Att bo i Uppsala-trakten?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Verkar som om vi (äntligen! :hihi ) flyttar ifrån luleå. (flytt sker i augusti) Tjejen skall plugga i Uppsala och jag tänkte bosätta mig däromkring med. Behöver just inte vara i stan.

Människorna? Har jobbat med ganska trångsynta människor som inte kan nått annant än arbeta eller köra skoter :va

Hur bra är det att bo där? Vad säger rykterna? Ens stad som bara innehåller studenter och inget kul alls? Tänkte söka jobba på något snickeri inne/utanför stan. Möbelsnickare till yrket :tummenupp

Svårt att skaffa en lya? Kan nästan tänka mig det då det är Student-paradise eller nått.

Och på hojfronten? Jag gillar fina kurviga vägar :tummenupp

Berätta nått kul eller anus om denna stad.

Ett bra val av stad tycker jag, speciellt om du bosätter dig några mil utanför så du slipper dom hysteriska priserna på boende inne i uppsala.
Kurviga vägar finns det i massor och gott om trevligt folk att köra med, allt från cruising till mer hardcore....

Uppsala är fint med domkyrkan, slottet och fyrisån som går rakt igenom centrala uppsala. Skulle man känna ett behov av fler/större butiker för shopping så är det inte långt till Stockholm.

Flyttade från Uppsala i November och det man kan sakna är främst allt roligt folk som körde hoj samt närheten till roliga hojvägar.

Uppsala är jättefint och det är så nära Stockholm att man kan åka dit närsomhelst utan större problem.

Hojvägar finns det gott om och tröttnar man på dom just häromkring så kan man ju åka till Stockholm igen ;)

Jag trivs i Uppsala! PMa om du har några specifika frågor eller om du vill att jag skall kolla upp något åt dig innan du/ ni flyttar!

Välkomna hit ner :)

Hur Uppsala-borna är?? :va Känsliga, humorlösa och otroligt dåliga på att köra bil. Varför tror du nästan alla i den här stan cyklar? Bilen är svår att manövrera och nästintill omöjlig att ställa ifrån sig på lämpligt ställe. En cykel slänger man utanför närmsta port och låser fast med en kedja. :tummenupp

:yoparty Men Uppsala är också en väldigt vacker stad med en del trevligt folk också. :tummenupp

Boendet är ett aber utan dess like, skyhögapriser, som tenderar arr öka. Stockholmare säljer sitt, bjuder idiot å fantasipriser på det som finns. Kvarstår hyresträsket med de ghetto områden som erbjuds. Finns ett par på uppsala forumet som kan svara på hur det är att bo där.

Leta ett par mil utanför. det är det värt. Länsbuss finns överallt å täta tider.

Massor av krokiga vägar att leka på, hela uppland är fullt av racerbananor :D

Folket är blandat, som överallt annars, finns alla slag. Allt är inte som det verkar på SH, hojfolket i verkliga livet är helt ok, många glada galningar.

Välkommen ner/upp, pma om det är mer av personliga art du behöver info. Känner en möbelsnickare. Ska kolla om de behöver folk. :)

Folket är blandat, som överallt annars, finns alla slag. Allt är inte som det verkar på SH, hojfolket i verkliga livet är helt ok, många glada galningar.

Välkommen ner/upp, pma om det är mer av personliga art du behöver info. Känner en möbelsnickare. Ska kolla om de behöver folk. :)
Vore trevligt att knyta lite kontakter ang. arbete :tummenupp
Alltid roligare att höra ifrån folk som bor i stan. Saker man inte ser på kartan nämns, tex människor och saker man kan hitta på :)

Just nu vet jag egentligen inte hur uppsala ser ut. Kört förbi där o ätit på Subway (utanför innerstan) när jag körde småland-luleå i vintras. Kul att det verkar va mkt hojvägar. Ja som det ser ut så är jag inte super-sugen på att bo mitt inne i stan. Blir bara bökigt o dyrt, såå intresserad av innerstan är jag inte :)

Nice!

Ska också flytta dit till hösten är det tänkt, för att börja plugga. Står i bostadskö. Men det verkar ju j*vligt segt om det är såna priser som ni antyder att det är :gnissla

Men man får väl hoppas på några schyssta rundor i höst då :tummenupp

Den s.k. "bulten" ligger väl inte jättelångt bort heller vad jag har förstått :)

/paco

Anus är utelivet iaf. Fyfan vad tråkiga barer å klubbar. Har man inte studentlegitimation finns bagel att göra.

Nice!

