Assyriska, vad är grejen?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon insatt förklara för mig vad mediahypen kring det förmodligen rätt dåliga laget Assyriska bygger på? Är det förortsromantik eller bara politiskt korrekta sportjournalister som ligger bakom denna sällan skådade överexponering av ett fotbollslag?

Markus skrev:
Är det förortsromantik eller bara politiskt korrekta sportjournalister som ligger bakom denna sällan skådade överexponering av ett fotbollslag?

Snarare det faktum att i stort sett hela arabvärlden uppmärksammar laget och direktsänder deras matcher till hundratalet länder världen över.

Markus skrev:
..det förmodligen rätt dåliga laget Assyriska...

Det förmodligen rätt dåliga laget har klättrat från Div 7 upp till Allsvenskan. Ganska beundransvärt. Kanske därför det är "mediahypat"..?

Sen är det ju intressant att matcherna sänds över hela världen.

Kan vara värt ett inslag på nyhertna kanske...

McB skrev:
Snarare det faktum att i stort sett hela arabvärlden uppmärksammar laget och direktsänder deras matcher till hundratalet länder världen över.

Men varför bryr sig svenska pressen? Det finns minst 100 lag till, med samma koncept.

McB skrev:
Apappappapp :stop
Blanda nu inte ihop Araber med Assyrier, Assyriskas matcher är uppmärksammade av Assyrier runt om i världen som är bosatta lite här och var. En stor del bor kvar i mellanöstern där folket hade sitt eget rike många tusen år sedan....därför har man valt att sända deras matcher runt om i världen där intresset är stort...

Markus skrev:
Kan någon insatt förklara för mig vad mediahypen kring det förmodligen rätt dåliga laget Assyriska bygger på? Är det förortsromantik eller bara politiskt korrekta sportjournalister som ligger bakom denna sällan skådade överexponering av ett fotbollslag?
Dels för att ett invandrarlag från Div. 7 tagit sig upp till Allsvenska, vilket aldrig har hänt förut. :yoparty
En annan anledning är HUR de tog sig upp, först skulle de ta sig upp genom en kvalmatch mot ÖIS vilket de misslyckades med. Örebro spelade då i Allsvenskan men fick åka ner till Superettan pga. kass ekonomi, detta gjorde att Assyriska automatiskt åkte upp till Allsvenskan och tog deras plats. Detta har heller aldrig hänt förut.... :yoparty

Markus skrev:
Det finns minst 100 lag till, med samma koncept.

Inte som har gjort samma kometkarriär. Där har du svaret på varför svenska pressen bryr sig. Assyriska är ett populärt lag med fans över hela världen. Skönt att genom de stora mediekanalerna läsa och höra om något annat än Djurgården för en gångs skull.

Lion skrev:
Apappappapp :stop
Blanda nu inte ihop Araber med Assyrier, Assyriskas matcher är uppmärksammade av Assyrier runt om i världen som är bosatta lite här och var. En stor del bor kvar i mellanöstern där folket hade sitt eget rike många tusen år sedan....därför har man valt att sända deras matcher runt om i världen där intresset är stort...

Assyrier, syrianer, och syrier, enas om vad ni vill kalla er så undviker vi missförstånd. Jag vet vad namnet innebär och att det är ett spritt folkslag, men orka förklara det.

McB skrev:
Assyrier, syrianer, och syrier, enas om vad ni vill kalla er så undviker vi missförstånd. Jag vet vad namnet innebär och att det är ett spritt folkslag, men orka förklara det.
Hehehe.....bra att du vet :tummenupp
Men när du skrev arabvärlden är det lätt att blanda ihop Assyrier med den håriga talibanen som är muslim och har en AK-47 under rocken...... :zpy

Lion skrev:
Men när du skrev arabvärlden är det lätt att blanda ihop Assyrier med den håriga talibanen som är muslim och har en AK-47 under rocken...... :zpy

Nej vi vill ju inte ha några fördomar.

..sen att talibaner går runt med AK-47 är ju ett vedertaget faktum. :död

[Ironi?] Du ordnade upp en ev fördom för att ersätta den med din egen..? [Ironi?] :näsblod

Lion skrev:

Ber om ursäkt om jag har förolämpat någon, det var inte min mening. Givetvis ska man benämna ett folk med deras rätta namn, men i det här fallet är det som sagt ganska luddigt vad det är som gäller.

Lion skrev:
Dels för att ett invandrarlag från Div. 7 tagit sig upp till Allsvenska, vilket aldrig har hänt förut. :yoparty

Vad menar du med "invandrarlag"? Får bara invandrare spela där? är alla som spelar där invandrare? Fick de inte vara med itraditionella lag? Jag hänger inte med alls i svängarna nu. ;)

Lion skrev:
En annan anledning är HUR de tog sig upp, först skulle de ta sig upp genom en kvalmatch mot ÖIS vilket de misslyckades med. Örebro spelade då i Allsvenskan men fick åka ner till Superettan pga. kass ekonomi, detta gjorde att Assyriska automatiskt åkte upp till Allsvenskan och tog deras plats. Detta har heller aldrig hänt förut.... :yoparty

Så de förtjänar inte ens platsen? De spelar där de spelar för att ett annat lag hade dålig ekonomi?

Markus skrev:
Vad menar du med "invandrarlag"? Får bara invandrare spela där? är alla som spelar där invandrare? Fick de inte vara med itraditionella lag? Jag hänger inte med alls i svängarna nu. ;)

Så de förtjänar inte ens platsen? De spelar där de spelar för att ett annat lag hade dålig ekonomi?

jupp så är det... dock kom de rätt långt i cupen, men det hör egentligen inte hit. Är det dessutom så otroligt stor bedrift att gå från div 7 till allsvenskan? De har ju hållt på sen -75.

Cafe Opera laget klättrade väl också rätt snabbt i seriesystemet har jag för mig. Nu är de inte i allsvenskan, men ändå.

För övrigt håller jag på AIK...

Markus skrev:

Ungefär så, ja. Örebro är dock rätt jävla trista i jämförelse, så för svensk fotboll är det nog bara bra.

Markus skrev:

Det som får många att ta sig en funderare är när ett lag petas för första gången från allsvenskan pga av ekonomin, just när ett "invandrarlag" får chansen att ta sig upp.

Om de kom upp på ett reko sätt så ser jag inga problem med Assyriska i allsvenskan, så länge det inte bara är spelare med utlänska rötter i laget, för i sånt fall borde man fundera på att ändra på namnet "allsvenskan".

rimag skrev:
Det som får många att ta sig en funderare är när ett lag petas för första gången från allsvenskan pga av ekonomin, just när ett "invandrarlag" får chansen att ta sig upp.

Om de kom upp på ett reko sätt så ser jag inga problem med Assyriska i allsvenskan, så länge det inte bara är spelare med utlänska rötter i laget, för i sånt fall borde man fundera på att ändra på namnet "allsvenskan".
VAd är det med dig ???
Om man har utlänsk härkomst, kan m,an inte vara svensk då eller?

rimag skrev:

Nu får du nog tänka om. Rejält.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...