Att bli vuxen..

Det låter som att det huvudsakliga problemet är att du är besviken på dina så kallade vänner. Som inte verkar vara några särskilt goda vänner eftersom dom mer eller mindre utnyttjar dig. Och du låter dig utnyttjas. Det kan få vem som helst att bli förbannad när man upptäcker sånt.

Börja med att skippa dom, att ha folk i sin närhet som tar ens energi utan att ge nåt tbx gör en bara frustrerad och ledsen. Lätt att känna sig uppgiven då.

Bestäm dig för att gå vidare, då kanske jobbet känns roligare och du kan fokusera på att ha roligt istället för att gå runt att vara besviken.

Att säga ifrån, eller säga det man tycker och tänker stärker självkänslan.

Nya vänner kommer att dyka upp när du mår bra och utstrålar positiv energi.

Lycka till!!

Och det är bra att ha drömmar...alla kan man såklart inte förverkliga, men målet för många människor är att åtmintone kunna genomföra några i livet. Man är varken looser eller en nobody för att man blir vuxen och lär sig ett och annat om sig själv.

Markus du får 3 dagar ledigt från forumet.. Återkom gärna med lite bättre attityd och kalla inte folk bimbo!

Hur kommer det sig att du kan banna folk?! Du är väl inte moderator här?

(Nu ifrågasätter jag inte banningen utan är mest bara nyfiken på om vi har fler "smygsheriffer" i OT)

Hur kommer det sig att du kan banna folk?! Du är väl inte moderator här?

(Nu ifrågasätter jag inte banningen utan är mest bara nyfiken på om vi har fler "smygsheriffer" i OT)

Efter 3 varningar ær det automatiskt 3 dar bann.. Markus hade 2
Dock kan vi lægga 3 samtidigt, dvs alla moderatorer kan banna vem som helst 3 dar, oavsett var det ær skrivet

Efter 3 varningar ær det automatiskt 3 dar bann.. Markus hade 2
Dock kan vi lægga 3 samtidigt, dvs alla moderatorer kan banna vem som helst 3 dar, oavsett var det ær skrivet

Hade du varit tjej och jag var singel hade jag hånglat upp dig Ljunghusen :D

Det störande momentet har funnits där länge och antalet klagomål översteg tre för ett bra tag sedan..

Alla kan inte vara som oss... DVS perfekta :tungan

Åter till TOPIC...

Man bygger alltid upp sin tillvaro själv med dom valen man gör.
Problemet är att man gärna tar en genväg eller två. Hamnar man fel så får man gå tillbaka den vägen man kom för att hitta vart man gick fel. Men eftersom man reda är sen på grund av att man hamnade fel så tar man ännu mer gärna en genväg tillbaka och då hamnar man ännu mer fel. Till slut sitter man utanför TOMTOM kartan och undrar varför man stirrar på ett ruckel istället för slottet.

Ta mycket god tid att hitta din tryghet utan påverkan av andra i dina val.
Säg nej tioll allt som inte direkt känns rätt. Ställ inte upp på saker du inte själv vill göra och saker du själv inte valt att hitta på.

Gör av med ALLT bagage. Visst blir det tomt ett tag men man får så mycket nya saker i bagaget hela tiden som snabbt fyller ut tomrummet..

Det är ialla fall mina råd.. :pannkyss

Att bli vuxen innebär "faktiskt" bara fördelar som att man har råd med sina hobbies,, bra jobb,, bra boende,, etc etc, (under förutsättning att man tog rätt beslut som ung),, så ta tag i livet och gör något åt din situation,, finns nog ingen annan än du som vet vad du vill.
Ingenting är omöjligt bara mer eller mindre svårt.
Är dina sk vänner så otrevliga som du skrev så säg upp bekantskapen omedelbart, annars är risken att dom dra med sig dig oxå i deras nedåtgående spiral.
Ryck upp dig och lycka till // Tony

Att du får en del kritik på jobbet kanske inte är så konstigt, det får alla lärlingsjävlar.
Taskig lön? Du har betald utbildning.
Sen så glömde du nämna att du kommer få >200% i löneökning inom ett par år.

Tolkade jag rätt att du var elektrikerlärling?

Last edited:
Att du får en del kritik på jobbet kanske inte är så konstigt, det får alla lärlingsjävlar.
Taskig lön? Du har betald utbildning.
Sen så glömde du nämna att du kommer få >200% i löneökning inom ett par år.

Tolkade jag rätt att du var elektrikerlärling?

Sen glömmer man alla "kompisar" och "bekanta" som emellanåt behöver elkunnande mot ersättning i fickan. Alltid välkommet i viss mån... :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg