Argument EMOT SD:s debattartikel

I Norge hade Frp drygt 20% av rösterna, men mindre än 2% av högutbildade röstade på dem. Undrar varför...

Just ja, högutbildade är ju per automatik smartare än resten av befolkningen..
Däremot kanske de inte är lika drabbade av det som Frp är emot eftersom dom har mer pengar och bor annorlunda.

Vad är det här nu, ny samlingsplats för vulgärvänstern? :confused:
Alla vill diskutera hur dåliga SD är men ingen vill ta opinionen på allvar, det är anmärkningsvärt hur korkade folk faktiskt är, rent av nedslående. :(
Tråden ligger i fel forum för övrigt.

SD vinner röster på att "Folk" är less på tygskynken, skitiga kallingar i simbassängen, "Centrum för rasism" och deras korkade utspel, dagis där svenska barn blir utsötta o.s.v och det kanaliseras genom röster på SD. Jag går så långt som att säga att SD behöver inget partiprogram. De behöver en S-regering i 4 år så garanterar jag minst 10% för SD därefter. "Folk" överlag är inte alls lika positiva som våra kära politiker till den invandring vi har, oavsett konjunktur, antalet röster på SD är en bra barometer på detta.

Du har fler rätt än man kan räkna till. Det hjälper föga då eliten, här representerad av några it-tekniker :lol, bestätm att SD är dåliga och alla andra partier är bra. Jag tar mig friheten att citera mig själv, föga smickrande och vanligtvis ett tecken på få vänner, åsiktsfränder eller bara ett utslag av ren desperation - jag vet.

I denna rapport kan du bl.a. läsa att:

49% av sveriges befolkning tycker det vore ett bra förslag att ta emot färre flyktingar
14% av de tillfrågade tycker att Invandring/flyktingar är ett topp-3 viktigt samhällsproblem
28% oroar sig för ökat antal flyktingar

Här kan du läsa vad en annan undersökning visade opinion om huruvida:

reglerna för flyktinginvandring skall vara jämfört
med nuvarande regler? Tycker du att flykninginvandringen skall begränsas,
lättas upp eller vara ungefär som nu?

Resultatet? 37% svarade "Begränsas". 13% tycker de skall "Lättas upp".

I helgen stod det att 40% av befolkningen vill att de andra partierna samarbetar med SD, samtidigt som 83% tycker att de är främlingsfientliga.

Jag tänkte anmäla om flytt redan igår men så tänkte jag att det skulle vara kul att se hur lång tid det tar innan det börjar brinna på riktigt. Jag bettar på sidan fem eller innan.

Jag har anmält tråden, brukar dra ner andelen vulgärkommunister något om tråden ligger i roliga OT. Snart kommer bimbosarna också i värsta fall. :eek:

Last edited:
Det du kläckte ur dig var inte "kritik" det var ett generellt påhopp...
Som sagt, kritik är alltid tillåtet, påhopp är det inte.

Att du inte förstår skillnaden är tråkigt.
Ja, det är jättetråkigt. :(

Tror du för övrigt din formulering: "Zigenare är kraftigt överrepresenterade bland de som begår brott som stöld!" hade gjort någon skillnad när det gäller HMF-begreppet?

Ja, det är jättetråkigt. :(

Tror du för övrigt din formulering: "Zigenare är kraftigt överrepresenterade bland de som begår brott som stöld!" hade gjort någon skillnad när det gäller HMF-begreppet?

Skojar du nu eller är du på allvar så foliehattad att du tror att HMF ens skulle bli aktuellt om du sa att en viss grupp var överrepresenterad oavsett vad det gällde....?!

Skojar du nu eller är du på allvar så foliehattad att du tror att HMF ens skulle bli aktuellt om du sa att en viss grupp var överrepresenterad oavsett vad det gällde....?!
Eftersom det kan tolkas som en generalisering så ja, självfallet kan det vara aktuellt. Det var ju det som ND var nära att torska på i sina flygblad, det som räddade dem var att en specifik grupp inte tydligt pekades ut.

Pekar du ut judar som kraftigt överrepresenterade när det gäller våldtäkt mot barn på en debattsida kommer en diskussion om HMF som ett brev på posten.

Vem är det som bär foliehatt sa du?

bestätm att SD är dåliga och alla andra partier är bra.

Andra partier gör iaf ett försök till att vara sakliga.

SD-fjantarna, som är dumhetens högborg, röstfiskar hos de mest korkade röstberättigade för att erhålla mandat i riksdagen. Detta kan lyckas för det finns ju tydligen olyckligvis rätt så många korkade väljare i Svärje:(

Bifogat

• 8valet.jpg
    8valet.jpg
    15.1 KB · Visningar: 41
Last edited:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5984647.ab

Han är för lustig, vilken pajas. :)

Assumption is the mother of all fuckups

Det var ju en fenomenalt festlig artikel.

Det där att hänvisa till 'det känns så', och 'man kan anta' utan att behöva bekymra sig om att ens försöka motivera sina ställningstaganden känns är ju inte helt ovanligt från grottmänniskorna på SH heller. Så länge man lever i verkligheten[tm] så behöver man inte ta hänsyn till varken statistik, forskning eller för den delen något sorts intellektellt arbete överhuvud taget.

Sicken jävla tönt.

Eftersom det kan tolkas som en generalisering så ja, självfallet kan det vara aktuellt. Det var ju det som ND var nära att torska på i sina flygblad, det som räddade dem var att en specifik grupp inte tydligt pekades ut.

Pekar du ut judar som kraftigt överrepresenterade när det gäller våldtäkt mot barn på en debattsida kommer en diskussion om HMF som ett brev på posten.

Vem är det som bär foliehatt sa du?

Du har med säkerhet bättre koll på ND's material än jag så där kan jag inte kommentera eftersom jag inte har en susning om vad du pratar om...

Och nej, du åker inte dit för HMF för att du hävdar att en grupp är överrepresenterad inom vare sig det ena eller andra.

Möjligen blir din agenda ifrågasatt och du avkrävs fakta som underbygger ditt påstående men du åker inte dit för HMF.

Andra partier gör iaf ett försök till att vara sakliga.

Du kan klaga hur mycket du vill, faktum kvarstår ändå:
Ett oerhört stort antal av väljarna tycker att SD är något på spåren, det är möjligt att ni it-tekniker tycker det känns orättvist.

De tafatta försök jag sett att slå hål på artikeln från igår var bara pinsamma. Att SvD kunde sjunka så lågt trodde jag inte.

Svenska folket vill ha färre invandrare, vad tycker du och de etablerade partierna att vi skall göra åt det?

Du kan klaga hur mycket du vill, faktum kvarstår ändå:
Ett oerhört stort antal av väljarna tycker att SD är något på spåren, det är möjligt att ni it-tekniker tycker det känns orättvist.

Tycker du ca 3-4% är "oerhört stort antal" (eller vilken % SD nu ligger på)?

De tafatta försök jag sett att slå hål på artikeln från igår var bara pinsamma. Att SvD kunde sjunka så lågt trodde jag inte.

Svenska folket vill ha färre invandrare, vad tycker du och de etablerade partierna att vi skall göra åt det?

Kan inte ni coolingar i "GG", likt Aktion T4, lösa "problemet"?

Vad exakt i SvDs försök är de som är så fel och pinsamma enligt dig?

Edit:
T.o.m Jimmie Åkesson själv har ju idag gått ut och sagt att han inte har någon riktig grund på mycket av det han slängde ur sig.
Men du sitter som vanligt inne med den absoluta sanningen :tummenupp

Last edited:
Tycker du ca 3-4% är "oerhört stort antal" (eller vilken % SD nu ligger på)?

3-4 % är mindre än 96-97% som inte tycker att SD är värda att rösta på.

Men för SD anhängarna* är 3-4 % en majoritet, vilket kommer ändra sveriges politik:rofl:rofl

*SD-anhängare är korkade, logik fungerar inte i debatten med dem.:fakta

Men för SD anhängarna* är 3-4 % en majoritet, vilket kommer ändra sveriges politik:rofl:rofl

Tycker jag med. Men jag har väldigt små förhoppningar om att en människa som Markus någonsin kommer förstå det. :)

En liten undring...
Ca. 3% av Sveriges befolkning har psykotiska upplevelser, typ hör röster.
Betyder det att det är de 3% som lever i "verkligheten"??
Är det samma 3% som röstar på SD??
Betyder det att deras eventuella oro för att utomjordingar avlyssnar våra tankar ska tas på allvar i den politiska debatten? En del av dessa tre procent VET ju verkligen att det är så här!

