Felix83
Never trust a fart on a motorcycle
En konkret sak jag ertappade mig själv med att göra på uppkörningen var att jag hade för bråttom iväg vid varje moment, jag ville bara få det jobbiga överstökat. Det gjorde att jag inte hann känna mig "rotad" på hojen och också att jag hade för kort ansats innan högfarten.Till er alla. Jag är överväldigad av den respons mitt inlägg fått. Av hjärtat TACK till alla som tagit sig tid att skriva uppmuntrande rader till mig.
Jag tar till mig alla tips och erfarenheter ni delat med mig. Jag inser nu att det inte är ovanligt att man är nervös eller att man får göra fler uppkörningar. Både min man och min son tog kortet på första försöket - samma med de enda mc vänner vi har. Det blir ju knasigt när jag jämför mig med dom med tanke på att jag har min ångestproblematik (som naturligtvis visar sig i massor med sammanhang; inte bara provsituationer).
Jag försöker tänka såhär nu:
Jag gör uppkörningen i Gävle nästa vecka.
Jag ska försöka våga vara ärlig mot inspektören och berätta hur jag mår. Inte för att få medkänsla eller för att jag vill att hen ställer lägre krav på mig utan för att det, precis som ni skriver, kan vara skönt att säga det högt. De inspektörer jag träffat hittils har varit snälla och trevliga, jag lägger absolut ingen skuld på dom att jag kuggade så förhoppningsvis är de lika snälla i Gävle.
Går det åt helvete får jag skrapa ihop pengarna till en fjärde uppkörning. Som min man sa (han är min handledare) - det värsta som sker om du kuggar är att du får köra hem med västen på. Och det är ju så. Det är ju ett mikroproblem jämfört med många andra problem oavsett hur gärna jag vill ha kortet.
Jag ska försöka komma ihåg att andas.
Åter igen stort tack. Vet inte om ni som kommenterat ser detta inlägg (jag hoppas det) men era svar har gjort stor skillnad för mig. Att veta att så många hejar på mig.
Jag hoppas vi ses på vägarna framöver.
Det jag därför tvingade mig själv att göra var att ta tre djupa andetag inför varje moment, in genom näsan och ut genom munnen. I samband med utandning på det tredje smög jag ut kopplingen och påbörjade momentet.
Lycka till på uppkörningen och låt oss veta hur det gått, oavsett resultat!