Att uppföra sig på vägen, eller inte!

True.. Vad hände med honom egentligen?

Verkar som ett kvitto på att fokus för RPV inte är att minska bus/olyckor/skador, utan att få fin statistik.

Jag kanske ska backa från min kritik av de som svinar. Grisa på för fan, polisen måste ju få fina siffror att visa i EU :va

jasså så han är kvar..visste inte detta..så går det när man lyssnar för mycket på rykten..

träffat på han en del gånger genom åren och är en kille som jag bums skulle stanna för bara för att han inger och förtjänar och ger respekt..till skillnad mot hans skjut först fråga sen kollegor...

Jag har alltid varit emot polisens sätt att mäta sitt arbete med statistik. Man mäter på fel saker anser jag och det är inte rättssäkert och det drabbar allmänheten. Detta är ett krav från politiker men jag tycker att cheferna är flata som inte vågar stå upp för att man anser att det är fel och säga ifrån, om man nu tycker att det är fel...Men jag har faktiskt hört chefer som uttalat sig om dessa statistik siffror och de ondgör sig över detta och tycker att det är helt fel att man bland högre chefer och politiker enbart stirrar på fel siffror. Så vill man göra polisen glad så ska man gasa satan så att polisen får många fina siffror i sin statistik... För det är det enda som betyder något. Om man genom dialog och förebyggande arbete minskar antalet olyckor med dödade och skadade så få man skit av det av sina chefer :huvet

Här skriver ni saker om mig så att jag nästan blir rörd... :krama

Sedan till frågan om vart jag har tagit vägen och vad jag gör idag :banana

Ja det är helt rätt som Sportbike skriver, att jag är en helskön kille... Moahahaha... :rock Men resten stämmer också :)

Jag kom ihop mig med ett par chefer och omplacerades för att jag stod för min åsikt när något var fel (det hade inte med trafik att göra utan att de körde över mig vilket jag lät dem veta och sedan var det en chef som vägrade att ge mig rätt betalt för mitt arbete vilket jag heller inte var tyst om). Då ruttnade jag ur och lade av som mc-polis och trafikpolis och har inte jobbat ute på gatan sedan i januari/februari 2012.

Numera så jobbar jag fortfarande inom polisen men inne på ett kontor med personaladministration då det gäller bland annat utbildningar. Jag har bra jobbarkompisar och det är väldigt fritt jag har bra arbetstider, med andra ord så är det fritt under eget ansvar och jag ska självklart göra mitt jobb. Men det är inga utredningar eller förhör eller annan kontakt med allmänheten för mig längre. När jag fick denna tjänst så skrev jag till några på länstrafiken och gratulerade dem till att de nu blev av med mig eftersom jag vet vad de tycker om mig. Vad de tycker om om mig har de spytt ur sig både inom polisen och ute bland sina privata bekanta och vänner vilket sedan har nått mig. Men naturligtvis så är de för fega att säga det till mig för då flinar de upp sig... Med tanke på mitt nuvarande jobb på kontoret så ser jag mig inte längre som "polis" i ordet rätta bemärkelse även fast det krävs en polis på tjänsten som jag har.

Jag satsar numera en del på fotografering på fritiden och har en egen firma som fotograf. Jag har tagit över en fotoverksamhet med hemsida och grejer och fotograferar porträtt, familjebilder, bröllopsbilder, möhippor/svensexor och lite annat. Jag fotograferar även för en bildbyrå då jag fotar olika evenemang, presskonferenser samt även nyhetsbilder. Men i huvudsak så har jag ramlat in på konceptet "Modell för en dag" då kunden (man eller kvinna spelar ingen roll) blir sminkad och fotograferad gratis och sedan betalar man bara för de bilder som man vill ha. Så den största delen av min fotografering gör jag inne i en fotostudio i Stockholm city inte alls långt från donken. Men jag har en del andra fotofunderingar och idéer också..