För mig känns det som att man nog kan anta det!

Trams, som vanligt. Försök sansa dig och håll dig till fakta, vilket jag sedan länge meddelat dig lyder bl.a. som följer:

• 49% av sveriges befolkning tycker det vore ett bra förslag att ta emot färre flyktingar
  • 14% av de tillfrågade tycker att Invandring/flyktingar är ett topp-3 viktigt samhällsproblem
  • 28% oroar sig för ökat antal flyktingar
  • I helgen stod det att 40% av befolkningen vill att de andra partierna samarbetar med SD, samtidigt som 83% tycker att de är främlingsfientliga.

Du och dina it-polare må tycka det är orättvist att inte alla tycker som er, eller att 40-49% inte gör det för att vara exakt, men det föranleder inte extraordinär idioti och/eller arrogans.

Face fakta nu, 40-50% vill inte ha den förda massinvandringspolitiken, antingen gör de etablerade partierna något åt det eller så tvingas de. Detsamma har hänt i de flesta civiliserade länder redan så det kan inte komma som någon överraskning direkt.

En liten undring...
Ca. 3% av Sveriges befolkning har psykotiska upplevelser, typ hör röster.

En till liten undring...
49% av sveriges befolknming vill ha färre invandrare.
0% av sveriges riksdagsledamoter vill ha färre invandrare.
Hur kan någon som påstår sig vara lärd, eller ens normalbegåvad, tycka det är konstigt att det till sist ger utslag i opinionen?

Ni är ju inte så här blåsta egentligen, varför låtsas ni?

Väldigt få gillar massinvandring, väldigt få gillar islam, väldigt få vill bli stoppade i badhuset pga att muslimerna vill bada ifred. Allt detta har ni medverkat till och det är erat fel att ett fd stolleparti nu kommer in i Riksdagen. :)

Last edited:
Trams, som vanligt. Försök sansa dig och håll dig till fakta, vilket jag sedan länge meddelat dig lyder bl.a. som följer:

• 49% av sveriges befolkning tycker det vore ett bra förslag att ta emot färre flyktingar
  • 14% av de tillfrågade tycker att Invandring/flyktingar är ett topp-3 viktigt samhällsproblem
  • 28% oroar sig för ökat antal flyktingar
  • I helgen stod det att 40% av befolkningen vill att de andra partierna samarbetar med SD, samtidigt som 83% tycker att de är främlingsfientliga.

Du och dina it-polare må tycka det är orättvist att inte alla tycker som er, eller att 40-49% inte gör det för att vara exakt, men det föranleder inte extraordinär idioti och/eller arrogans.

Face fakta nu, 40-50% vill inte ha den förda massinvandringspolitiken, antingen gör de etablerade partierna något åt det eller så tvingas de. Detsamma har hänt i de flesta civiliserade länder redan så det kan inte komma som någon överraskning direkt.

En till liten undring...
49% av sveriges befolknming vill ha färre invandrare.
0% av sveriges riksdagsledamoter vill ha färre invandrare.
Hur kan någon som påstår sig vara lärd, eller ens normalbegåvad, tycka det är konstigt att det till sist ger utslag i opinionen?

Ni är ju inte så här blåsta egentligen, varför låtsas ni?

Väldigt få gillar massinvandring, väldigt få gillar islam, väldigt få vill bli stoppade i badhuset pga att muslimerna vill bada ifred. Allt detta har ni medverkat till och det är erat fel att ett fd stolleparti nu kommer in i Riksdagen. :)

Ändå är det bara 3-4% som anser det så viktigt att dom väljer att lägga sin röst på SD. Hur förklarar du det?

Statistik är vad det är och det kan man vrida och vända på som man vill för att gynna sin egna agenda.
  • 51% av sveriges befolkning tycker det vore ett dåligt förslag att ta emot färre flyktingar
  • 86% av de tillfrågade tycker inte att Invandring/flyktingar är ett topp-3 viktigt samhällsproblem
  • 72% är inte oroad för ökat antal flyktingar
  • I helgen stod det att 60% av befolkningen inte vill att de andra partierna samarbetar med SD, samtidigt som 83% tycker att de är främlingsfientliga.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...