Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Apropå handläggninstid. Har ju en plats till i skåpet och har 1 vecka i handläggning typ. Men jag borde verkligen skriva över mig till Sthlm. Frågan är vad jag fyller platsen med för småpengar, och som jag har lite glädje av. Rem 760 i 30-06?

Nästa fråga?
Var köper jag några tusen billiga hagelskott i Sthlm? XXL? Gyttorp Steel Max tänkte jag men det kanske finns något mer förnuftigt prismässigt?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Apropå handläggninstid. Har ju en plats till i skåpet och har 1 vecka i handläggning typ. Men jag borde verkligen skriva över mig till Sthlm. Frågan är vad jag fyller platsen med för småpengar, och som jag har lite glädje av. Rem 760 i 30-06?

Nästa fråga?
Var köper jag några tusen billiga hagelskott i Sthlm? XXL? Gyttorp Steel Max tänkte jag men det kanske finns något mer förnuftigt prismässigt?

Du hittar inte bättre och billigare än Gyttorp hos XXL. 1000 smäll åt gången. Tack och bock!

Jag skulle köpa en gammal Husqvarna i 9,3x57 eller 9,3x62. Rädda en bit svensk hantverks- och industrihistoria från vinkelkapen. En sån kan man hitta för mellan 500 och 1000 riksdaler.

Dessutom är det en förbannat trevlig och kompetent kaliber på lite kortare håll.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Blev så jäkla glad idag. Fick erbjudande om att gå med i ett jaktlag. Ett lag jag träffat jaktledaren och några utav medlemmarna i ligger inom 3mil från hemmet och är relativt billigt att vara med i. Har jagat ihop med dom på både "min" mark och deras.
Yippii! Normalt sett tar det flera år att få komma med detta gäng. Ska skriva en intresseanmälan och sen skicka in så tar dom upp det på nästa möte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Blev så jäkla glad idag. Fick erbjudande om att gå med i ett jaktlag. Ett lag jag träffat jaktledaren och några utav medlemmarna i ligger inom 3mil från hemmet och är relativt billigt att vara med i. Har jagat ihop med dom på både "min" mark och deras.
Yippii! Normalt sett tar det flera år att få komma med detta gäng. Ska skriva en intresseanmälan och sen skicka in så tar dom upp det på nästa möte.

Kul, grattis! Vad är det som gör det så pass svårt att komma med? Fet kronhjort-kvot? :gnissla
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ingen garderob är komplett utan en pistol. Min lär inte bli komplett på länge.
Det ÄR bökigt att ens få vara med på en skjutträning, än mindre få bli medlem hos någon härikring.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Varför bara en ??? :confused:



Å andra sidan;
om man nu bara ska ha en, vilken.... ??
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kul att du är intresserad av mer än de vanliga standardpangarna !


Synd att vi inte kom in på det här ämnet när vi sågs... :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kul att du är intresserad av mer än de vanliga standardpangarna !


Synd att vi inte kom in på det här ämnet när vi sågs... :)

Skjuter du själv?
Jag skrev fel tidigare, jag menade sig sauer p232, en sån här:
image.jpg
Jag gillar formen på dem, lite sirligt feminina. Passar mina pastorsnävar.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Skjuter du själv?
Jag skrev fel tidigare, jag menade sig sauer p232, en sån här:
View attachment 403054
Jag gillar formen på dem, lite sirligt feminina. Passar mina pastorsnävar.

Du ska ha en sån här!

350px-COLTM1911_1913.jpg
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Trevligt att det snackas enhandare också!

Bokade en Glock 17 för IPSC Production idag. Spårar det ur, som brukligt när det gäller undertecknad, så blir det en Openpang till nästa vår.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top