Armbågsfett, tigsvets och en gammal sjuhalva

  • Thread starter Thread starter pw
  • Start date Start date
Jag köpte min, men du som är så händig kan göra en egen

http://www.proboost.fi/EN/tankkiadapteri.html

Tänkte köpa en sån i vintras, du tipsade ju tidigare i tråden, men jag glömde bort det.... Jag har en ide och tar nya tag imorron:tummenupp

min kran till gammel suzukin plundrde jag bara tog ut inehållet och andvände samma kran till ut och retur

funkar billigt men inget bling,,fint bygge

Stod med kranen i handen och funderade om jag skulle göra så, gå loss med bågfil och svets, men tänkte att nu kanske det går för fort så jag sansade mig och drog ett djupt andetag.

Tack!
 
Tänkte köpa en sån i vintras, du tipsade ju tidigare i tråden, men jag glömde bort det.... Jag har en ide och tar nya tag imorron:tummenupp



Stod med kranen i handen och funderade om jag skulle göra så, gå loss med bågfil och svets, men tänkte att nu kanske det går för fort så jag sansade mig och drog ett djupt andetag.

Tack!

jag har en kran som du kan får ärva om du inte vill ta isär finkranen
mvh peter
 
Last edited:
Stod med kranen i handen och funderade om jag skulle göra så, gå loss med bågfil och svets, men tänkte att nu kanske det går för fort så jag sansade mig och drog ett djupt andetag.

Tack!

Annars har ju hydroscand fina kopplingar (med böj). Bara borra ett 10mm hål och montera mutter på insidan och dra åt.
 
Hej igen

Efter att ha sovit på saken och konstruktionsavdelningen fått göra sitt blev det en liten grej tillverkad idag. Orginalpackningen är med som ni ser:tummenupp

Den lilla förhöjningen hade jag inte behövt göra, den är där för att skapa frigång för skruvarna, första tanken var att ha soppaledningarna rakt bakåt, men det gick inte alls:gnissla dom ska man ha utåt höger. Nu är det lite trångt över ett synkuttag på en förgasare, men det känns som ett litet problem.



jag har en kran som du kan får ärva om du inte vill ta isär finkranen
mvh peter

Tack snälla goa gubben:krama

Annars har ju hydroscand fina kopplingar (med böj). Bara borra ett 10mm hål och montera mutter på insidan och dra åt.

Det lät enkelt och bra, men hålet i tanken är så ynkligt att en mutter troligen inte får plats och jag vill ogärna såga i tanken.


Ni gillar ju bilder så det kommer en driva med sånt:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC01239.jpg
    DSC01239.jpg
    131.1 KB · Visningar: 113
  • DSC01240.jpg
    DSC01240.jpg
    167.8 KB · Visningar: 114
  • DSC01241.jpg
    DSC01241.jpg
    110.5 KB · Visningar: 114
  • DSC01244.jpg
    DSC01244.jpg
    161.3 KB · Visningar: 109
  • DSC01245.jpg
    DSC01245.jpg
    190.9 KB · Visningar: 117
  • DSC01242.jpg
    DSC01242.jpg
    196.2 KB · Visningar: 142
Ja det där blev ju bra, konstrutionsavdelning verkar bra:tummenupp
Det är nog lätt att komma ihåg att den bakre är tur och främre retur. Annars får konstruktions avdelningen ritsa in ett t och r.
Kämpa på snart brummar det.

Mvh Peter den lille!
 
Gäller å komma ihåg , Vilken var det som var in och ut! hmmm??

Ja det där blev ju bra, konstrutionsavdelning verkar bra:tummenupp
Det är nog lätt att komma ihåg att den bakre är tur och främre retur. Annars får konstruktions avdelningen ritsa in ett t och r.
Kämpa på snart brummar det.

Mvh Peter den lille!

Det är nästan så man kan ge sig fan på att det blir förväxlat i vild uppstartsiver:va

Grymt snyggt gjort.Mycket bra tråd att följa

Hej, kul att det är fler som skriver i tråden och uppskattar det jag gör:tummenupp
 
läs sporthoj jag menar denna sidan där finns fina bilder oxå:)
eller som i verkligheten den långa ska in heheh
mvh peterpain
 
Last edited:
Hmm, ser ut att behöva en catchtank, bra skvalpläge i botten på tanken annars när det börjar närma sig tomt. Men i övrigt ser det ju alldeles ok ut :tummenupp
 
läs sporthoj jag menar denna sidan där finns fina bilder oxå:)
eller som i verkligheten den långa ska in heheh
mvh peterpain

mhmmmh:tummenupp

Hmm, ser ut att behöva en catchtank, bra skvalpläge i botten på tanken annars när det börjar närma sig tomt. Men i övrigt ser det ju alldeles ok ut :tummenupp

En turbomoppe har väl lysande bräsleekonomi så nåt risk för skvalp är det väl inte:va Fan också en till pryl att tänka ut:)


Om man inte visste bättre kunde man nästan tro att Trimtemas laddtrycksmätare är en suzuki orginaldel, det kommer förhoppningsvis se prydligt och diskret ut. Och så lyser det så mysigt på kvällen

Min första laddtrycksmätare köpte jag för 600:- för 15år sen när jag var stolt ägare till en med dåtidens mått mätt ruggigt snabb saab turbo. Mätaren som inhandlades idag skiljer sig inte ett dugg från den i saaben, men kostade bara 129:-

Allt var inte bättre förr:rolleyes:

Trevlig helg:öl
 

Bifogat

  • DSC01248.jpg
    DSC01248.jpg
    182.4 KB · Visningar: 114
Tryckmätaren kommer tyvär att sönderfalla fortare än du kan säga kardanförgasarsnöre

Tyvär dom enda som duger är glycerinfyllda mätare modell Mcxpress

Nån chatchtank behöver du inte på en förgasarturbo

Insprutare därimot så blir det riktigt tokigt med en R tank
 
Tryckmätaren kommer tyvär att sönderfalla fortare än du kan säga kardanförgasarsnöre

Tyvär dom enda som duger är glycerinfyllda mätare modell Mcxpress

Nån chatchtank behöver du inte på en förgasarturbo

Insprutare därimot så blir det riktigt tokigt med en R tank

Ka-a-a-rr-r-d-a---an--föö-rr--gg--aa--sa---rr.....

Fan också. Den får väl sitta där och se tuff och snygg ut:gnissla såna där glycerinfyllda sitter det lite överallt på jobbet och jag tänkte slippa tänka på jobbet så fort laddtrycket kommer:D

Att det inte behövs någon catchtank borde jag ju kunnat lista ut själv...:dummer flottörhusen fyller ju den funktionen.

Fortare än du hinner säga kardanförgasaresnöre:D
Även herr andersson har humor:tummenupp

Mvh kocken

Rektorn dyker upp direkt när eleverna i turboakademin gör nån tabbe:tummenupp
 
Last edited:
Ka-a-a-rr-r-d-a---an--föö-rr--gg--aa--sa---rr.....

Fan också. Den får väl sitta där och se tuff och snygg ut:gnissla såna där glycerinfyllda sitter det lite överallt på jobbet och jag tänkte slippa tänka på jobbet så fort laddtrycket kommer:D

Att det inte behövs någon catchtank borde jag ju kunnat lista ut själv...:dummer flottörhusen fyller ju den funktionen.



Rektorn dyker upp direkt när eleverna i turboakademin gör nån tabbe:tummenupp

Yepp!
[YOUTUBE-ID]pQckSU-ceaI&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Asch so fel jag kan haben :gnissla solly
tur att man lär sig nåt nytt varje dag iallafall :)
 
Jag hann före! :cool:

[YOUTUBE-ID]e-hT6ilq6UI[/YOUTUBE-ID]

Här håller man sig borta bara några dar och stora saker händer

Fan också:)

Självklart lyfter jag på hatten och GRATULERAR:Bugar Det där måste kännas skönt, en lång och krokig väg till fungerande maskin:tummenupp

Vår lilla uppstartschallenge måste jag förträngt, eller slog jag huvet lite för hårt i omkullåkningen:va

been there done that, soppan tar slut förvånansvärt snabbt:huvet

Smutt med reservfunktion, bara att skifta slangar ute i fält:rolleyes::D
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top