Så ser ni mig ute på stan eller vid donken med en kamera så är det enbart för min egen skull/firma och jag fotograferar INTE för polisen. Så jag är ofarlig på gator torg :tungan

Kolla gärna min hemsida, den är i och för sig under ombyggnad och kommer förhoppningsvis under september att få ett helt nytt utseende än den gråa och gröna sida som det är nu. Sedan så kommer den att fyllas på undan för undan.

http://geronimoagency.com/
 
Samma här fast igår eftermiddag..... Bakdäck utanför skola och en annan hojåkare skrämde livet ur ett pensionärspar som klev över övergångsstället. Idioten körde fram snabbt till övergångstället, tvärbromsade ett par meter ifrån paret och ställde sig och varva hojen samtidigt som tanten och farbrorn försökte hasta över övergångsstället. Båda dessa saker under loppet av en kvart igår eftermiddags..... Nästa gång så ska jag försöka komma ihåg att filma med mobilkameran.

Spring fram och vält hojen för idioten nästa gång :yoparty
 
Finns fler som arbetat efter den ideologin.

På det glada -80talet gick det undan överallt, speciellt slangade man igenom centrum i Avesta. Efter ett extra lyckat bakhjulsåka med tillhörande burnis som rök ner halva stan.. kliver det fram en polis genom däckröken.

Han går fram till hojen & tar ut nyckeln innan jag hinner blinka.
Kortfattat gav han oss möjligheten att lägga av med busåkat i stan, eller så skulle han plocka körkortet av oss alla...

Vad vi gjorde på industriområdet eller på landsvägen, "hade han svårt att hålla koll på" sa han... och det löftet höll han så länge jag kommer ihåg.

Efter det körde ALLA väldigt lugnt genom stan.... Helt klart.. det bästa sättet för polisen att få slut på busåkat...
 
Finns fler som arbetat efter den ideologin.

På det glada -80talet gick det undan överallt, speciellt slangade man igenom centrum i Avesta. Efter ett extra lyckat bakhjulsåka med tillhörande burnis som rök ner halva stan.. kliver det fram en polis genom däckröken.

Han går fram till hojen & tar ut nyckeln innan jag hinner blinka.
Kortfattat gav han oss möjligheten att lägga av med busåkat i stan, eller så skulle han plocka körkortet av oss alla...

Vad vi gjorde på industriområdet eller på landsvägen, "hade han svårt att hålla koll på" sa han... och det löftet höll han så länge jag kommer ihåg.

Efter det körde ALLA väldigt lugnt genom stan.... Helt klart.. det bästa sättet för polisen att få slut på busåkat...

Det var samma sak i Fagersta... Men jag vet inte att polisen gjorde något alls. Inte mot mig i alla fall, de hann aldrig ifatt... Mohahahaha :D
 
Jag har alltid varit emot polisens sätt att mäta sitt arbete med statistik. Man mäter på fel saker anser jag och det är inte rättssäkert och det drabbar allmänheten. Detta är ett krav från politiker men jag tycker att cheferna är flata som inte vågar stå upp för att man anser att det är fel och säga ifrån, om man nu tycker att det är fel...Men jag har faktiskt hört chefer som uttalat sig om dessa statistik siffror och de ondgör sig över detta och tycker att det är helt fel att man bland högre chefer och politiker enbart stirrar på fel siffror. Så vill man göra polisen glad så ska man gasa satan så att polisen får många fina siffror i sin statistik... För det är det enda som betyder något. Om man genom dialog och förebyggande arbete minskar antalet olyckor med dödade och skadade så få man skit av det av sina chefer :huvet

Här skriver ni saker om mig så att jag nästan blir rörd... :krama

Sedan till frågan om vart jag har tagit vägen och vad jag gör idag :banana

Ja det är helt rätt som Sportbike skriver, att jag är en helskön kille... Moahahaha... :rock Men resten stämmer också :)

Jag kom ihop mig med ett par chefer och omplacerades för att jag stod för min åsikt när något var fel (det hade inte med trafik att göra utan att de körde över mig vilket jag lät dem veta och sedan var det en chef som vägrade att ge mig rätt betalt för mitt arbete vilket jag heller inte var tyst om). Då ruttnade jag ur och lade av som mc-polis och trafikpolis och har inte jobbat ute på gatan sedan i januari/februari 2012.

