Ser ut som en sån där trafikövning
När man lär kärringa å fickparkera![]()


Konstruktion har jobbat över ikväll och tagit fram pris



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som en sån där trafikövning
När man lär kärringa å fickparkera![]()
www.grfx.se
Que?
http://www.se/registrarer.php?domain=grfx
"Webbadressen grfx.se är ledig. Du kan registrera domänen via någon av registrarerna nedan. "
Den gick till en kompis som gjorde galanta crossdekaler, jag har inte tänkt på att ta bort den, i fix
Jag som tänkte att nuu kommer det en finfin lösning på kylarfästena, när jag såg vem som gjort inlägg i tråden![]()
hej
här tjöper jag mina kopplingar bra pris o läcker inte så mkt
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=310109938536&viewitem=
Fast det där är väl samma som i Anderssons gran?? Autobahn eller va det var
Var till garaget idag en snabbis och testade parkeringsövningen i verkligheten med en skrotbit. Verkar inte så tokigt. Tog av lite på övre fästörona så hela kylarn är nu så långt bakåt det går![]()
Hej PW !
Hur går det ?
Vi, eller jag varjefall, väntar med spänning på en liten uppdatering.
/ P
Det nedre kylarfästet nu löst, men det blev lite annorlunda än planerat. Suzukis ingenjörer verkar ha förutspått att turbobyggare med platsbrist skulle använda just deras motorcyklar att ta ut sina lustar påDe byggde två fina öron på ventilkåpan gängade M6!
Lösningen jämfört med den tidigare uttänkta är bättre på så vis att om framhjulet skulle ta i IC:n och mot förmodan trycka hela kylarpaketet bakåt är det inga plåtvinklar som går rakt in i oljekylaren, det är ju bra.
Apropå plats...Nu har jag flyttat oljekylaren bakåt ca 20mm (längst ner, kanske 5mm högst upp) och uppåt ca 10-12mm. När jag testmonterar IC:n med buntband och fullt ihopfjädrad gaffel (noll innerben synliga) är det 5-7mm mellan däck och IC. På en del byggen verkar kylaren sitta längre fram, och det fungerar ändå. Bottnar gaffeln ur så hårt som jag nyss beskrivit, eller tar det stopp tidigareNär hojen står på framhjulet känns det däremot som att det är gott om plats.
Kanten på IC:n tänker jag hyvla av, för att tjäna ytterligare några mm.
Började även med gavlarna till IC:n, i lättklippt görafelplåt
Om man vill förvara stora mängder olja och har väldigt lite plats, ska man hälla den i sin oljekylare, däri verkar det rymmas hur mycket som helst :kladdpelle![]()
Helgerån med sånna där fälgar.
Men annars...
![]()
Hej PW !
Hur går det ?
Vi, eller jag varjefall, väntar med spänning på en liten uppdatering.
/ P
jag e oxå nyfiken![]()
Om jag inte tänker helt fel så kan inte gaffeln bottna ur så mycket så att innerbenet inte syns alls!
Men hav förtröstan, jag är snart igång igen![]()
Update: Nätshoppat lite. Svarta sillisar, alu krökar och en alu-raka. Det är en jättebra spargris, det här turbobygget![]()
Jepp , Och värdet ökar med minst faktor 2 när du har monterat allt på hojen![]()
Det är lite svårt att hinna med nu. Inte nog med att det är mörkaste tiden på året, sekunderna verkar kortare så fort man ska göra nåt ocksåDet ska firas högtider till höger å vänster, träffa släkt å vänner, jobba för fullt inklusive storhelger...Ja just ja turbobygge också...
Nåväl, idag fick jag använda min favoritägodel, tigsvetsenIC:n fick gavlar, den var lite marig att svetsa i trots att jag gick över den med roterande filen innan. Verkade nästan finnas föroreningar i materialet. Tänker slipa ner svetsarna sen och smälta om dom för det där stekiga utseendet
Kompressorn ska få en böj ut också, det är ju roligare att svetsa och ha sig än att sätta dit silikonböjar
Det blir böj på IC:n också. Bumerangen som syns i bild är inte till för att jaga tomtenissar utan ska bli övre fästet så småningom.
Då känns det fint att en sån enkel sak som en alu-böj kostar 200:-
Ha det!
Det är lite svårt att hinna med nu. Inte nog med att det är mörkaste tiden på året, sekunderna verkar kortare så fort man ska göra nåt ocksåDet ska firas högtider till höger å vänster, träffa släkt å vänner, jobba för fullt inklusive storhelger...Ja just ja turbobygge också...
Nåväl, idag fick jag använda min favoritägodel, tigsvetsenIC:n fick gavlar, den var lite marig att svetsa i trots att jag gick över den med roterande filen innan. Verkade nästan finnas föroreningar i materialet. Tänker slipa ner svetsarna sen och smälta om dom för det där stekiga utseendet
Kompressorn ska få en böj ut också, det är ju roligare att svetsa och ha sig än att sätta dit silikonböjar
Det blir böj på IC:n också. Bumerangen som syns i bild är inte till för att jaga tomtenissar utan ska bli övre fästet så småningom.
Då känns det fint att en sån enkel sak som en alu-böj kostar 200:-
Ha det!
hej
på den dyra aluböjjen svetsade jag fast en rakbit med en liten nedsvarvning på som gör att slangklämman sitter lite goare och lika dant ut från icn,där imellan en rak sillis.
gott nytt år till dig
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |