Ateisternas barnsliga argument emot Gud skärskådas här, en efter en....

Status
Ej öppen för fler svar.
Smartman. Jag tror du bara är rädd för att inse faktumet att vi bara är däggdjur. Vi har ingen annan mening med våra liv än att se till att vår ras fortlever och överlever. Många av dessa djur mår fruktansvärt dåligt psykiskt och behöver därför en tro på att deras liv är något mer än bara födas, föröka sig och sen försvinna.
Det är bra att du finner glädje i livet genom din religion och den ger dig säkert den känsla av existensberättigande som du behöver.
Jag tror att du skulle ha mer framgång i omvändandet om du söker dig till grupper som faktiskt är i behov av andlig hjälp för att komma på fötter i livet. På SH är det inte många som söker vägledning och du förbrukar en massa energi i onödan.
Seså, ge dig ut i världen och hjälp dom som behöver din hjälp. Lämna din dator och ta steget ut i den riktiga världen så får du säkert en massa pluspoäng den dan du lämnar in handduken:krama

Oj oj, vad är det här? Moppebrudar goes mad against religion? :rofl

eller..

Du säger att Gud existerar.
Vilken religion har då mest rätt?

Judendom, kristendom och Islam tror på/tillber alla samma gud
Frågan är.. Vilken har rätt?

Det fanns någon gammal, säkert brittisk, sketch om det där - tänk om det visar sig att de som hade rätt var en liten eskimåstam som trodde Gud var en isbjörn. Så förvånade alla tillbedjande till de stora religionerna skulle bli. :brynad

Last edited:
imageslogic.jpg

Nej. Ateism ('svag ateism') är avsaknad av tro och förnekar ingenting. Stark ateism är däremot en övertygelse på att det inte finns någon gud och därmed en slags tro i sig själv.

Och sluta upp med att skriva gud i bestämd form, då menar du att det finns en och bara en. Således bör det enligt vad du skrev ovan betyda att dess (vilken du nu syftar på) existens är bevisad, vilket gör dig till troende och inte agnostiker. Monoteistiska religioner kallar sin gud för Gud.

http://susning.nu/Ateism
http://susning.nu/Agnostiker

Jag är agnostiker, däremot ligger jag närmare ateism än religiös.

Ahahahaha...klockren :yoparty

Last edited:
Carolin Krook. Sexy.

edit: Sorry, trodde det var "Vad säger ni killar-tråden". :arsele

Bifogat

• dgl_int_krook.jpg
    dgl_int_krook.jpg
    46.5 KB · Visningar: 199
Last edited:
Och slutligen är det intressant att många hemfaller till aggression när deras bild eller icke-bild av andlighet ifrågasätts. Kanske är vi inte så annorlunda än "flaggbrännande muslimer" trots allt?

Varför kan du aldrig släppa muslimperspektivet? Du drar upp det hela tiden. Bara undrar. :confused:

Tänk vad mycket tid du hade haft över till autobahnloket om du hade droppat det. :) :tummenupp

Vem i helvete orkar hålla på med det där en fredagkväll. Jag vill äta chips och dricka rödvin. En slags nattvard.

Kommunist? :tungan :D

Last edited:
Varför kan inte alla komma överens om att sluta skriva i smartmans ( :3freak ) trådar så kanske han självdör................

Jävla CP-minimerade filer att ladda upp :mad: , hoppas de e läsbart. Kolla sista stycket om va stormiffon i saudi uttalar sig om. Saxat ur ny teknik

Bifogat

• Kopia av relion.jpg
    Kopia av relion.jpg
    211 KB · Visningar: 79
Varför kan inte alla komma överens om att sluta skriva i smartmans ( :3freak ) trådar så kanske han självdör................

Jag har en annan djärv idé:
De som inte gillar trådarna kan ju helt enkelt ignorera dem! :)
Jag har en handfull medlemmar på ignore och det känns jättebra att forumet hjälper till med karaktärsstärkande funktionalitet.

Bara genom att kalla sig "troende" erkänner man bristen av kött på benen.

Jag å andra sidan kallar mig "vetande" i all odmjukhet. Så har ni några tvivel är det bara att pm:a så reder Jag ut saker och ting åt er.

Sicket sjujävla trams.

Någon klurig tjomme listade ut att det gick att tjäna en hacka och leva gott på att samla på sig lite allmänt ihopljuget och i flera led återberättat svammel, vränga ned det i en skrift och sprida ordet...och att det var ballt att ut och kriga och leva om lite för att sprida det vidare - för att kunna göra sig en ännu större hacka.

Jag skall vränga ihop något dravel och skriva ned det...tror tricket kan vara att få med sig någon lättlurad kändis på det hela bara, sedan är bollen i rullning.

Man kan ju tycka scientologerna har en skruv lös, men jag vet inte om brinnande buskar som tjötar är mycket bättre. :D

/J

Last edited:
Likheten mellan Kommunism, pyramidspel, miljödebatten och morderna religioner (inte naturreligioer som var ett försök till vetenskap på sjukt lösa grunder) m.fl är bland annat att de går ut på att övertyga en skara människor om något och på så sätt få dessa människors stöd i olika beslut. För att en människa då ska opponera sig krävs det en personlig ransakan och ett erkännande om att man låtit sig övertygas av något vilket människor i det längsta undviker.

Alla dessa företeélser har dessutom samma fiende, information. Kommunistiska, islamistiska, kristna m.fl statsstyren motarbetar tillgång till fri information och således möjligheten till objektiv syn. Något som hos friska människor borde få klockorna att totalt skräna över att något inte står rätt till.

Allt detta är i grund och botten maktredskap. Samma struktur, olika förpackade för att passa folket i fråga. Smartman m.fl är bara ett skrämmande bevis på hur bra dessa fungerar, aplicerade på människor.

Nej. Ateism ('svag ateism') är avsaknad av tro och förnekar ingenting. Stark ateism är däremot en övertygelse på att det inte finns någon gud och därmed en slags tro i sig själv.

Och sluta upp med att skriva gud i bestämd form, då menar du att det finns en och bara en. Således bör det enligt vad du skrev ovan betyda att dess (vilken du nu syftar på) existens är bevisad, vilket gör dig till troende och inte agnostiker. Monoteistiska religioner kallar sin gud för Gud.

http://susning.nu/Gud

Jag tror nog att du förstår att jag inte anser att det är bevisat att det finns en gud. Eller flera för den delen. Det gör dock inte att man inte kan skriva gud i bestämd form. Det är tvärtom ganska brukligt med tanke på alla gudar och namn på dem som "finns".

Hmmm, har inte vi typ Oden, Tor & frej`??? Eller var de knatte, fnatte & tjatte ???

:fyllisar :banana

Jag har en annan djärv idé:
De som inte gillar trådarna kan ju helt enkelt ignorera dem! :)
Jag har en handfull medlemmar på ignore och det känns jättebra att forumet hjälper till med karaktärsstärkande funktionalitet.

Tänkte inte på det.................
Tack för tipset :tummenupp

Hmmm, har inte vi typ Oden, Tor & frej`??? Eller var de knatte, fnatte & tjatte ???

Men det är en sk naturreligion som uppståt i ett försök att förklara fenomen som åska, norrsken, torka, sjukdom, natt/dag, årstider, mm.

Naturreligionerna ser skrämmande likadana ut på totalt skilda områden på jorden. Indianerna i nordamerika, asarna, massajerna, mfl beskriver alla en värld i olika lager (i asatron: Vanaheim, Asgård, Midgård, Nifelheim, Muspellheim, Helheim osv..) och de har alla sk kraftdjur el fylgior. de har uppstått oberoende av varann men är fanimej samma sak och nån form av primitiv vetenskap.

Moderna religioner har utvecklats trots att vi egentligen vet bättre.
Mellan-östen (med resten) var ledande i mattematik och astronomi fram tills för ca 600 år sen då något hände...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...