Numera så jobbar jag fortfarande inom polisen men inne på ett kontor med personaladministration då det gäller bland annat utbildningar. Jag har bra jobbarkompisar och det är väldigt fritt jag har bra arbetstider, med andra ord så är det fritt under eget ansvar och jag ska självklart göra mitt jobb. Men det är inga utredningar eller förhör eller annan kontakt med allmänheten för mig längre. När jag fick denna tjänst så skrev jag till några på länstrafiken och gratulerade dem till att de nu blev av med mig eftersom jag vet vad de tycker om mig. Vad de tycker om om mig har de spytt ur sig både inom polisen och ute bland sina privata bekanta och vänner vilket sedan har nått mig. Men naturligtvis så är de för fega att säga det till mig för då flinar de upp sig... Med tanke på mitt nuvarande jobb på kontoret så ser jag mig inte längre som "polis" i ordet rätta bemärkelse även fast det krävs en polis på tjänsten som jag har.

Jag satsar numera en del på fotografering på fritiden och har en egen firma som fotograf. Jag har tagit över en fotoverksamhet med hemsida och grejer och fotograferar porträtt, familjebilder, bröllopsbilder, möhippor/svensexor och lite annat. Jag fotograferar även för en bildbyrå då jag fotar olika evenemang, presskonferenser samt även nyhetsbilder. Men i huvudsak så har jag ramlat in på konceptet "Modell för en dag" då kunden (man eller kvinna spelar ingen roll) blir sminkad och fotograferad gratis och sedan betalar man bara för de bilder som man vill ha. Så den största delen av min fotografering gör jag inne i en fotostudio i Stockholm city inte alls långt från donken. Men jag har en del andra fotofunderingar och idéer också..

Så ser ni mig ute på stan eller vid donken med en kamera så är det enbart för min egen skull/firma och jag fotograferar INTE för polisen. Så jag är ofarlig på gator torg :tungan

Kolla gärna min hemsida, den är i och för sig under ombyggnad och kommer förhoppningsvis under september att få ett helt nytt utseende än den gråa och gröna sida som det är nu. Sedan så kommer den att fyllas på undan för undan.

http://geronimoagency.com/

All heder åt dig och jag hoppas allt går bra för dig i framtiden.
Sin egen integritet är ofta jobbig att få funkis om man har dålig och nyckeltalsfokuserad ledning:Bugar

Jag måste bara få fråga dig som var/är i possitionen att få att direktiv att utföra som polis.

OM man av någon anledning bestämmer sig inom RPS eller får uppdraget från politikerna att trycka riktigt hårt mot extrem körning mot busarna på hoj, kan vi vara säkra på att det normala sporthojsfolket inte behöver oroa sig om dom gasar hem på en tom motorväg i 150?
 
Jag har alltid varit emot polisens sätt att mäta sitt arbete med statistik. Man mäter på fel saker anser jag och det är inte rättssäkert och det drabbar allmänheten. Detta är ett krav från politiker men jag tycker att cheferna är flata som inte vågar stå upp för att man anser att det är fel och säga ifrån, om man nu tycker att det är fel...Men jag har faktiskt hört chefer som uttalat sig om dessa statistik siffror och de ondgör sig över detta och tycker att det är helt fel att man bland högre chefer och politiker enbart stirrar på fel siffror.

http://geronimoagency.com/

Ja gud ja, flata högre myndighetschefer som trots att dom mycket väl vet att direktiven dom får är knasiga och ändå inte säger ett ord i kombination med korkade ja-sägande mellanchefer som bara tänker på sin egna karriär och är livrädda för en öppen och rak dialog är inte unik för polisen, den finns på andra myndigheter också :huvet

Så du behöver inte känna dig ensam :tummenupp
 
Jag har alltid varit emot polisens sätt att mäta sitt arbete med statistik. Man mäter på fel saker anser jag och det är inte rättssäkert och det drabbar allmänheten. Detta är ett krav från politiker men jag tycker att cheferna är flata som inte vågar stå upp för att man anser att det är fel och säga ifrån, om man nu tycker att det är fel...Men jag har faktiskt hört chefer som uttalat sig om dessa statistik siffror och de ondgör sig över detta och tycker att det är helt fel att man bland högre chefer och politiker enbart stirrar på fel siffror. Så vill man göra polisen glad så ska man gasa satan så att polisen får många fina siffror i sin statistik... För det är det enda som betyder något. Om man genom dialog och förebyggande arbete minskar antalet olyckor med dödade och skadade så få man skit av det av sina chefer :huvet

Här skriver ni saker om mig så att jag nästan blir rörd... :krama

Sedan till frågan om vart jag har tagit vägen och vad jag gör idag :banana

Ja det är helt rätt som Sportbike skriver, att jag är en helskön kille... Moahahaha... :rock Men resten stämmer också :)

Jag kom ihop mig med ett par chefer och omplacerades för att jag stod för min åsikt när något var fel (det hade inte med trafik att göra utan att de körde över mig vilket jag lät dem veta och sedan var det en chef som vägrade att ge mig rätt betalt för mitt arbete vilket jag heller inte var tyst om). Då ruttnade jag ur och lade av som mc-polis och trafikpolis och har inte jobbat ute på gatan sedan i januari/februari 2012.

Numera så jobbar jag fortfarande inom polisen men inne på ett kontor med personaladministration då det gäller bland annat utbildningar. Jag har bra jobbarkompisar och det är väldigt fritt jag har bra arbetstider, med andra ord så är det fritt under eget ansvar och jag ska självklart göra mitt jobb. Men det är inga utredningar eller förhör eller annan kontakt med allmänheten för mig längre. När jag fick denna tjänst så skrev jag till några på länstrafiken och gratulerade dem till att de nu blev av med mig eftersom jag vet vad de tycker om mig. Vad de tycker om om mig har de spytt ur sig både inom polisen och ute bland sina privata bekanta och vänner vilket sedan har nått mig. Men naturligtvis så är de för fega att säga det till mig för då flinar de upp sig... Med tanke på mitt nuvarande jobb på kontoret så ser jag mig inte längre som "polis" i ordet rätta bemärkelse även fast det krävs en polis på tjänsten som jag har.

Jag satsar numera en del på fotografering på fritiden och har en egen firma som fotograf. Jag har tagit över en fotoverksamhet med hemsida och grejer och fotograferar porträtt, familjebilder, bröllopsbilder, möhippor/svensexor och lite annat. Jag fotograferar även för en bildbyrå då jag fotar olika evenemang, presskonferenser samt även nyhetsbilder. Men i huvudsak så har jag ramlat in på konceptet "Modell för en dag" då kunden (man eller kvinna spelar ingen roll) blir sminkad och fotograferad gratis och sedan betalar man bara för de bilder som man vill ha. Så den största delen av min fotografering gör jag inne i en fotostudio i Stockholm city inte alls långt från donken. Men jag har en del andra fotofunderingar och idéer också..

Så ser ni mig ute på stan eller vid donken med en kamera så är det enbart för min egen skull/firma och jag fotograferar INTE för polisen. Så jag är ofarlig på gator torg :tungan

Kolla gärna min hemsida, den är i och för sig under ombyggnad och kommer förhoppningsvis under september att få ett helt nytt utseende än den gråa och gröna sida som det är nu. Sedan så kommer den att fyllas på undan för undan.

http://geronimoagency.com/

du är saknad på gatan men jag har iof slutat åka hoj och börjat fota jag med :)
 
Jag har hittills inte fått skit för att min hoj ser sportig ut. Skulle någon försöka ge mig skit för det kommer jag antagligen att ta det som ett bra tillfälle att prata och komma med påläst argumentation om MC vs bil. Som jag gör när folk rent reflexmässigt skulle tjöra ihjäl sig DIREKCT på hoj.

Blev lite nyfiken på den här MC vs Bil statistiken, vad syftar du på då? Jag kommer ihåg risk1&2an där budskapet var "köra motorcykel är som att spela ryss-roulette"
 

Gött att det funkar för dig nu!

Fotar du inget i fotokurvan på bulten...

ONTOPIC: Var det bara jag som skaffade båge för just fartens skull?
Att uppföra sig i tätorter är väl en sak men att göra det jämt tar faktiskt hela det roliga ur åkningen...
Jag är helt är ärlig med hur jag kör och försöker inte rättfärdiga det utan försöker missköta mig på rätt ställen!
 
ONTOPIC: Var det bara jag som skaffade båge för just fartens skull?
Att uppföra sig i tätorter är väl en sak men att göra det jämt tar faktiskt hela det roliga ur åkningen...
Jag är helt är ärlig med hur jag kör och försöker inte rättfärdiga det utan försöker missköta mig på rätt ställen!

Rätt sak på rätt plats :rock

Det är ju det som är hela poängen, man kör inte så att man utsätter ANDRA för risker. Många som inte verkar fatta det eller överskattar sin egen förmåga nåt grovt.

Sen är det väl ingen vettig människa som har några synpunkter på om du ligger i 300 på en tom motorväg. Men man slangar inte utanför dagis.

Att man dessutom tycker att körkortlöst pack med oreggade och oförsäkrade hojar skall ha ett par nackskott är väl inte mer än rätt eller? För det som utmräker den gruppen är ju just brist på omdöme och grovt överskattande av den egna förmågan i kombination med total avsaknad av riskmedvetenhet. Som ju vi andra dessutom får betala skadorna för.
 
Blev lite nyfiken på den här MC vs Bil statistiken, vad syftar du på då? Jag kommer ihåg risk1&2an där budskapet var "köra motorcykel är som att spela ryss-roulette"

Sett till antalet olyckor så är hoj inblandad i färre per fordon i landet. Det är med andra ord större risk att råka ut för olycka om man kör bil. Blir däremot farligare att råka ut för olycka på hoj. Drog de slutsatserna av statistik jag såg för ett par år den. Har inte direkt kollat de senaste åren, men med tanke på att mängden hojar ökar, och olyckorna minskar misstänker jag att det fortsätter att vara på det viset.
 
Sett till antalet olyckor så är hoj inblandad i färre per fordon i landet. Det är med andra ord större risk att råka ut för olycka om man kör bil.

Nja, nu vet jag inte vad för statistik du har, men även om olyckor/mc är lägre än olyckor/bil så är nog olyckor/körda mil nåååååååååågot högre för MC. Om jag inte är helt ute och cyklar så ligger väl körda mil/år för MC på en bråkdel av vad bilars gör.
 
Är från Jönköping och upplever att folk här gasar när det är "safe". Aldrig jag ser någon cp bränna genom stan eller dylikt, förutom en snubbe som varvade ur sin hojj på innergården där jag bor, det gör tyvärr att även jag som snäll hojj åkare får skit av grannarna. Självklart smyger jag ut min hojj!

Respekt har jag på 30 vägar, eller täta områden där det är 50, annars ligger jag ofta över hastigheten, 70-80 på 50 vägar i stan, 90-100 på 70 vägar i stan, och betydligt högre utanför stan! Motorvägen kör jag oxå alltid för fort på.

Köra fort där man mer sannolikt bara skadar sig själv tycker jag är OK.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top