Ska också flytta dit till hösten är det tänkt, för att börja plugga. Står i bostadskö. Men det verkar ju j*vligt segt om det är såna priser som ni antyder att det är :gnissla

Men man får väl hoppas på några schyssta rundor i höst då :tummenupp

Den s.k. "bulten" ligger väl inte jättelångt bort heller vad jag har förstått :)

/paco

Bulten ligger söder om Stockholm. Du får nog sitta på hojjen i minst 1½h (laglig fart) om du ska dit. Den är inget speciellt alls om man jämför med vägarna uppe i Uppsalatrakten. Att det snackas så mycket om bulten och bogan beror på att det är de närmaste fina hojvägarna för oss som bor i Sthlm....

Finns det nått svävande rykte om Uppsala i allmänhet?
Tex bra musikstad? sommarstad?
Hur många bor det i uppsala stad? På kartan verkar det ju ganska stort så det boorde finnas endel att göra...

Frågan är hu man kommer uppleva att bo i en stad där det snackas "stockholmska" :hihi Blir hyffsat mobbad på jobbet för min småländska här uppe, ska fanimej tända eld på lunchrummet innan jag far :tummenupp

Uppsala är jättefint och det är så nära Stockholm att man kan åka dit närsomhelst utan större problem.

Hojvägar finns det gott om och tröttnar man på dom just häromkring så kan man ju åka till Stockholm igen ;)

Jag trivs i Uppsala! PMa om du har några specifika frågor eller om du vill att jag skall kolla upp något åt dig innan du/ ni flyttar!

Välkomna hit ner :)

Flyttar man till Stockholm direkt så slipper man pendla... ;)

Hejsan. Valsätra är ett fint ställe att bo på anser jag. Både min flickvän och mina kusiner bor där. Annars finns ju Gottsunda alldeles bredvid som ett trevligt alternativ.:tummenupp

Japp. Flytta till STHLM direkt.
Då kan jag erbjuda jobb på mitt snickeri, och du slipper att göra som andra och mellanlanda i Uppsala.
Dom flyttar ju ändå hit efter ett tag.

Ps. Finns inte några nitiska bitterfittor till lapplisor heller ! Ds.

Anus är utelivet iaf. Fyfan vad tråkiga barer å klubbar. Har man inte studentlegitimation finns bagel att göra.

bara för att de flesta krogar har 23 som åldersgräns.:D

Finns det nått svävande rykte om Uppsala i allmänhet?
Tex bra musikstad? sommarstad?
Hur många bor det i uppsala stad? På kartan verkar det ju ganska stort så det boorde finnas endel att göra...

Frågan är hu man kommer uppleva att bo i en stad där det snackas "stockholmska" :hihi Blir hyffsat mobbad på jobbet för min småländska här uppe, ska fanimej tända eld på lunchrummet innan jag far :tummenupp

Finns allt att göra, beror på dina intressen vart du vill dra din gräns. Mälaren i söder, många roliga "Boge " eller "Bult" vägar runt uppsala, flera musikställen, samt att nya konserthuset blir klart, mängder med krogar, uteställen. vet inte exakt men över 150000 inv, alla möjliga nationaliteter, dialekter, så du försvinner i mångfalden. :D

Idrott av alla slag, närheten till östersjökusten i öst, mälardalen i väst, utförsåkning på vintern 2- 5 timmars bilväg, Arlanda 30 minuter bort.

1 timme till Fjollträsk med hela deras trängselskatt å hopplösa parkeringselände.

Åsså har ni ju Livets Ord å Ulf Ekman där åsså :D :D :D :D :D

Uffe har flyttat, bor i stockhoömstrakten och i jerusalem enligt uppgifter. Livets ord har en av europas största innebandyhall, Miljöpartiet skriker sig hesa över trafikpolitiken å militanta veganer släpper ut tamkaniner. :D

Vi har mc-poliser som prejar mopedister och knarkare som sprejar väggar.

Sysslolösa dagrivare som tigger pengar och några gamlingar som envisas med att gå över gator fast det inte finns övergångsställen, vilken outlawstad det är...:)

Japp. Flytta till STHLM direkt.
Då kan jag erbjuda jobb på mitt snickeri, och du slipper att göra som andra och mellanlanda i Uppsala.
Dom flyttar ju ändå hit efter ett tag.

Ps. Finns inte några nitiska bitterfittor till lapplisor heller ! Ds.

Märkligt att så många just från Stockholm flyttar Till Uppsala, driver upp priserna med hysteriska budgivningar på lägeheter och hus.

Parkera i stockholms innerstad har ju alltid varit enkelt, å inte finns det ett enda parkeringsbolag heller som lappar, de bara hjälper till att flytta fordon som står lite tokigt till...:)

Last edited:
Det finns fantasktisk fina vägar öster om Uppsala.
Vi var till Knutby på Pastor-safari för någon vecka sedan, himla trevlig körning men dock ingen pastor.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti