Assyriska, vad är grejen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ravetrancer skrev:
VAd är det med dig ???
Om man har utlänsk härkomst, kan m,an inte vara svensk då eller?

Jo självklart, det är en del av tanken med integration, missförstå mig inte nu, det jag menar är att ett lag bestående av "assyrier", ett lag för "invandrare", kan komma att sära ännu mer på begreppen "svensk" och "invandrare". Det kommer knappast att bidra till integration, snarare segregation.

McB skrev:
Nu får du nog tänka om. Rejält.
Det om att byta namn på allsvenskan var ett dåligt försök till att vara lustig, som
i mitt tidigare inlägg så tror jag att det kan skapa problem om Assyriska är/blir ett lag bara för invandrare.

rimag skrev:
Jo självklart, det är en del av tanken med integration, missförstå mig inte nu, det jag menar är att ett lag bestående av "assyrier", ett lag för "invandrare", kan komma att sära ännu mer på begreppen "svensk" och "invandrare". Det kommer knappast att bidra till integration, snarare segregation.

Nu förstår jag vad du menar, och håller väl till viss del med dig. Du uttryckte dig något klumpigt i ditt förra inlägg.

Om Assyriska, eller någon annan förening för den delen, enbart hade varit öppen för människor med utländsk härkomst, då hade jag reagerat. På samma sätt som "invandrare" ska ha samma förutsättningar och möjligheter som "svenskar" för att förhindra segregation så får man heller inte tillåta människor med utländsk härkomst att diskriminera ursprungsbefolkningen genom att t.ex. enbart tillåta "sitt folk" att vara med i föreningar och sällskap.

Assyriska har ett antal "svenskar" i A-truppen, bl.a. målvakten.

rimag skrev:
Det om att byta namn på allsvenskan var ett dåligt försök till att vara lustig, som
i mitt tidigare inlägg så tror jag att det kan skapa problem om Assyriska är/blir ett lag bara för invandrare.
nu förstår jag också bättre :)

frågan är varför media ägnar en sekund överhuvudtaget alls åt fotboll

R2 skrev:
frågan är varför media ägnar en sekund överhuvudtaget alls åt fotboll

Jag säger inte att det är såhär, men att det är världens största sport kan ha något med saken att göra.

McB skrev:
Jag säger inte att det är såhär, men att det är världens största sport kan ha något med saken att göra.

Är fotboll världens största sport? Jag hade tippat ett gäng andra sporter som både större finansiellt och publik och utövarmässigt.

Markus skrev:
Är fotboll världens största sport? Jag hade tippat ett gäng andra sporter som både större finansiellt och publik och utövarmässigt.

Kanske, men jag har oftare sett basket och volleyboll nämnas som världens största idrott.

Intressant är att om ett lag inte ville ha några invandrare i sitt lag hade de blivit stämda utav h-e av diverse instanser, men tvärtom går tydligen bra.
Eller har jag missat nåt?

Jag har sett (på Lilla Sportspegeln :tummenupp )att utövarmässigt är det en indisk som jag inte kommer ihåg vad den heter, som volleyboll fast med fötterna. :3freak Vad beträffar cash så lär det ju kunna vara NHL, F1, Golf, NBA, NBL. Publik vete tusan, kanske fussball? Eller NHL, NBA, NBL.

Ja, det är nu fan upp till dig McB att reda ut det här. :mad:

-PLM- skrev:
Intressant är att om ett lag inte ville ha några invandrare i sitt lag hade de blivit stämda utav h-e av diverse instanser, men tvärtom går tydligen bra.
Ja du har missat nåt! :7peta Kolla deras A-trupp så ser du att det inte är ett lag för enbart invandrare.

Markus skrev:

Enligt FIFA så hade fotboll ungefär 240 miljoner utövare under 2004, vilket gör den till världens utövarmässigt största sport.

-PLM- skrev:
För att spela i Assyriska så behöver du varken vara assyrier eller bekänna dig till den syrisk-ortodoxa kristna tron. Som det redan påtalats i tråden så har laget "icke-assyrier" som spelare, så ja, du har nog missat något.

*DanTheMan* skrev:
Finns det 100 lag i Allsvenskan :va

Ingen aning, men konceptet:
Betongförortsgrabbar som kramas i omklädningsrum och övervinner deras hiskeliga sociala problem med hjälp av den fantastiska gemenskap som bollsporten erbjuder dem.

McB skrev:
Enligt FIFA så hade fotboll ungefär 240 miljoner utövare under 2004, vilket gör den till världens utövarmässigt största sport.

Jag skulle vilja se den definitionen på "utövare". Jag tror inte på den siffran.

Markus skrev:
Ingen aning, men konceptet:
Betongförortsgrabbar som kramas i omklädningsrum och övervinner deras hiskeliga sociala problem med hjälp av den fantastiska gemenskap som bollsporten erbjuder dem.

Varför inte bara glädjas över att de har medvind just nu?

Stör det dig att de får förhållandevis mycket medialt utrymme?

Markus skrev:
Jag skulle vilja se den definitionen på "utövare". Jag tror inte på den siffran.
Har det någonsin varit något tvivel om vilken sport som är störst?

Bara en sån sak att det går in 170.000 åskådare på de största arenorna och att sporten spelas av alla i alla åldrar borde vara en antydan om sportens storlek internationellt. Den är dessutom den sport som är minst komplicerad av de stora sporterna.

Själv hatar jag fotboll och tar inte i sporten ens med tång.
:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Back