagnen..:D

Alltså varför? öh skola hit öh barnvagn dit, dåliga jävla argument då jag inte tror (Okej är rätt jävla säker på) att dem flesta (För det är väl dem vi pratar om) sporthojspiloterna inte slänger upp hojen på slangen precis utanför ett dagis eller precis intill en barnvagn.

Inte...
Senast i förrgår mötte jag en retard på slangen i ca 50-70km/h utanför en lågstadieskola vid fyratiden... prime time för 7-9åringar att villa sig ut bland bilar pga av en felsparkad boll eller liknande. :död

Det får gärna vara småbarnsmormor om det nu skulle vara så, en mötande bil på min sida mitträcket skulle jag ändå inte uppleva som något trivsamt. Jag är dock inne ganska hårt på Orecics linje, kör du ihjäl dig, skyll dig själv, ge fan i att ta med dig andra bara...

Jo, den linjen är jag med på.

VFR800, är det Hondas vapen mot bmw330?

Senast jag blev stoppad så fick jag inget skit för att min såg sportig ut, testa att plocka av lite kåpor!?
Jag gillar inte heller när folk gassar på bulten när jag e ute på min söndagstur på slynan, med fågelkvitter och dom små bäckarnas porlande som sällskap.

Nu låter jag tråkig men, vill du inte bli omkörd så finns det andra vägar med mindre trafik en onsdag än Bulten...
Vad det gäller att bli jagad av Kling och Klang så är det ingen jag känner som kör frekvent som är road av det, däremot kan det ibland bli en verklighet då det sättet som jag och flera i min närhet gillar att köra hoj på är, precis som du säger, ej förenligt med gällande lagstiftning.
Två av mina bättre vänner har under åren omkommit, en körde ihjäl sig helt på egen hand, han saknade en känsla för var gränsen gick och det hade han bevisat ett flertal gånger. Den andra körde vid tillfället väldigt lungt och var på väg till en SMC-kurs där han skulle vara instruktör och sovsäcken gled ner och trasslade in sig i bakhjulet, ridå!
Dom som kör på stulna hojar, utan kk, med droger/alkohol i kroppen är mycket svåra att komma åt, självsanering kanske är det bästa, så jaga satan och dom kommer köra ihjäl sig!
Dom allra flesta tänker på VAR dom gasar, gör man inte det kommer det sluta illa, för dom själva och kanske även för andra.
Själv är jag dopamin och adrenalinpundare, och jag söker mina kickar på hojen, annars är bilen ett på alla sätt överlägset transportmedel (undantaget inne i stan) men håller det utanför tätbebyggt.
Gillar du inte att bli omkörd så kanske bussen (färdtjänst?) är något, eller att du håller dig borta från dom sträckor där du vet att det rastas hojar och bilar.
Jag har aldrig fått skit för hur min hoj ser ut när jag pratat med polisen, tvärt om, så det kanske handlar om en inställningsfråga från din sida?
Till historien hör att min hoj är helt orginal, all belysning funkar, ljuddämpare på plats, rätt skylt på rätt ställe och mönsterdjup som är ok förutom dom sista 50 milen på däcket.
Själv är jag mer rädd för den som kör sakta utan koll än den som bombar satan med blicken på rätt ställe och hojen under kontroll, men alla måste krypa innan dom kan börja gå eller spring.

Väl mött på Bulten!

Fredrik:hej

Inte...
Senast i förrgår mötte jag en retard på slangen i ca 50-70km/h utanför en lågstadieskola vid fyratiden... prime time för 7-9åringar att villa sig ut bland bilar pga av en felsparkad boll eller liknande. :död

Samma här fast igår eftermiddag..... Bakdäck utanför skola och en annan hojåkare skrämde livet ur ett pensionärspar som klev över övergångsstället. Idioten körde fram snabbt till övergångstället, tvärbromsade ett par meter ifrån paret och ställde sig och varva hojen samtidigt som tanten och farbrorn försökte hasta över övergångsstället. Båda dessa saker under loppet av en kvart igår eftermiddags..... Nästa gång så ska jag försöka komma ihåg att filma med mobilkameran.

Samma här fast igår eftermiddag..... Bakdäck utanför skola och en annan hojåkare skrämde livet ur ett pensionärspar som klev över övergångsstället. Idioten körde fram snabbt till övergångstället, tvärbromsade ett par meter ifrån paret och ställde sig och varva hojen samtidigt som tanten och farbrorn försökte hasta över övergångsstället. Båda dessa saker under loppet av en kvart igår eftermiddags..... Nästa gång så ska jag försöka komma ihåg att filma med mobilkameran.

Det är ett rent tragiskt beteende som tjänar till vadå???
Vi är oense i mycket runt det här Hell, men här är vi rörande överens!

Fredrik:)

Det är ett rent tragiskt beteende som tjänar till vadå???
Vi är oense i mycket runt det här Hell, men här är vi rörande överens!

Fredrik:)

Vi är nog inte så oense om saker och ting som du tror. ;) Det är EXAKT det här beteendet som måste bort. Man måste sköta sig och visa hänsyn mot folk. Finns det inget folk i krokarna så har jag faktiskt inga problem med om det busas. Vilket är vad jag skrivit i stort. Tätbebyggt område, skolor och när det är mycket trafik på vägarna, då sköter man sig. Simple as that....! :hej

Kjecop fick för en del år sedan bort den största delen av buskörningen i Sthlm, i princip utan att utfärda ett enda ordningsföreläggande, genom kommunikation med hojåkare på Sveavägen.
DET gjorde att busandet inte blev accepterat bland hojåkarna (inne i stan) och det försvann nästan helt.
Sen fick han inte fortsätta arbeta på det viset och idag är vi nästan tillbaka på ruta ett.
Så är det nog på plats att jag säger att jag misstolkat dig lite, skönt!:näsblod

Fredrik:tummenupp

Kjecop fick för en del år sedan bort den största delen av buskörningen i Sthlm, i princip utan att utfärda ett enda ordningsföreläggande, genom kommunikation med hojåkare på Sveavägen.
DET gjorde att busandet inte blev accepterat bland hojåkarna (inne i stan) och det försvann nästan helt.
Sen fick han inte fortsätta arbeta på det viset och idag är vi nästan tillbaka på ruta ett.
Så är det nog på plats att jag säger att jag misstolkat dig lite, skönt!:näsblod

Fredrik:tummenupp

True.. Vad hände med honom egentligen?

Verkar som ett kvitto på att fokus för RPV inte är att minska bus/olyckor/skador, utan att få fin statistik.

Jag kanske ska backa från min kritik av de som svinar. Grisa på för fan, polisen måste ju få fina siffror att visa i EU :va

Inte så ovanligt att poliser som försöker skapa en relation med "buset" och förändra beteendet långsiktigt plöstligt ersätts av ett gäng nyexade hjältar som skall ta i med hårdhandskarna. Inte blir buset mer skötsamma av det, bara konfrontation bråk och diverse anmälningar.:smasha

Ser tyvärr ingen vits med att filma en kille som beter sig som den Hell skrev om heller, i så fall gå fram och ta ett snack med honom direkt på plats. Antingen om man är god pedagog eller minst 2 storlekar större.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!