Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Klart jag inte kunde. :crash

Vi har en lånepistol i klubben men det är en 19 och med mina labbar är den lite pluttig.

Kul för dig? Har du gått omvägen över .22:a eller har du väntat ett helt år? Finns det någon klubb som både har gevär och pistol i verksamheten? Funderar på gå med i Haninge men finns det en mindre klubb som även har pistol så gärna för mig. Höll på med pistol när jag sist bodde i Nyköping på heltid men tiden räckte inte till.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kul för dig? Har du gått omvägen över .22:a eller har du väntat ett helt år? Finns det någon klubb som både har gevär och pistol i verksamheten? Funderar på gå med i Haninge men finns det en mindre klubb som även har pistol så gärna för mig. Höll på med pistol när jag sist bodde i Nyköping på heltid men tiden räckte inte till.

Att gå via .22LR förtar lite av grundstenarna inom IPSC: Diligentia, Vis, Celeritas (Precision, Kraft, Snabbhet)

Den klenaste kalibern tillåten inom IPSC Pistol är 9x19.

Vi har löst det genom att pistolen skrivs på klubben tills dess att jag kan få ta över den själv. Enda nackdelen är att jag inte får ha den hemma utan den ligger hos ordföranden.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ja, finns här någon som vet någon klubb som faktiskt vill ha medlemmar så braka på med tips gärna.
Jag vet inte om jag skriver dåliga förfrågningar eller om alla bara avskyr nytt folk eller bäggedera men jag är lite less på avslag nu.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ja, finns här någon som vet någon klubb som faktiskt vill ha medlemmar så braka på med tips gärna.
Jag vet inte om jag skriver dåliga förfrågningar eller om alla bara avskyr nytt folk eller bäggedera men jag är lite less på avslag nu.

Pistolskyttevärlden är full av gamla mossiga gubbar som fasar över allt var nytt blod heter. Misstänksamma som fan. Usch.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Skapa klubb är inga problem.
Få tillgång till bana inom rimligt avstånd är den verkliga utmaningen då dessa läggs ner och bebyggs allteftersom hufvudstaden växer...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, finns här någon som vet någon klubb som faktiskt vill ha medlemmar så braka på med tips gärna.
Jag vet inte om jag skriver dåliga förfrågningar eller om alla bara avskyr nytt folk eller bäggedera men jag är lite less på avslag nu.

Jag tänker mig att man går med i gevärs-delen och sen kanske får komma över när dom känner en. Är inte så jättesugen på pistol nu men det kommer väl. Skulle gärna testa IPSC med hagelpumpen dock. Huddinge jaktklubb har väl båda tror jag.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Snabb fråga. Vad är skillnaden på steel max och klubb på gyttorp? Är på xxl och steel max är slut.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag tänker mig att man går med i gevärs-delen och sen kanske får komma över när dom känner en. Är inte så jättesugen på pistol nu men det kommer väl. Skulle gärna testa IPSC med hagelpumpen dock. Huddinge jaktklubb har väl båda tror jag.

Huddingeklubben har inget som helst mer än lerduvor, inskjutning och älgbana om jag inte kommer ihåg helt åt helvete. IPSC har ju absolut inget alls med "jaktskytte" att göra.
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Ja, finns här någon som vet någon klubb som faktiskt vill ha medlemmar så braka på med tips gärna.
Jag vet inte om jag skriver dåliga förfrågningar eller om alla bara avskyr nytt folk eller bäggedera men jag är lite less på avslag nu.

Bästa tipset är att åka och besöka en skjutklubb när de har skjutträningar och säga hej.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bästa tipset är att åka och besöka en skjutklubb när de har skjutträningar och säga hej.

+1 på den, så gjorde jag och nu har jag skjutit i 3 månader. Blev väldigt trevligt bemött och alla hjälper och kommer med tips kring hur det fungerar och vad jag ska göra och tänka på för att bli en bra skytt.

Sen finns det säkert klubbar som inte vill ha nya medlemmar också men det är mest synd för dem.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Pistolskyttevärlden är full av gamla mossiga gubbar som fasar över allt var nytt blod heter. Misstänksamma som fan. Usch.
Men du har väl hållt på ett tag?
Min lilla erfarenhet av pistolskytte (ingen alls, men har bekanta som skjuter) säger mig att sporten drar till sig en ofantlig mängd idioter, samtidigt som den granskas ganska kritiskt utifrån.
Mao, så finns det nog anledning att vara restriktiv med nya medlemmar.
Är man någorlunda normal, så hjälper det nog att bara åka dit och hälsa på.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Men du har väl hållt på ett tag?
Min lilla erfarenhet av pistolskytte (ingen alls, men har bekanta som skjuter) säger mig att sporten drar till sig en ofantlig mängd idioter, samtidigt som den granskas ganska kritiskt utifrån.
Mao, så finns det nog anledning att vara restriktiv med nya medlemmar.
Är man någorlunda normal, så hjälper det nog att bara åka dit och hälsa på.

Jag skall nog försöka göra det vid tillfälle. Sedan kan jag inte bedöma om jag är någorlunda normal. Det visar sig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Försöker fylla i licensansökan, blir så inihelvete förbannad. :4skrika

Vad FAN skall man fylla i på följande:

Piplängd
Piptyp
Piplägestyp
Patronantal
Kombinationstyp
Nuvarande antal vapen*

Skulle jag strunta i att skicka med kopior på bevis om jägarexamen eller hur var det? Vi var inne på det i och med drillingen i februari.

*= jag skickade ju in för Drilling i februari, drillingen är mitt tredje vapen. Jag har licens för två vapen, skall jag skriva ärligt (2st) eller relevant (3st)?

ACAB FTP ACAB FTP ACAB FTP :4skrika
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Fyll i samma saker som står i säljarens licens och det antal vapen du har fysiskt i vapenskåpet.
Ändrar man någon uppgift blir det garanterat strul...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fyll i samma saker som står i säljarens licens och det antal vapen du har fysiskt i vapenskåpet.
Ändrar man någon uppgift blir det garanterat strul...

Tack, men mycket av det de efterfrågar står ju inte. Typ piplängd. Och sedan blir man ju så sinnessjukt irriterad över att dessa Stasiagenter bryr sig om piplängd över huvud taget, vad spelar det för roll? Man känner för att skriva 300cm bara för att se vad de tycker om det. "Förvaras i Nor-Lyx HL6 med påbyggnad i glasfiber"

Det här skiten då, vad är det för skit:

Tillståndsbevisets diarienummer

Är det nuvarande Licensnummer ?

Inte förrän man drabbas av myndighetssveriges förakt så förstår man vad kränkt egentligen betyder.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad har du köpt?

Vet du inte piplängden skit i det. Hagelgevär får ju inte ha för kort pipor på jakt. Är väl för att det är poppis att ha dom innanför jackan.
Lite konstigt att det heter både licensnummer och diarienummer. Finns säkert en bra förklaring. Staten brukar ha koll på sin byråkrati.
Ja det är verkligen synd om dig. Vad tycker du egentligen om våldsmonopolet? Ska vi avreglera det?

Jag har idag köpt en Rem 760 i 30-06, ska skicka in ansökan idag. Billig zombiebössa. Säkert helt värdelös men billig var den som sagt. När den gått igenom kan jag få ro i själen att skriva över mig till Sthlm och hamna i licensvakuumet.

Tack, men mycket av det de efterfrågar står ju inte. Typ piplängd. Och sedan blir man ju så sinnessjukt irriterad över att dessa Stasiagenter bryr sig om piplängd över huvud taget, vad spelar det för roll? Man känner för att skriva 300cm bara för att se vad de tycker om det. "Förvaras i Nor-Lyx HL6 med påbyggnad i glasfiber"

Det här skiten då, vad är det för skit:

Tillståndsbevisets diarienummer

Är det nuvarande Licensnummer ?

Inte förrän man drabbas av myndighetssveriges förakt så förstår man vad kränkt egentligen betyder.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top