Ari Vatanen Manx

Ser nästan overkligt ut. Som en demo till ett dataspel. Killen gör verkligen inga fel. Men jag tror inte någon kan beskylla Ari för att ta det safe. Resan upp til Pikes Peak är för mig helt oslagbar, spöket kan köra om hur många lastbilar han vill han: Han hade skitit i byxorna efter en tur med Ari .:yoparty
En grej som jag undrar lite öve är varför kartläsaren hela tiden säger "..maybe". Om jag vore rally förare skulle jag inte vilja höra "sväng vänster, kanske" i 150+ på grus. Men det kanske bara är jag.

Med Pantera - Uplift i lurarna kör jag minst lika bra i firmans Ford Transit. :)

Klart fränaste saaben genom tiderna :tummenupp

Vilken SAAB?

Vore det inte kul att se vad Vale kunde göra med valfri hoj på samma stäcka (manx). Vad tror ni, hade han haft en chans? Dagens Ultra Super Yamaha M1 borde slå en gammal Opel Manta eller?
 
Last edited:
Totalt OT, men är det inte roligare att diskutera motorsport än politik?

Säger inte kartläsaren,precis efter 1,45,att "we have a bit of puncture"?
Ari for President:yoparty :yoparty

Har sett klippet ett par gånger, och visst säger han så. Det verkar inte bekymra Ari det minsta. "Punktering? bäst vi gasar lite extra"
 
Last edited:
Har sett klippet ett par gånger, och visst säger han så. Det verkar inte bekymra Ari det minsta. "Punktering? bäst vi gasar lite extra"

Det var från den tiden dom fick ha mousse-fyllda däck, en punktering då var inte den katastrof det var innan/efter moussen.

Visst var det fortfarande o-bra, men fullt körbart.
 
Det var från den tiden dom fick ha mousse-fyllda däck, en punktering då var inte den katastrof det var innan/efter moussen.

Visst var det fortfarande o-bra, men fullt körbart.

Har du nån gång hört dig själv säga "vi har LITE punktering, bäst vi trycker på"? Jag kan villigt erkänna att jag hade kissat i byxorna för länge sedan.
 
Har du nån gång hört dig själv säga "vi har LITE punktering, bäst vi trycker på"? Jag kan villigt erkänna att jag hade kissat i byxorna för länge sedan.

Näe, men så har dom bilar jag har åkt kartläsare i inte haft mousse-däck heller...

Men varje gång vi har varit av och tagit oss up har jag nog talat om att vi har tappat tid på avåkningen och att det ska gasas mera.
 
Han kör ju med tummarna under ratten (risk för slag på tummarna), Som bondson har ju jag lärt mig att inte göra det
Om man kraschar i de där hastigheterna rakt in i stenmurarna utmed vägen så lär nog en bruten tumme vara det minsta av ens problem. Det är en annan sak när man rattar en gammal jordbrukstraktor.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top