Argument EMOT SD:s debattartikel

Ian Wachtmeister ger sig in i debatten - äntligen!

Kanelbullefilosofin att alla är mjuka och snälla och menar väl är farlig för att inte säga infantil. Talibaner finns inte bara i Gudrun Schymans prat-prat-prat värld. De finns i verkligheten och planerar att döda svenska soldater.

:rofl

Ian for president säger jag bara, jag röstade på honom i mitt oskuldsval 1998. Han tutade i mig personligen i Täby Centrum att han minsann skulel få in "Det Nya Partiet" i Riksdagen, optimist som man är så gick man ju på det hela. Gnällspik som man också är så mailade jag honom och frågade varför han ljög när de fick typ 0,7% av rösterna. Han svarade att "det är väl inte så lätt att veta". :lol

Karln är ju ett geni för fasicken, han fortsätter:

Nej, det är personer som Bengt Westerberg (f.d. FP-ledare), Mona Sahlin, Carl Bildt (f.d. statsminister, tämligen ointresserad och okunnig i dessa frågor, men ansvarig) och varje politiker därefter som drar lakanet över huvet och stoppar snuttefilten i munnen, när det drar i hop sig till allvarliga diskussioner om den svenska kulturens överlevnad. Att vi numera inte ens har en religion, dvs. saknar en gemensam tro, gör oss underlägsna alla andra, även tokiga fundamentalister.

Om Åkessons artikel varit ett inlägg från en akademiker - och inte från en förbjuden partiledare - hade många tyckt att den var intressant och värd att diskutera . På ett civiliserat sätt. Men vi lever i vår Ankdamm. Så vi blir hellre överkörda än upplysta. (Ankor promenerar oförskräckt över gatan!)

:D :banana :rofl :lol

Dagens boktips: läs "Krokodilerna" av Ian, svår att få tag på tror jag men om ni får chansen - köp!

De var alltså tittade av fp?

Du kan ju fundera på varför de skulle ljuga om någonting som kan påverka deras position. Du kan ju läsa debattartikeln och undersöka hur många "fakta" som Åkesson dragit ur arslet.

Nu är det kanske inte väsentligt med siffror hit och dit i just den här tråden men förnekar du att den okontrollerade massinvandring svenska politiker de senaste 20 åren har utsatt Sverige för kostar ofantligt mycket pengar? Då är du inte trovärdig nånstans tyvärr.

Märk väl, det är stor skillnad på den tidigare invandringen där Sverige ska vara tacksamt för alla som kom hit och jobbade och hjälpte till att bygga vårt land och senare års ivägskenande planlösa idioti.

De var alltså tittade av fp?

Du kan ju fundera på varför de skulle ljuga om någonting som kan påverka deras position. Du kan ju läsa debattartikeln och undersöka hur många "fakta" som Åkesson dragit ur arslet.

Bäst fakta får man ju om man hittar på den själv :gnissla

Du kan ju läsa debattartikeln och undersöka hur många "fakta" som Åkesson dragit ur arslet.

Men nu när stormen lagt sig lite kanske vi kan återgå till det, dvs ämnet för tråden. Det visar sig snarare att SvD's motargument var dragna ur arslet, vem som helst kan väl begripa att bimbofierade påståenden som att "Ingen kan med säkerhet veta hur många muslimerna blir i framtiden" är lika lite värda som när Marit Paulsen tyckte hon hade ett hett argument för invandring när hon avslöjade att Jimmie Åkesson äter Pasta Bolognese ibland.

Heter man Nadia El-Zein eller Eduardo Grutzky (och är chef för fryshusets sociala projekt) så går det bra att prata om överrepresentationen bland våldtäktsmän:
http://www.dn.se/sthlm/tjejerna-bar-inte-ansvaret-1.407500

Heter man Jimmie Åkesson så är man rasist. Så fungerar Svensk media.

Sen är han ute och cyklar på många andra punkter men inte mer än andra politiker.

Last edited:
Heter man Nadia El-Zein eller Eduardo Grutzky (och är chef för fryshusets sociala projekt) så går det bra att prata om överrepresentationen bland våldtäktsmän

De säger sådant alla vet och som numera finns att läsa i utredningar också:

Enligt en ännu icke publicerad rapport från Brottsförebygganderådet, Brå, är män med utländsk bakgrund överrepresenterade i gruppen misstänkta våldtäktmän. Det är drygt fyra gånger vanligare att en känd gärningsman är född utrikes, jämfört med personer som är födda i Sverige.

Rapporten är numera publicerad och där står om överrepresentation på hundratals (!) procent bland diverse nationaliteter, flera är nationaliteter från muslimska länder. När Jimmie Åkesson då påstår att muslimer är överrepresenterade så beskylls han för lögner för det är ingen som frågat gärningsmännen om deras religion, så fortsätter dumheterna på punkt efter punkt. Samma sak med antalet muislimer i Malmö, ingen har frågat muslimerna om de verkligen är muislimer så man "kan inte säga något om antalet muslimer eller judar i Malmö i framtiden" :dummer

Abd al Haqq Kielan (fd Leif Karlsson) inleder sin debattartikel på Aftonbladet med: "Man blev nästan mörkrädd när man läste Sverigedemokratiske partiledaren Jimmie Åkessons programförklaring här i går."

Okej, Jimmie Åkesson har inte alla sillsorter på Julbordet, men det har inte den här killen heller. Här har ni en intervju från 2004.

Vad tycker imam Abd al Haqq Kielan om kvinnor som vill arbeta och förverkliga sig själva i yrkeslivet?
-Det är en illusion att förverkliga sig själv, hävdar han tveklöst. Ett liv går inte ut på att ha ett jobb och tjäna pengar. Syftet med livet är att dyrka Gud.

Vidare.

-Äktenskapet inom islam är inte baserat på kärlek. Hur ska man kunna bli kär när kvinnan alltid slår ned blicken hela tiden i kontakter med det manliga könet? säger han och skrattar till.
-Man kan inte bedöma varandra sexuellt heller, fortsätter Abd al Haqq Kielan. Kvinnan har inte rätt att ingå äktenskap på eget initiativ, det är pappan, brodern eller någon annan manlig anhörig som bestämmer vem hon ska gifta sig med, men kärleken kan ofta uppstå inom äktenskapet.

Härligt, men vänta, det kommer mer...

-Att kedja fast kvinnor och hålla dem som slavar är inte önskvärt, säger du. Men vad anser du om kvinnans rätt till ett eget socialt liv utanför hemmet?
-Det är tveksamt. Om kvinnan vill besöka muslimska väninnor går det bra, men om mannen säger nej, så är det nej, svarar Abd al Haqq Kielan med en tydlig skärpa i rösten.

Hörde jag någon nämna mörkrädd? Den här mannen är ordförande i Svenska Islamska samfundet. Han ser det som en av hans viktigaste uppgifter att integrera islam i det Svenska samhället. Ska vi ge honom ett stort lycka till?! :yoparty

fniss fniss

Sveriges kanske dummaste mediebimbo möter sveriges kanske vassaste greve, missa inte chansen att se idioten Malou bli tillplattad av Ian!

När ni inte tror det kan bli värre så kommer en liten idiot som är sju resor dummare än Malou, hon är nästan av samma urblåsta kaliber som en del av skribenterna i denna tråd, som för övrigt verkar ha gått hem och dragit något gammalt över sig. Oklart vem hon är dock. Expo-skribent? :confused:

:banana

[YOUTUBE-ID]uDa2ddXHDvM[/YOUTUBE-ID]

Sveriges kanske dummaste mediebimbo möter sveriges kanske vassaste greve, missa inte chansen att se idioten Malou bli tillplattad av Ian!

När ni inte tror det kan bli värre så kommer en liten idiot som är sju resor dummare än Malou, hon är nästan av samma urblåsta kaliber som en del av skribenterna i denna tråd, som för övrigt verkar ha gått hem och dragit något gammalt över sig. Oklart vem hon är dock. Expo-skribent? :confused:

:banana

Jag håller nog med om det mesta du skrev i inlägget efter att ha sett inslaget. Det var länge sedan man såg Ian in action :tummenupp

Måste bara fråga vilka som är nästan av samma urblåsta kaliber i tråden?

Jag håller nog med om det mesta du skrev i inlägget efter att ha sett inslaget. Det var länge sedan man såg Ian in action :tummenupp

Måste bara fråga vilka som är nästan av samma urblåsta kaliber i tråden?

Bl.a. den som kände sig träffad verkar ju helt bakom flötet. Alla de som gått på Aftonbladet-retoriken om hur trevlig "världsreligionen" Islam är och använder Marit Paulsen-argument är ett riktigt styre/stolpe.

Faktum är att alla de som bara skriker korkade motargument ger ett blåst intryck. Kom med egna argument till varför rådande ordning är så förträfflig istället.

Det intressanta är att folk gör paraleller till nazismen, medan jag och andra också gör det - fast då mellan islamisterna och nazisterna och inte tvärtom. Det vore ett riktigt rödvinsämne att diskutera, hur folks världsbilder kan bli så olika.

Jula hade rea på Clicklights så jag har köpt en förpackning om 3st lampor och satt upp en under sängen, en i garderoben och en i det mörka utrymmet bakom sovrummsdörren så nu kan jag tända dem och noga kontrollera att det inte ligger några muslimer eller terrorister eller muslimska terrorister där innan jag går och lägger mig.

Nu sover jag gott om natten igen.

Tack Click Light

P30580B.jpg

Bl.a. den som kände sig träffad verkar ju helt bakom flötet. Alla de som gått på Aftonbladet-retoriken om hur trevlig "världsreligionen" Islam är och använder Marit Paulsen-argument är ett riktigt styre/stolpe.

Faktum är att alla de som bara skriker korkade motargument ger ett blåst intryck. Kom med egna argument till varför rådande ordning är så förträfflig istället.

Det intressanta är att folk gör paraleller till nazismen, medan jag och andra också gör det - fast då mellan islamisterna och nazisterna och inte tvärtom. Det vore ett riktigt rödvinsämne att diskutera, hur folks världsbilder kan bli så olika.

Jag finner det anmärkningsvärt att du drar så många över en kam utan att vara specifik. I sista stycket skriver du t ex "medan jag och andra..." vilka är de där andra? Tycker du att du har kommit upp med argument och jämförelser som är mer rätt än alla andra. Skulle nog vilja påstå att du är lika indoktrinerad av olika uppgifter och intryck som vem som helst ute i samhället. Media har en stor inverkan på oss alla vare sig vi vill erkänna det eller ej. Samma sak gäller vår omgivnings påverkan på oss. Om din omgivning säger att du är värdelös tillräckligt många gånger kommer du tillslut att tro på det oavsett hur stark individ du är. Alla är vi bryts vi ner tillslut. Om jag växt upp i en annan miljö t ex i någon invandrar tät förort är det fullt möjligt att jag fått en helt annan syn på min omvärld än den jag har idag. Vi har allihop olika utgångspunkter i livet även om staten (läs Socialdemokraterna) gjort allt för att utplåna det faktumet.

Bara för att man inte har samma syn på saker och ting betyder det inte att någon är blåst? Om alla tyckte som dig hade du kunna sitta här och argumentera och alla andra hade hållit med dig? Då hade du nog sökt dig någon annanstans. Det är vi nog överens om?

vilka är de där andra?

Du ser väl vilka som tycker vad i tråden? Jag kommer inte ihåg exakt, kan tänka mig att det var Dreggel, BoSoZuKu, Skalman och några till.

Om det är tråden du åsyftar. I övrigt är det skralt med folk som säger vad 49% av folket tycker.

Tycker du att du har kommit upp med argument och jämförelser som är mer rätt än alla andra.

Det är inte mina eller dina argument som jag primärt diskuterar i denna tråd utan de som vågar säga att Islam kanske inte alls är så bra för Sverige, jämf med dem som med skygglappar på in absurdum hävdar att all mångkultur alltid är bra och om den inte är det så beror det på utanförskap. Det är en blåst inställning att tro blint på vad som stpr i etablerad media fastän verkligheten tydligen ser helt annotrlunda ut, blåst, okunnigt, ignorant, stöddigt, korkat.

Bara för att man inte har samma syn på saker och ting betyder det inte att någon är blåst?

Absolut inte, du har helt rätt. Jag vänder mig inte mot att folk inte tycker som mig utan istället hur man argumenterar och med vilken grund. Det är ju bara att läsa SvD artikeln som skulle smula sönder debattartikeln var skriven av en femåring, har du läst den?

Alla litar så blint på Monas trams om att Sverige inte har en egen kultur och islam är kul, samtidigt ser vi de mest moderate muslimerna förespråka Sharia och skicka deras barn på terrorläger i Pakistan. Tror du att muslimerna i Sverige kommer nöja sig med att några få skolor går dem till mötes och några få simhallar? De kommer inte sluta, det gör ingen grupp som kämpar för sina "rättigheter". Kolla vilken rörelse som helst hur de alltid flyttar fram sina positioner, säger ingen stopp så fortsätter det och det är hög tid att säga: stopp. vi anpassar oss inte till er, ni kan anpassa er till oss eller dra härifrån.

Här kan du läsa lite ur andra källor än de som idioter vanligtvis gillar att vältra sig i:

Trots en upplevd ökning av radikalisering upplever samtidigt en övervägande majoritet av respondenterna att ingenting görs i frågan. Den rådande samhällsdebatten är undermålig med små marginella slutsatser som ofta inte är grundade på att man vet hur man ska arbeta med dessa frågor. Många letar efter beprövade verktyg men avstår oftast från diskussioner kring frågan av rädsla för att befästa eller skapa fördomar

Några respondenter pekar på att det finns en grupp ultraradikala män som agerar åsiktskontrollanter i områden som Rosengård och att det finns en mycket stark hotkultur. I Herrgården uppskattas det att så gott som alla kvinnor är nu beslöjade, något som de själva uppger beror rädsla för åsiktskontrollanterna i området snarare än en ökad hängivelse till traditionalism. Det förekommer även fall av fysiska trakasserier.

Respondenter återgav också att kvinnor av muslimsk härkomst som inte följer åsiktskontrollanternas regler har blivit trakasserade och hotade i Rosengårds mest utsatta områden. Även socialarbetare har blivit föremål för trakasserier när man delat ut information om kvinnors rättigheter. Exempelvis trakasserar åsiktskontrollanter utvalda kvinnor och ungdomar som vill delta i festligheter runtom i området som t ex Rosengårdsdagen där unga flickor skrämdes iväg av åsiktskontrollanterna och inte vågade uppträda på scen. Ett annat exempel är att man inför Ramadan skickade ut brev och instruerade föräldrar att aga sina barn om de vägrade fasta
.

http://www.fhs.se/upload/Forskning/...hot-mot-demokrati-och-vardegrund-20090128.pdf

Unnoticed by the rest of the world, Sweden has changed, and Malmo has changed dramatically to become one of the most racially divided cities in Europe. Already, 37 per cent of the population were either born abroad or had both parents born abroad. Among children, that figure rises to almost half.

Even so, Malmo (population 278,000) is now one-quarter Muslim. And that proportion is rising rapidly due to continuing immigration and differential birth rates. Officials accept that most of the inhabitants will be of non-Swedish origin within a decade, and that a Muslim majority could follow soon after that. Like more obvious multi-ethnic places such as Birmingham and Rotterdam, Malmo would be a "majority minority" city. And that does not factor in the possibility of a new Middle Eastern cataclysm (war in Iran? The disintegration of Iraq?) producing a new surge of refugees.

http://www.ft.com/cms/s/0/5a43c906-c634-11dc-8378-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

Jag tycker i alla fall att Försvarshögskolan och Financial Times smäller minst lika högt som Aftonbladet och Malou von Sivers, jag noterar med glädje och stolthet att mina meningsmotståndare tycker tvärtom.

det finns en grupp ultraradikala män som agerar åsiktskontrollanter i områden som Rosengård och att det finns en mycket stark hotkultur. I Herrgården uppskattas det att så gott som alla kvinnor är nu beslöjade, något som de själva uppger beror rädsla för åsiktskontrollanterna i området snarare än en ökad hängivelse till traditionalism.

Det jag vänder mig emot är att du och Åkesson drar alla över en kam och med svepande anklagelser, halvsanningar och guilt by association försöker svartmåla och demonisera alla muslimer urskiljningslöst och utan undantag.

Det skapar ökad polarisering mellan mäniskor och spär på rädsla och hat vilket jag aldrig kan acceptera.

Däremot har jag vid flera tillfällen skrivit att det finns en hel del avarter inom den muslimska världen och att det är dessa man skall angripa.

I den text du länkar in så framgår det ju med all önskvärd tydlighet. En liten grupp åsiktspoliser tar sig friheten att med och hot och med våld få andra att foga sig. Angrip dessa avarter och gärna med hårdhet... Skulle det vara detta du argumenterade för skulle jag köpa det alla dagar i veckan.

Problemet med din och Åkessons retorik är att ni ständigt hävdar att en muslim är en muslim är en muslim och det är alltid samma skit.... Ut med samtliga, stäng gränserna och släpp inte in fler.
När den retoriken kommer till ytan så marginaliserar sig bara SD eftersom det blir viktigare att ta avstånd från deras främlingsfientlighet och människoförakt.

Kasta ut fittskärare, hedersmördare och sätt hårt emot åsiktspoliserna i Herrgården och Rosengård och diskutera problemen i sansade och sakliga ordalag. När det däremot blir generallierande skrämselpropaganda så går det ju inte att komma undan rasist-debatten vilket medför att sakfrågorna faller i skym undan.

Det är ju bara att läsa SvD artikeln som skulle smula sönder debattartikeln var skriven av en femåring, har du läst den?

Ja, jag har läst artikeln i fråga och ett antal artiklar i övrig svensk media och jag håller med om att de är rätt ihåliga i sin argumentation.

Alla litar så blint på Monas trams om att Sverige inte har en egen kultur och islam är kul, samtidigt ser vi de mest moderate muslimerna förespråka Sharia och skicka deras barn på terrorläger i Pakistan. Tror du att muslimerna i Sverige kommer nöja sig med att några få skolor går dem till mötes och några få simhallar? De kommer inte sluta, det gör ingen grupp som kämpar för sina "rättigheter". Kolla vilken rörelse som helst hur de alltid flyttar fram sina positioner, säger ingen stopp så fortsätter det och det är hög tid att säga: stopp. vi anpassar oss inte till er, ni kan anpassa er till oss eller dra härifrån.

Om alla litade så blint på vad det politiska etablissemanget skulle vi inte ha den diskussionen som nu blossat upp. Jag är inte orolig för islam eller muslimerna i sig. Vi har åsiktsfrihet och religionsfrihet i det här landet vilket är bra. På sikt kommer invandrarna att få ökat inflytande i samhället och på sikt kommer det att förändras i grunden. Det behöver inte nödvändigtvis vara till det sämre. Givetvis har vi i Sverige en kultur och ett språk som vi bör vara rädd om. Jag tycker själv att det är beklämmande att vi är så dåliga i det här landet att ta tillvara på den. Åter igen är det helt och hållet vårt eget fel. Vi har ingen nationell stolthet i den bemärkelse vi ser många andra nationer har. Så fort vi lämnar vårt lands gränser sitter vi där och försvarar den svenska modellen och hur fel alla andra har. När vi kommer hem igen spyr vi galla över hur fel allt blivit. Vem som helst kan väl se att det uppstår problem om samhället inte hinner anpassa sig till alla nya inslag. Det blir motsättningar. Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Vår svenska integrationspolitik har misslyckats. Det är lite sent att vrida tillbaka klockan slänga ut alla invandrare som redan kommit hit och fått svenskt medborgarskap. I synnerhet de som har en för radikal syn och vägrar att anpassa sig till vårt samhälle och därmed blivit en belastning. Frågan är hur man avser lösa problem inte vad man borde gjort för länge sedan. Radikala muslimer lär aldrig acceptera vårt samhälle. Frågan är hur stor del av de totala antalet muslimer de utgör. Är de en liten minoritet ska väl inte alla övriga lida för det? Vi kan inte dra alla över en kam.

Var hade Sverige varit idag om det inte vore för att invandrare kommit hit i olika perioder och tillfört landet ny kunskap och blod?

Här kan du läsa lite ur andra källor än de som idioter vanligtvis gillar att vältra sig i:

http://www.fhs.se/upload/Forskning/...hot-mot-demokrati-och-vardegrund-20090128.pdf

http://www.ft.com/cms/s/0/5a43c906-c634-11dc-8378-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

Jag tycker i alla fall att Försvarshögskolan och Financial Times smäller minst lika högt som Aftonbladet och Malou von Sivers, jag noterar med glädje och stolthet att mina meningsmotståndare tycker tvärtom.

Faktum är att jag har läst försvarshögskolans avhandling. Som du säkert vet har den fått oerhört mycket kritik från forskare. Oavsett är det fruktansvärt om det ligger en liten sanning i det citat du valde att framföra. Det är inget vi bör acceptera från samhällets sida. Det innefattar dock inte alla invandrare utan en liten minoritet.

Financial Times brukar jag också läsa ibland i pappersform. Har dock inte läst just den här artikeln tidigare. Det kräver ingen forskare för att räkna ut att om en etnisk grupp utgör en stor andel idag och har ett högre födelsetal kommer de att öka i mängd på sikt och förändra fördelningen.

Det jag vänder mig emot är att du och Åkesson drar alla över en kam och med svepande anklagelser, halvsanningar och guilt by association försöker svartmåla och demonisera alla muslimer urskiljningslöst och utan undantag.

Jag respekterar din rätt att tycka något annat än mig men konstaterar att ditt argument för din ståndpunkt är svagt. Samma argument skulle man kunna använda mot/för vilken gruppering som helst i samhället, på så sätt slipper man ta till sig fakta utan kan bara konstatera på äkta svenskt manér att att alla är lika snälla eller annan infantil åsikt.

Det skapar ökad polarisering mellan mäniskor och spär på rädsla och hat vilket jag aldrig kan acceptera.

Du har så klart rätt att acceptera eller inte acceptera vad som helst som jag tidigare skrev, skulel dock önska mig att du försökte vaska fram något bättre än de där gamla flosklerna som du sett på teve. Du låter ju som Göran Hägglund. :lol

Däremot har jag vid flera tillfällen skrivit att det finns en hel del avarter inom den muslimska världen och att det är dessa man skall angripa.

Äntrligen kommer du med något konkret, tack. Jag håller så klart med dig i detta men inte i att man skall begränsa sig till de värsta avarterna, för mig är krav på Sharia och egna badhustider illa nog och det är inte Al Qaida som driver den linjen. Sådan där ninja-dräkt är vansinnigt provocerande också, och det kunde man ju gett sig fan på att man skulle få bege sig till Danmark för att hitta en klok nutida sosse:
Danska Socialdemokraternas partiledare sade nyligen att de kan aldrig acceptera de mobila fängelsena som muslimer vill att deras kvinnor vistas i, dvs ninja-dräkt.

En liten grupp åsiktspoliser tar sig friheten att med och hot och med våld få andra att foga sig. Angrip dessa avarter och gärna med hårdhet....

Fråga:
Tycker du att det verkar som om någon mundighet eller något parti eller annan instans verkar göra särskilt mycket åt problemet?
Om ja: vilken/vilka/vilket?
Om nej: hur skall vi upp frågan på dagordningen för Sveriges Framtid ?

Problemet med din och Åkessons retorik är att ni ständigt hävdar att en muslim är en muslim är en muslim och det är alltid samma skit....

Jag vet inte om det är ett problem, är det ett problem? Du har dock helt rätt, jag anser islam vara en våldsideologi och jag tycker jag har hyfsat med torrt på fötterna när jag säger det, i synnerhet har jag extremt mycket torrare än den som säger att islam är en fredens religion som USA's förre, annars så kloke, President råkade haspla ur sig efter 9/11. Du väljer dock att stirra dig helt blind på min eller någon annans åsikt om Islam, jag tycker samma sak om nazister eller kommunister - vissa ideologier eller religioner kan vara så pass fel i fundamenten att de omöjligen kan bli acceptabla hur mycket man än vrider och vänder på dem. Jag tycker inte att islam någonsin kan bli rumsrent, nej. Islam har som mycket väl vet en rad problem med bl.a. kvinnors rättigheter, icke muslimers rättigheter, djurs rättigheter, handikappades rättigheter och så vidare. Har sagt det förr och jag säger det igen, det är anmärkningsvärt att se vänstern bryta ryggen av sig för att försvara islams utbredning medan de samtidigt säger sig vilja värna svaga gruppers ställning. Gudrun satt och ondgjorde sig över en handfull adelfamiljer i tv här om kvällen, makalöst. Det var något med deras kvinnosyn som säkerligen är i viss mån skit men snacka om att tappa proportionerna, nu är det dags för bibelcitat känner jag:

Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?

Skulel vara kul att någon gång få veta vad uppfattningen att islam i det stora hela är ett önskvärt inslag i Europa bygger på samt vad uppfattningen att de flesta muslimer är ganska måttliga i sin livsåskådning bygger på, har du lust att lägga ner lite energi i den frågan? Jag har nämligen aldrig sett något underlag i frågan, bara personliga betraktelser och svammel egentligen.

Kasta ut fittskärare, hedersmördare och sätt hårt emot åsiktspoliserna i Herrgården och Rosengård och diskutera problemen i sansade och sakliga ordalag.

Som sagt, säg gärna till när du ser tillstymmelse till skarp markering mot grobianerna. Det kommer inte hända med nuvarande uppsättning bolsjeviker i Riksdagen i alla fall. Tyvärr, får jag väl tillägga. SD är pajaser i mångt och mycket men de kommer föra upp de här frågorna på dagordningen.

Sist men inte minst undrar jag varför alla liberaler är så jädra rädda för att kritisera islam, ni erkänner ju t.ex. kvinnors rättigheter och brukar till och med tycka de är ganska viktiga. Men när det visar sig att kvinnor inte är värda ett skit enligt en viktig bok för en halv miljon av sveriges befolkning, då låtsas ni som det regnar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman