Att fästa på insidan av Valmers gymskåp

oscar skrev:
En 250 känns som en trampcykel i motorn jämfört med R1an, men det är inte motorn som gör den rolig!

Ok, jag är bara nyfiken.
Tycker ändå att det är konstigt att av de jag känner som, visserligen inte tävlar, men som är aktiva på banåkningar så kör alla 1000cc. Om 250 vore betydligt festligare så skulle de väl vara kuligare på allmän väg också?

Markus skrev:
Ok, jag är bara nyfiken.
Tycker ändå att det är konstigt att av de jag känner som, visserligen inte tävlar, men som är aktiva på banåkningar så kör alla 1000cc. Om 250 vore betydligt festligare så skulle de väl vara kuligare på allmän väg också?

Inte så konstigt tycker jag eftersom de förmodligen använder sina hojar till 95% på gata... Att de väljer 1000 är förmodligen för att de är svennar som måste ha det största, och jag var likadan när jag körde gata!
På väg skulle jag välja en 600/1000 alla gånger! En 250R på gata måste vara hopplöst! En 250 gathoj hade jag nog tyckt var för slö!

Nr:18 skrev:
Din karriär på 600 kan knappast kallas karriär. Var det första eller andra gången du startade hojen som den gick hädan? :D

Jo, driftsäkerheten är stor hos fyrtaktare......

Jag menar bara att jag har kört både 600 och 1000 på bana och 125 är mycket roligare.

Chris Ash skrev:
....

Jag menar bara att jag har kört både 600 och 1000 på bana och 125 är mycket roligare.

Det gör inte lika ont att köraöver sin egen fot med en 125 menar du :hihi

Jag gick från ss600 till 250r. Visst är den lite klenare, men det är försumbart. Den är så mycket exaktare i allting, chassi, gasrespons, allt gör den så mycket roligare att köra. Givetvis är det personligt, jag tycker dock fortfarande att sjukt sena inbromsningar och hög kurvhastighet är mer utmanande på en 250 än på en 600/1000.
Dessutom tycker jag kursändringarna i högre farter på en 1000cc är jobbiga.
Vad gäller effekten, ja efter 210-220 nånstans börjar man märka att det inte är 1000cc, från lägre farter är det bra drag, och tillräckligt med effekt för att gasa loss hojen, eller få den på bakhjulet om man nu vill/kan det.
Vad gäller banrekorden här hemma, tja, sveriges snabbaste 600-förare har kört här hemma i år. Sveriges snabbaste 250r förare har kört EM istället. Fredde har kört snabbare än Folkesson på de flesta em-tävlingarna, och Folke är väl den som tog flest banrekord här hemma?

CorbenDallas skrev:
Att du köpte en skithoj betyder inte att alla 4takt är dåliga herr mästertaliban...

No shit???:confused:

Försök slå det i dieselmaffian som tror att alla tvåtaktsåkare bara skruvar hela tiden och att racers bara går sönder.

Chris Ash skrev:
No shit???:confused:

Försök slå det i dieselmaffian som tror att alla tvåtaktsåkare bara skruvar hela tiden och att racers bara går sönder.

Det finns ju dom som bara byter olja o sen kör.
Finns det verkligen det inom tvåtaktsmaffian? Det pratas ju om fetare blandningar dit o akylatbensin dit. Verkar vara hur komplicerat som helst...

CorbenDallas skrev:
Det finns ju dom som bara byter olja o sen kör.
Finns det verkligen det inom tvåtaktsmaffian? Det pratas ju om fetare blandningar dit o akylatbensin dit. Verkar vara hur komplicerat som helst...

Japp det finns det, sen att det inte är speciellt säkert sätt att ta hand om sin hoj på är en annan sak. Kvittar hur många takter den har.

Solan skrev:
Ha ha...är du ute och förolämpar andras hojjar igen.... Du börjar bli bra på det! :tummenupp

/Honan med bussen!

Hahahaha, Jupp! Börjar bli grym.
Ställt in bussen än, eller har du svårt att hitta garage stor nog?? :D

Att fästa på insidan av Valmers gymskåp :tummenupp

Bifogat

• mike 01.JPG
    mike 01.JPG
    59.8 KB · Visningar: 79
Nr:18 skrev:
Herr gammelsmurf själv; GSXR1100RRRR
En Treo skulle se ut som en leverfläck :rofl ;)

Angående varvtiderna: Finns det någon sajt som listar alla olika MC-klasser och deras bästa tider på de svenska banorna?

sandstream skrev:
En Treo skulle se ut som en leverfläck :rofl ;)

Angående varvtiderna: Finns det någon sajt som listar alla olika MC-klasser och deras bästa tider på de svenska banorna?
Det enda du behöver veta är att touringhojarna är snabbast.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back