Att uppföra sig på vägen, eller inte!

Jag föredrar att bli omkörd av en hojåkare i 150 på bulten framför den stressade småbarnsfarsan i 90 på Essingeleden en vanlig eftermiddag. Hojåkarn vet åtminstone vad han/hon gör, är med stor sannolikhet jävligt skärpt på vad h*n håller på med och OM det skulle gå åt helvete så är det antagligen bara h*n som går åt, och då känns det lite som "skyll dig själv". Småbarnsfarsan däremot ska ringa 1000 samtal, kolla på allt annat än vägen, har totalt glömt hur man ens stavar till döda vinkeln och ska gärna byta fil varannan minut, självklart utan att ens tänka på dendär lilla spaken som får gula lampor på hans bil att blinka...

Detta gäller varesig jag är på 2hjuligt eller i 4hjuligt fordon. Farsans 1.9 ton Volvo är dessutom kapabel att skada många fler långt värre än en 170 kg sporthoj på en landsväg gör...

Omkörd ja... möte... njae. :död

På nått sätt är man trött på "tänk om det hade hänt något" tänket. Jag gillar mer "if you crash, you pay".

Inför friare regler kring hastighetsbegränsningar och ge sedan individen mer ansvar för sitt handlande om det går åt helvete.

"- Mja mja, men då blir det som autobahn, det kommer bli stora likhögar med folk efter vägarna eftersom alla dör dIrEcKt om något sådant införs."

Nej, därför att det kommer bli ocoolt att köra fort, därför att nu är man inte längre en rebell. Snarare kommer hastigheterna på vägarna öka, men till mer resonabla hastigheter, så istället för att reflexvästarna kör i 65 på bulten kör de i 100 och alla andra med. Eftersom det blir onödigt att köra i 180.

Jag älskar kombinationen av den kommentaren och din signatur :rofl

2d383180.gif

Jag har hittills inte fått skit för att min hoj ser sportig ut. Skulle någon försöka ge mig skit för det kommer jag antagligen att ta det som ett bra tillfälle att prata och komma med påläst argumentation om MC vs bil. Som jag gör när folk rent reflexmässigt skulle tjöra ihjäl sig DIREKCT på hoj.

Jag tycker iofs att småbarnsmorsorna är de riktiga kamikazepiloterna.

Det får gärna vara småbarnsmormor om det nu skulle vara så, en mötande bil på min sida mitträcket skulle jag ändå inte uppleva som något trivsamt. Jag är dock inne ganska hårt på Orecics linje, kör du ihjäl dig, skyll dig själv, ge fan i att ta med dig andra bara...

Fick ett bra exempel på en idiot på mc i onsdags på folkkungagatan. Först kör ett gäng på 5-6 hojar förbi mot nackahållet. Sedan efter ett tag kommer en idiot som kände för att varva ut hojen. Kom säkerligen upp över 80 blås, och det är 30 där. Lite respekt kan man visa!:huvet

köra man i villa områden, förbi skolor/dagis i höghastighet är man dum i huvudet

jag har självklart också kört fort men jag väljer mina ställen, 130 förbi skola eller så tycker jag är åt helvete
tror inte heller att det finns så många här inne som väljer såna ställen när dom kör på högre växel än tvåan

Alltså varför? öh skola hit öh barnvagn dit, dåliga jävla argument då jag inte tror (Okej är rätt jävla säker på) att dem flesta (För det är väl dem vi pratar om) sporthojspiloterna inte slänger upp hojen på slangen precis utanför ett dagis eller precis intill en barnvagn.

Brukar själv köra inspirerad körning ibland (Läs rätt ofta) över hastighetsbegränsningarna (Jag är cewl:D) men face it på en slingrig 70 väg med träd på båda sidor så är det bara jag själv som kommer förolyckas.:brinnerup

Då jag kör i stan så blir det ALLTID bromsberedskap om jag ser t.ex. barn, en mamma med barnvagn eller ungar som leker vid sidan om vägen även om jag inte håller nitiskt 50

Som någon annan redan skrev så är det nog 10 gånger värre med alla som fifflar med radion, kollar FB, letar efter ungens napp osv och inte har någon koll åt något jävla håll.

just my two cents

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!