Jag kan inte säga ett pip om din problematik och låter därför bli. Som vi alla vet, själva eller från nån vi känner, kan uppkörningsnerver mycket väl vara mer än tillräckligt för att fälla en annars stabil förare.Hej på er alla!
Tack igen för alla tips och pepp.
Som ni säkert redan räknat ut gick uppkörningen i Gävle också åt helvete. Jag övningskörde hela vägen dit utan problem, kände mig så stark och redo och aningen mindre nervös än förra gången. Stormen Hans gjorde mig sällskap men jag tänkte i min dårskap att spöregn och stormvinder ska väl inte hindra mig.
Inspektören var underbar. Alla andra som körde upp hur guliga och trevliga som helst. Men mitt psyke pallar inte trycket. Kändes bra ända till jag klev upp efter säkerhetskontrollen. Då bara brast det och jag gjorde min sämsta uppkörning hittils. Tänker inte skylla på ovädret men visst, det gjorde det ju lite svårare.
Det var en lång tur hem från Gävle till Åkersberga. ?️?️?️
Att tre gånger på raken blir underkänd har knäckt mig och just nu känner jag mest på att sälja hojen. Acceptera att det faktisk inte är alla som klarar det. Jag vet att jag kör bra i trafiken - absolut tillräckligt bra för att få kortet; det har jag både trafikskolans och flera handledares ord på - men jag klarar inte situationen runt uppkörningen.
Idag ska jag ut och åka för första gången sedan Gävle. Har inte ens velat titta på hojen tidigare. Kanske känns det bättre efteråt och jag får förnyad lust och motivation att fortsätta resan mot kortet.
Jag ser så många som åker hoj och det gör ont i hjärtat att veta att jag inte fixar det. Gläds dock åt alla andra som klarar det och som får uppleva friheten.
Hänger kvar i forumet ett tag till.
Tack igen till alla som bryr sig!!
Går istället på det här med att ge upp, som vi också vet aldrig är försent för.
Slutet på den här säsongen, (för alla utom hjältar, vettvillingar och självplågare), börjar skönjas långt, långt borta i horisonten. Använd återstoden för att nå ditt mål och skulle det inte gå har du vintern på dig att fundera på om du kan ladda om eller, ditt trumfkort, du nöjer dig med att köra omkring på "gubbens" kort, dvs fortsatt övningskörning.
Mest en fråga om hur du och han ser på ditt användande av mc.
Ska du korsa asien eller afrika på egen hand, ha den som nyttofordon, pendling? Handledarens inställning till att vara någons körkort? Trist och begränsande att vara knuten till en/flera handledare men kommer ni ändå att köra ihop får du åtminstone köra.
Överväg fler handledare. Be dom hålla käften så du får öva på vad körläraren sagt. Nu kommer en sån där grej som jag sa jag skulle låta bli...
Kanske kan det avdramatisera mötet med förarprövaren att du kört självständigt med flera olika handledare, kanske kanske?
Du tog bilkortet, eller hur?
Ta det där mc-kortet också och om du inte tar det, kör så mycket som möjligt ändå, med handledare! Bara kör, inte nöta för den stora demonen uppkörning varenda gång, utan för att det är kul och ger upplevelser.
Edit;
Jaha, du har redan flera handledare.
Last edited: