Art.Nr Honda

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vad är 91201_KA4_004 för något? Hittar inte det själv någonstans, utan kan bara konstatera att det är någon form av packbox!

Där är en hel del småprylar som är crossover mellan hondas cross och RR program. Klart smidigt då crosshandlare har mycket hemma och leveranstiderna på de som de inte har hemma är oftast superba.
Där är någon som har samanställt en lista på crossovers men hittar den inte i bokmärkena just nu...

Last edited:
Nyteknik skrev:
Du bör ju ha en manual till din nya Honda. I den ska det finnas en lista med alla art.nr och deras namn/placering på sprängskisserna.

Den står inte med i manualen eller på TSR:s hemsida, så den är garanterat fellevererad.

Nyteknik skrev:
Vilka delar? Förutom enstaka skruvar har jag svårt att se vad på en RS som skulle passa på en CR.

:va

Skruvar, lager, packboxar, munstycken tex.

Last edited:
Teddy skrev:
I tredje inlägget i den här tråden på TZracing.com påstår skribenten att HRC-specifika delar har mellannamnet NX5, övriga delar är alltså generella Hondadelar som delas med andra modeller. Sant eller falskt, vad vet jag? Det låter dock rimligt när man snabbt ögnar igenom listan över delar och dess namn.

NX5 är RS250R(NX4 är RS125R). Övriga delar är nog helt riktigt generella Hondadelar.

/Joakim

Pålle skrev:
NX5 är RS250R(NX4 är RS125R). Övriga delar är nog helt riktigt generella Hondadelar.

/Joakim

Det stämmer ganska bra (Det finns även delar med -NXA- som mittnr. bla.)

Det är inte 91201-KM4-003 du söker? Höger packbox till veven RS250...
Kan handlaren beställt fel?

Mr. Dante skrev:

Det är inte 91201-KM4-003 du söker? Höger packbox till veven RS250...
Kan handlaren beställt fel?

Vi beställde grejorna själv av TSR, men eftersom han har sniffat för mycket atombomb så har han svårt att beställa/skicka rätt grejor. Det är alldeles säkert just den packboxen som vi beställt, men inte fått... Bara att returnera.

/Joakim

Pålle skrev:
Vi beställde grejorna själv av TSR, men eftersom han har sniffat för mycket atombomb så har han svårt att beställa/skicka rätt grejor. Det är alldeles säkert just den packboxen som vi beställt, men inte fått... Bara att returnera.

/Joakim

Handla av en auktoriserad Honda handlare i Sverige så blir det rätt... Enklare, snabbare och billigare i längden..

Mr. Dante skrev:
Handla av en auktoriserad Honda handlare i Sverige så blir det rätt... Enklare, snabbare och billigare i längden..

Billigare i längden? Du menar väl dyrare direkt? Jämför priserna, skillnaden är löjligt stor och kan omöjligen motiveras av handlarnas påslag, det måste ligga något annat bakom det, kanske en gravad hund?

Pålle skrev:

/Joakim

Synd. Jag hadde ju en hel knippe av dessa till salu nyss. Sitter även i NS400R.

inlägget

Mr. Dante skrev:
NXA är till Honda RS250 2001 och nyare
NX6 är till Honda NSR500

Står det NJ9B eller NJBA har ni problem för det går inte fixa genom Honda men å andra sidan får ni ju inte äga delarna om nu inte någon på forumet har ett GP-team.

Nyteknik skrev:
Vilka delar? Förutom enstaka skruvar har jag svårt att se vad på en RS som skulle passa på en CR.

:va

När jag bytte radialtätningar(använd inte P-ordet när BjOrn är i närheten) på gaffeln till min TZ knackade jag dit nya tätningar som gentligen var till en Honda CB400, de hade samma mått och passade......

Mr. Dante skrev:

haha, skojar du? Enklare ja! Men billigt nja.. Jag gjorde nyss en beställning som i Japan kostat 11.000kr. Den kostade hos en återförsäljare i sverige 30.000kr. Vad hade frakt, moms och tull från Japan kostat, kanske 5000-7000kr?

Påslagen verkar vara horribla. En del grejor verkar dessutom vara felaktigt prissatta i Sverige, som ett kåpglas för 4000kr, Shims till motorn för 100kr styck (jag ville ha 40st från början.. )

Behöver jag tillägga att jag skalade ner beställningen rätt rejält...

/Joakim

Last edited:
Om man jobbar som XXXXXhandlare tycker man nog att det är bättre men för oss som ska betala är direktimport från Japan oslagbart. Inte ens med 50% spons från generalagenten för valt märke tror jag att man kan få bättre priser, men det är en spekulation.

*/ ?>
Back