Ateisternas barnsliga argument emot Gud skärskådas här, en efter en....

Status
Ej öppen för fler svar.
Någon som sett Simpsonsepisoden när Homer opererar ut en krita ur hjärnan som orsakar hans dumhet?

Iaf. så blir han smart och råkar bevisa att gud inte existerar,visar uträkningen för sin hypertroende granne Flanders som genast kollar igenom och konstaterar att det stämmer.

Flanders reaktion på detta är precis samma som hur alla troende grupper oavsett vad dom tror på reagerar,detta måste vi förstöra!

Personligen har jag riktigt svårt för troende som känner att de måste sprida sina övertygelser,inget fel i att ha dem men låt alla som inte är intresserade vara ifred och låt era barn ta beslutet att tro eller inte när de är gamla nog att genom kritiskt tänkande ta sitt eget beslut.
Klart,ni skulle väl inte bli så många då......

Det enda dom hade rätt i sovjet,religion är ett opium för folket!

TS är antingen en bot med stort A minus i eller medlem av livets ord eller valfri totalitär sekt skapad enbart för att den helige grundaren ska få ett gott liv,allt skrivet här tyder på något av det.

Högre makt eller inte är en fråga jag ännu inte fått bevisat för mig och håller öppen men so far tyder allt på att den saknas,är dock till skillnad från de troende beredd att ompröva min åsikt.

Jävla söndag att vara så trist att man sitter här.......skulle vart troende så kunde man gått i kyrkan.

Henrik

Du brukar hålla ihop det men här missade jag poängen. "...tiderna förändras", hur då? Visst Skalman får på skallen för att han kollektivt avfärdar ateistisk argumentation som barnslig. Inget konstigt med det.
Men tillbaka till "förändringen". Om ditt exempel beskriver förhållandet efter "förändringen". Hur menar du att det var innan densamma??:confused:

Blanda inte in mig i smartmans stolligheter är du snäll. :arsele

och låt era barn ta beslutet att tro eller inte när de är gamla nog att genom kritiskt tänkande ta sitt eget beslut.
Klart,ni skulle väl inte bli så många då......
Det är väl ganska mycket att begära. Vi kan låtsas att du verkligen trodde att om dina barn inte tror på gud så kommer dom spendera evigheten i helvetet. Skulle du då inte försöka få dom att tror på gud? Eller skulle du låta dom bilda sin egen uppfattning bara för att det finns människor som inte delar din tro?

Du brukar hålla ihop det men här missade jag poängen. "...tiderna förändras", hur då? Visst Skalman får på skallen för att han kollektivt avfärdar ateistisk argumentation som barnslig. Inget konstigt med det.
Men tillbaka till "förändringen". Om ditt exempel beskriver förhållandet efter "förändringen". Hur menar du att det var innan densamma??:confused:

Jag brukar förstå vad folk frågar också, är nu osäker på vad du är ute efter.

Teo påstod att religiösa inte tolererar oliktänkande, ett synnerligen dåligt exempel i just denna tråd menade jag då och hänvisade till att Smartman skriver massor med faktiskt läsvärd text - och en massa kretiner attackerar honom som om det var trimkrök till Mt5 vi diskuterade. Det är ju omöjligt för Smartman att bemöta fullkomligt vansinnigt ogenomtänkta inlägg. Jag tror tyvärr inte Smartman har rätt men jag håller det öppet och jag tycker det är intressant. Det är ingen stor sak för mig och det får mig inte att känna mig tuff att inför forumet proklamera hur illa jag tycker om religiösa människor. Är helt säker på att flera av de som uttalar sig inte ens har haft tid eller begåvats med kapacitet nog att ens ha en åsikt i frågan, de upprepar vad de hört på biologilektionen (i de få fall de orkade gå dit) i högstadiet samt på South Park.

Att dessutom se t-rex jämställa religiösa budskap med sexbrott mot barn, ja frågan är om man vill veta huruvida det beskriver hur illa han tycker om religion eller hur lätt han tar på sexualbrott.

Det är väl ganska mycket att begära. Vi kan låtsas att du verkligen trodde att om dina barn inte tror på gud så kommer dom spendera evigheten i helvetet. Skulle du då inte försöka få dom att tror på gud? Eller skulle du låta dom bilda sin egen uppfattning bara för att det finns människor som inte delar din tro?

Om du är så säker på att det du tror är sant så behöver du aldrig tvivla på att de du älskar ska ta någon annan väg än den rätta om du ger dom ett alternativ,problemet är kanske att dom inte tror själva utan bara hoppas att dom ska ha rätt och inte unnar någon annan lyckan om dom skulle ha fel.

Henrik

Teo påstod att religiösa inte tolererar oliktänkande, ett synnerligen dåligt exempel i just denna tråd menade jag då och hänvisade till att Smartman skriver massor med faktiskt läsvärd text - och en massa kretiner attackerar honom som om det var trimkrök till Mt5 vi diskuterade. Det är ju omöjligt för Smartman att bemöta fullkomligt vansinnigt ogenomtänkta inlägg. Jag tror tyvärr inte Smartman har rätt men jag håller det öppet och jag tycker det är intressant. Det är ingen stor sak för mig och det får mig inte att känna mig tuff att inför forumet proklamera hur illa jag tycker om religiösa människor. Är helt säker på att flera av de som uttalar sig inte ens har haft tid eller begåvats med kapacitet nog att ens ha en åsikt i frågan, de upprepar vad de hört på biologilektionen (i de få fall de orkade gå dit) i högstadiet samt på South Park.

Att dessutom se t-rex jämställa religiösa budskap med sexbrott mot barn, ja frågan är om man vill veta huruvida det beskriver hur illa han tycker om religion eller hur lätt han tar på sexualbrott.

Fan,nu fick du mig att på en söndag oxå,leta upp och sätta på Bigger longer uncut!

Hell,blasfemi? You think? :)

Henrik

Fuck,fucketi fuck fuck fuck!

Last edited:
...

Du har fel, som vanligt.

Jag vänder mig mot att ts hänger på forum för barn och yngre tonåringar. Att han hänger på SH utan minsta motorcykelintresse är illa nog, men när han skriver på barnforum och har 'pojke, 43 år' i sin profil blir iallfall jag lite lätt nervös.

Edit; att han på nämnda forum inte klarar av att komma med vettiga mothugg ens till 11-åringarnas inlägg är ju iofs jävligt festligt...

Last edited:
Do you know where I can find the clitoris?

Is it like finding Jesus?

No,its not that hard. :) :)

.
Inser att det kanske var lite knepigt att följa vilket inlägg jag syftade på..du är ju rätt flitigt
Lite hjälp:
....Apropå att tolerera ifrågasättande så är väl den här tråden ett fenomenalt exempel på hur tiderna förändrats. En (1) person skriver ett långt, i de flesta ögons fullständigt befängt men än dock välskrivet, inlägg och bemöts av horder av människor vars största bedrift i livet hittills är att antingen få en alldeles egen kamphund eller att tjata till sig en femhundring till av sin halvalkade singelmamma till en tribal.
Och min fråga kvarstår:
Om ditt exempel ovan beskriver förhållandet efter "förändringen". Hur menar du att det var innan densamma??

Bevisa att Gud inte finns, tack!

Eller så vänder vi på det, bevisa du att han finns.
Vad är troligast?
Att några personer skrev ner några skrönor de hört sen barnsben som senare sammanställdes till en bok, den vi idag kallar Bibeln.
Eller:
Att en "skapare/alltets-diktator" beställer en bok av en massa folk för att sprida sina propagandor.

Oss själva, vårat medvetande, det onda för en part är gott för annan part, se och läs Darwins teorier.

Jaget/själen kan inte evolvera fram! Antingen finns den eller så finns den inte, kan inte flumma fram!

Jaget(själen är evigt bestående och medvetandet är själens eviga perceptionsförmåga! Geléklumpen i skallen är inte medveten för 5 öre!

Så du menar att ditt medvetande (jaget/själen) inte evolveras genom erfarenheter i livet? Du är alltså samma "person" nu som den dag du föddes?

Kul att du i alla fall erkänner att du har en SJÄL!

Kunde du vara vänlig och berätta för oss vad själen består av, tack!

Då du inte verkar ha speciellt mycket erfarenhet av att tolka svar från människor på ett internetforum kan jag förklara lite kort för dig: Ironi, används ofta i samband med en passande "smiley". Själen finns inte, vi finns inte efter döden, vi finns heller inte innan födseln, allt är bara kolbaserat och aminosyror.

Vad sägs om de STÖRSTA krigen i Världshistorien, 1:a och 2:a Världskriget...

Vietnamkriget, Irakkriget, osv, osv...

Nu vet jag inte vilken fantasitidskrift du läst men jag lovar dig att i samtliga uppräknade krig här ovan är religion inblandat på ett eller annat vis (olika moraliska ståndpunkter bland annat, moralen är uteslutande dikterad av områdets religiösa topp).
1:a och 2:a världskriget har du helt klart "gud är med oss" mentalitet från alla sidor, läs om krigen så får du se.
Vietnamkriget tvingades fram av att den kristna västvärlden ville tvinga på Vietnameserna den kristna moralen/värderingarna.
Irakkriget har att göra med de stora motsättningar mellan de olika religionerna Kristendom och Islam.

Vem har påstått att jag är kristen?

Buddhister tror inte på Gud!

Kristen, Islam eller vilken annan Abrahamitisk gren som helst = same same but not different, ni kallar bara samma fantasi för olika saker.

Nej, buddhister tror på reinkarnation, karma och nirvana, en klart vettigare religion/livsåskådning än kristendomen/judeism/islam m.m.

1. Känns det bra för dej att ständigt försöka missionera och omvända
människor som är totalt ointresserade av det du lägger så mycket tid på att skriva?
2. Vet du om att en majoritet av medlemmarna på denna sajt tycker att du är totalt korkad, och skriver i dina trådar för att driva med dej?
3. Tror du på människors lika värde? Isåfall, varför envisas du med att bete dej som en översittare mot de som du anser inte förstår?

3 enkla frågor till dej, kan du vara snäll att svara på dom utan en massa mumbojumbo om skaparen?

1. Om de är totalt ointresserade så skulle de ju inte ens slösa sin tid på att skriva tillbaka... :D

2. Bevisa det!

3. På vilket sätt skulle jag ha förtryckt någon?

Om du går igenom alla inlägg här, så får du se att det snarare är jag som trycks ner av alla gudlösa ateister...

1. Om de är totalt ointresserade så skulle de ju inte ens slösa sin tid på att skriva tillbaka... :D

2. Bevisa det!

Om du går igenom alla inlägg här, så får du se att det snarare är jag som trycks ner av alla gudlösa ateister...

Du har rätt i gudlösa ateister på samma sätt som ni är dess raka motsats,ingen av er vågar gå steget längre och på allvar ifrågasätta er tro med risken att den kanske inte håller.

Jag är övertygad om att du och dina gelikar inte har alla hästar hemma,har väldigt svårt att ta till er vetenskapliga bevis och har en tanke om att folk faktisk är dumma i huvudet och behöver upplysas om den enda sanningen(eran)och försöker sprida den enkom för ni inte är säkra på vad ni predikar om och därför behöver stöd från så många som möjligt.

Du,som individ(om du inte är A utan i)är en ickeperson som är runt nätet för att antingen få folk att faktiskt tänka och reagera genom att provocera eller riktigt skadad,i vilket fall som helst så erbjuder jag dig att pm.a mig så träffas vi någonstans och diskuterar livets realiteter över en fika eller pilsner(blir så mycket bättre diskussioner med alkohol! :) ) och vinnaren publicerar(eller inte)vad vi kommer fram till här eller på valfri plats.

Henrik

Eller så vänder vi på det, bevisa du att han finns.
Vad är troligast?

Vad skulle godta som bevis för Guds andliga existens?

Så du menar att ditt medvetande (jaget/själen) inte evolveras genom erfarenheter i livet? Du är alltså samma "person" nu som den dag du föddes?

JAGET, MEDVETANDET, SINNET:

JAGET/SJÄLEN = Den medvetna levande andliga individen, vi som lever i kroppen, det levande subjektet, som upplever och relaterar till de fysiska och psykiska objekten i vår kropp och vår omvärld.

Vi är den evigt medvetna andliga gnistan, som är evigt konstant, det är exakt samma Jag i oss nu som när vi var ett litet barn! Det är Jaget/själen som tänker tankarna, känner känslorna och minns minnena!

http://en.wikipedia.org/wiki/Soul

MEDVETANDET = Själens eviga perceptionsförmåga. Det är själen som är medveten, och medvetandet genereras givetvis av den medvetna själen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medvetandet
http://en.wikipedia.org/wiki/Consciousness

SINNET = (tankar, känslor, vilja, intelligens, personlighet) Temporär finfysisk, psykisk materiell energi, subtilkroppen, astralkroppen, som ständigt förändras! Det är i sinnet som våra tankar och känslor pågår och upplevs!

http://en.wikipedia.org/wiki/Mind
http://en.wikipedia.org/wiki/Subtle_body

KROPPEN = (kött, blod, ben, hjärna) Temporär grovfysisk materiell energi, vårt dödliga jordiska skal, som ständigt förändras! Vart 7:e år har vi bytt ut alla kroppens celler, vilket bevisar att Jaget/själen som upplever barndomen, ungdomen och ålderdomen skiljer sig från kroppen...

Vår verkliga identitet är SJÄLEN, och MEDVETANDET är själens eviga perceptionsförmåga, som genereras av den medvetna själen, medan våra subtila, finfysiska kroppar, SINNET, omger oss själar!

Dessa subtila skikt som omger själen ÖVERLEVER kroppens inklusive hjärnans död och det är subtilkroppen som bär vidare oss själar till nästa existens, nästa kropp, beroende på vårt medvetandetillstånd, vårt karmakonto och våra önskningar vid dödsögonblicket...

Själen finns inte, vi finns inte efter döden, vi finns heller inte innan födseln, allt är bara kolbaserat och aminosyror.

Påvad baserar du din förnuftsvidriga tro att du inte är ett evigt medvetet Jag?

2. Bevisa det!

1. Jo, folk har en fallenhet för att driva med de som dom anser är helstolligt.
2. Inte speciellt svårt, ta och räkna de inlägg i dina trådar som håller med dej respektive de som inte håller med dej. Vilket antal blev störst?
3. Med dina nedlåtande smilies när du argumenterar.

Om jag går igenom alla inlägg här ser jag ett tydligt mönster: Du har en välsmord tunga, det är bara din logik som fallerar. Du ber ständigt folk att bevisa att gud inte finns, men presenterar inte ett enda bevis för att gud finns. Det räcker inte med att du skriver det, eller att du letat upp nån kul strof på wikipedia för att bevisa det. Det krävs vetenskapligt upprepbara fakta.

Säg mej, hur ställer du dej till modern medicinsk kunskap? Det här "jaget/själen" du pratar om, var sitter det?

Människan är inget däggdjur, utan en däggmänniska!

Här följer en lista med 120 grundläggande, fundamentala skillnader mellan den unika Människan (Människoriket) och de osaliga djuren (djurriket).

Betänk också att Zoologer gör en skarp åtskillnad mellan Människor och djur...

OK, DÅ KÖR VI:

SLUTSATS:

Människan är ICKE något djur, och därmed inte heller vare sig något däggdjur eller apdjur, som det vetenskapliga etablissemanget så ihärdigt försöker få oss att tro...

Allt för att få oss att gå på den groteskt flummiga evolutions-myten...

Ni vet den där nippripa SAGAN om allas vår vördade gemensamma Urfader Herr Bakterie som plötsligt ploppade upp jungfrufödd och föräldralös från livlös materia och som sedan förvandlades till fisk, fisken som sedan fick ett ryck och bosatte sig på landbacken och flummade fram till ett landdjur, osv, och till sist apdjuret som flummade fram till Människa...

Eget ansvar kan man bara ta om man har skänkts den gudagivna fria viljan... :tummenupp

Kan bara finnas EN Högste Herre, bara EN som är Herre på täppan... :D

Du har nog missat en väldig massa historia i skolan!
Zoologer gör nog lika stark skillnad mellan lejon och delfin också, men de är fortfarande däggdjur som lever i flock.

Last edited:
hahahahaha, dem där 120 argumenten gjorde min dag.
HAHA!
Djur studerar inte kärnfysik
Djur utför inga djurförsök!

:rofl:rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra