Att bli vuxen..

Snacka om att ha levt i en drömvärld och tro at man kan leka med hobbys utan att ha ekonomi för det...
Kan kallas även för bortskämd stockholmsyngel, som äntligen vaknat och insett att man måste betala för att ha råd med att leva.

Kan bara hålla med dig på samtliga punkter.

Mycket gnäll och inte mycket självinsikt, men det kommer, snabbare än man tror.
okej sluta haka upp på att jag råkade skriva vad jag VILL göra.. Det inser jag också att jag inte har råd med just nu. Det är inte det primära problemet.

Det primära problemet va att umgicks med loosers som trivs på botten av samhället och mot arbetar alla som försöker komma uppåt.

Nu är det primära problemet att jag måste fixa nya vänner.

Men en fråga bara, alla ni som skriver "välkommen till verkligheten" och liknande, hur kan ni se er själva i spegeln? Gillar ni att vara en "nobody"?

Fan va ni gnäller! Killen är ju för F-N på väg att ta tag i sitt liv och ändra sin livsstil!

Till TS kan jag bara säga skaffa nytt jobb och flytta så snabbt du bara kan innan du är tillbaka i dina gamla hjulspår.

Man hittar alltid nya vänner där man hamnar, själv är jag inne på min 4e bostadsort (inte pga ovänner:D ) Och jag har alltid hittat nya vänner där jag hamnat. Ibland via jobb/plugg ibland via andra aktiviteter.

Jaså du är elektriker? Finns maaaaassor jobb!

Jag har hört om många svenska elektriker som flyttat hit, så de borde funka

Dessutom är väl inte alls lika kinkiga när det kommer till utbildning här. Kan man det man gör så får man jobba!

En polare va på anställningsintervju häromdan i Oslo om ett IT-jobb med en lön som rörde sig om 50k sek i månaden + förmåner, han är 22 och har ingen utbildning..Bara erfarenhet

Last edited:
Haha kul, alla vet att 99% har det så här. Det som skrämmer mig är att 99% ha gett upp att försöka gör nått åt det, utan har accepterat att dom kommer kasta bort sitt liv.

Den faktiskt siffran är 80% av befolkningen som är missnöjda med sina liv.

Nja klagar klagar klagar vet jag inte, vist ingen är perfekt det inser jag. Men idag är dagen när jag fick nog av att bli illa behandlad.

Samma fuckfaces som jag skjutsa runt i fredags..
Dom fuckfacena ringde imorse och bad om skjuts till pizzerian..
Jag fixade och åkte dit..

Jobbet får jag ta itu med imorn..

Att jag inte gillar att må skit för att mitt liv suger betyder inte att jag är psyksjuk utan snarare att alla som lever sina liv anorlunda än dom vill är det.

Men du har väldigt rätt i att det inte hjälper att gnälla.

Jag har aldrig sagt att du är psyksjuk, men om du går in på tex sajten jag länkade, alltså www.bokus.se så finns massa bra litteratur om att få hjälp om att ändra sin livssituation, vare sig det gäller sitt självförtroende, sina mål och drömmar eller sina karriärval.
Litteratur som handlar om vanliga situationer "vuxna" människor kommer i kontakt med och tips hur man kan ta sig vidare när man kört fast.
Det var ju det du efterfrågade, inte sant?
Jag tipsade om detta då du verkat kommit in i en negativ spiral och målar ut dig som offer.
Du bestämmer över ditt liv, inte sant?
Så om du ändå inte gillar dina kompisar som du refererar till "fuckers" så varför hoppa in i bilen och leka betjänt åt dem?!:va
Totalt ologiskt.
Gör dig själv inte till martyr.
Bryt med det du inte trivs med!
Men tänk både två och tre gånger innan du slutar på ditt jobb.
Det är trots allt en inkomst.
Du verkar ju ha planer inför våren med jobb som mc-bud,
du får leta efter något andrahandsboende på Blocket,
brukar gå att hitta något till ett relativt hyfsat pris så du ska se att knuten löser upp sig!
Lycka till.

Jag har aldrig sagt att du är psyksjuk, men om du går in på tex sajten jag länkade, alltså www.bokus.se så finns massa bra litteratur om att få hjälp om att ändra sin livssituation, vare sig det gäller sitt självförtroende, sina mål och drömmar eller sina karriärval.
Litteratur som handlar om vanliga situationer "vuxna" människor kommer i kontakt med och tips hur man kan ta sig vidare när man kört fast.
Jag tipsade om detta då du verkat kommit in i en negativ spiral och målar ut dig som offer.
Så om du ändå inte gillar dina kompisar som du refererar till "fuckers" så varför hoppa in i bilen och leka betjänt åt dem?!:va
Totalt ologiskt.
brukar gå att hitta något till ett relativt hyfsat pris så du ska se att knuten löser upp sig!
Lycka till.

Det handlar om att träffa rätt folk, få inspiration... Handla impulsivt och göra det man vill. SÅ har iaf jag hittat lyckan - många gånger!

Totalt ologiskt.
Lycka till.
Tror det blev lite missförstånd, martyr va just vad jag vägrade bli, och precis livet blir vad du gör av det så jag sticker.

Jobbet behåller jag såklart tills jag har ett nytt.

Den faktiskt siffran är 80% av befolkningen som är missnöjda med sina liv.
Tragiskt, jag tänker inte ge upp och bli en av dom.

Det handlar om att träffa rätt folk, få inspiration... Handla impulsivt och göra det man vill. SÅ har iaf jag hittat lyckan - många gånger!
Har du nått bra tips på var man ska söka jobben? Är det sätta sig med telefonkatalogen och ringa alla el firmor i oslo eller? deas arbetsförmedling verkar bara förmedla komunaljobb?

Last edited:
Nu är det primära problemet att jag måste fixa nya vänner.

Men en fråga bara, alla ni som skriver "välkommen till verkligheten" och liknande, hur kan ni se er själva i spegeln? Gillar ni att vara en "nobody"?

Vänner kommer automatiskt. Ett tips är kanske att prata om "trevliga" saker, istället för att klaga på dina "gamla looser-kompisar".

Vad f*n menar du med "nobody"????!!
Det de menar är att livet ser ut så ibland, vare sig man vill det eller inte! Ibland är det inte att glatt godisland där allt är perfekt, ibland är det kämpigt av olika anledningar men man kan ju inte bli förlamad för det!
Det är då det gäller att visa lite anamma och se vad man går för.

Det intressanta är inte hur bra det går för en person som gilder på räkmacka, utan om personen kan "kriga" när det krisar.
Man lär sig och blir "vuxen" av att hantera sådan situationer, och man växer och lär känna sig själv och vem man egentligen när man går igenom sådana beslut. Så var försiktig innan du kallar folk för "nobody".

har hört att man projicerar sina problem på omgivningen

Folk är så in i helvete lata och bekväma av sig numera! För fan, tror du att någon kommer kasta pengar på dig bara för att du har tårar i ögonen?
Det är inte alltid så jävla skoj här i livet helt enkelt, men det är ju sånt som gör att man kämpar för att ta sig vidare på något vis?

Tror det blev lite missförstånd, martyr va just vad jag vägrade bli, och precis livet blir vad du gör av det så jag sticker.

Jobbet behåller jag såklart tills jag har ett nytt.

Tragiskt, jag tänker inte ge upp och bli en av dom.

Har du nått bra tips på var man ska söka jobben? Är det sätta sig med telefonkatalogen och ringa alla el firmor i oslo eller? deas arbetsförmedling verkar bara förmedla komunaljobb?

Hmm skippa arbetsförmedlingen.. Jag skulle gå via bemanningsföretag. Lite sämre lön men fast anställning får man rätt kvickt

www.finn.no har sammanställning från många bemanningsföretag

Förbered dig att få dela lägenhet med någon/några om du inte slår till på bostadsrätt (mkt billigare). Hyresrätter är fett dyra

Vänner kommer automatiskt. Ett tips är kanske att prata om "trevliga" saker, istället för att klaga på dina "gamla looser-kompisar".

Vad f*n menar du med "nobody"????!!
Det de menar är att livet ser ut så ibland, vare sig man vill det eller inte! Ibland är det inte att glatt godisland där allt är perfekt, ibland är det kämpigt av olika anledningar men man kan ju inte bli förlamad för det!
Det är då det gäller att visa lite anamma och se vad man går för.

Det intressanta är inte hur bra det går för en person som gilder på räkmacka, utan om personen kan "kriga" när det krisar.
Man lär sig och blir "vuxen" av att hantera sådan situationer, och man växer och lär känna sig själv och vem man egentligen när man går igenom sådana beslut. Så var försiktig innan du kallar folk för "nobody".

har hört att man projicerar sina problem på omgivningen
Ja det har du rätt i, jag ber om ursäkt för påhopp på folk jag inte vet något om det va riktigt dumt.

Nu är det dags att hitta egna vägar och göra det jag vill av livet, vet faktiskt inte vad fan den här tråden ska vara bra för men den fick mig iaf tänka lite klarare.

Jag är definetivt ingen "nobody", har en jobb jag stortrivs med, riktigt bra vänner och familj. Det jag menar med "välkommen till verkligheten" är att du oftast inte får något gratis här i livet, vill du ha råd med leksaker så måste du jobba för dom. Och ett välavlönat guldjobb är inget som någon kommer och ger dig, det får du fixa själv, börja på botten och jobba dig uppåt. Det kommer nog lösa sig för dig med ska du se, vänta några år så kommer du trivas, ha ett bra jobb och cash till lite leksaker. Sen ska du nog försöka byta vänner så fort det går. Lycka till :tummenupp :tummenupp

Jag är definetivt ingen "nobody", har en jobb jag stortrivs med, riktigt bra vänner och familj. Det jag menar med "välkommen till verkligheten" är att du oftast inte får något gratis här i livet, vill du ha råd med leksaker så måste du jobba för dom. Och ett välavlönat guldjobb är inget som någon kommer och ger dig, det får du fixa själv, börja på botten och jobba dig uppåt. Det kommer nog lösa sig för dig med ska du se, vänta några år så kommer du trivas, ha ett bra jobb och cash till lite leksaker. Sen ska du nog försöka byta vänner så fort det går. Lycka till :tummenupp :tummenupp
Va bra då :)

Man kan inte lära sig hur man ska ta tag i sitt liv genom att läsa en bok. Det finns ett ordspråk som allt för många glömmer:
"Man blir bra på det man tränar på."

Det kan man applicera på allt, vill du bli världens bästa 100 meters löpare, så ska du inte vara på gymmet och köra bänkpress, utan springa 100 m jävligt många gånger. Samma sak med hans situation: Vill du bli bra på att leva gott och vara lycklig måste du träna på det.

Ja det har du rätt i, jag ber om ursäkt för påhopp på folk jag inte vet något om det va riktigt dumt.

Nu är det dags att hitta egna vägar och göra det jag vill av livet, vet faktiskt inte vad fan den här tråden ska vara bra för men den fick mig iaf tänka lite klarare.

Mitt tips till dig är att sluta be om ursäkt för allt.
T.ex. det här inlägget ovan, en bimbo på 17 år försöker läxa upp dig - och det lyckas? Du borde bett henne sluta leva på svenska skattepengar, utveckla hur fan hon menar att alla kan få jobb då det råder hög arbetslöshet och avslutat det hela med att du ändå inte orkar lyssna för brudar är mindre smarta än män som dig.

Nobody, det är en prettobimbo som sitter på universitet och tror hon vet svaret på allt. Exakt det är en nobody. Det är inte för inte som det nu blir fullt på högskolorna, de som åker ut först kan alltid fördriva tid och skattepengar på Frescati eller Södertörn. Eller en sådan som med sina spännande 17 år, vara av 3 i den civliserade deleln av världen, tror att den vet något om livet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg