Arrrrgggghhhh!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tjenare.

Min enstånka (klx650) går orent som fan.

På låga varv finns vrid och kraft, men direkt när den kommer upp i varv så börjar den staka sig fram...

Grejen är den att jag har bytt tillbaks från flatside-förgasare till vaacum-förgasare men behållt k&n filtret som sitter på ett plastat rör direkt på förgasaren...

a. Kan det vara så att jag måste bestycka om förgasaren?

b. Kan det vara så att vaacum inte lirar med för lite motstånd?

Det känns liksom som att trotteln hickar omkring inne i förgasaren... Jag har lagt ner mycket möda på att plasta insugsröret i glasfiberarmerad polyester och k&n filtret var inte direkt gratis, kan det möjligtvis vara en fråga om bestyckning? Det är ju trotts allt skitkallt ute, och filtret flödar förmodligen minst dubbelt så bra som original luftburk med skumfilter...


Nån som har tipps/funderingar? Skulle sitta riktigt fint! Har redan rengjort förgasaren utan resultat annat än 50minuter av blod, svett och bensin. :huvet Dvs. KAN det vara munstycket som är boven? Den går ju bra på lågfarten lixom...


Mycket tacksam för svar. :Bugar
 
Zana skrev:
Tjenare.

Min enstånka (klx650) går orent som fan.

På låga varv finns vrid och kraft, men direkt när den kommer upp i varv så börjar den staka sig fram...

Grejen är den att jag har bytt tillbaks från flatside-förgasare till vaacum-förgasare men behållt k&n filtret som sitter på ett plastat rör direkt på förgasaren...

a. Kan det vara så att jag måste bestycka om förgasaren?

b. Kan det vara så att vaacum inte lirar med för lite motstånd?

Det känns liksom som att trotteln hickar omkring inne i förgasaren... Jag har lagt ner mycket möda på att plasta insugsröret i glasfiberarmerad polyester och k&n filtret var inte direkt gratis, kan det möjligtvis vara en fråga om bestyckning? Det är ju trotts allt skitkallt ute, och filtret flödar förmodligen minst dubbelt så bra som original luftburk med skumfilter...


Nån som har tipps/funderingar? Skulle sitta riktigt fint! Har redan rengjort förgasaren utan resultat annat än 50minuter av blod, svett och bensin. :huvet Dvs. KAN det vara munstycket som är boven? Den går ju bra på lågfarten lixom...


Mycket tacksam för svar. :Bugar

Det kan inte bero på att du bara har en cylinder :va
 
Last edited:
UrbanTiger skrev:
Nej inte vill den ha vakun. Trotteln styrs av tryckskillnaden mellan insugssidan och intagsidan på förgojsaren. Borde kanske heta "undertrycksstyrdtrottelförgasare" i stället för vakumförgasare.

borde då heta "tryckskillnad-mellan-insugsidan-och-intagssidan-förgasare"
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top