Matin
Trivs på alla underlag...
Jaha, här sitter man å vet inte om man ska bli arg eller glad. Har haft körförbud på hojen sedan i vintras då jag inte kände för att dra iväg den till bilprovningen. Nu hade jag bokat tid för besiktning på lördag och hade därför förberett hojen för att den skulle gå igenom (skiftat tillbaks till org. dämpare osv).
Nu när man kom hem från jobbet, så hittade man ett brev från Vägverket, och där stod det att körförbudet är upphävt och att jag kommer få ett nytt kontrollmärke om jag inte redan hade ett. Detta pga. nya regler fr o m den 1 april.
1. Tycker bilprovningen skulle informerat mig om att jag inte behövde besikta hojen pga de nya reglerna som skulle träda i kraft.
2. Höll på att bli blåst på nästan 300:- pga detta.
3. Gjort massa onödigt jobb på hojen.
4. Missat massa mil på hojen pga körförbudet.
Man får försöka vara glad att man i alla fall fick brevet från VV före man vart och gjort besiktningen. Nu är det bara att skruva tillbaka allt som ska vara på....
En solig dag kvar innan det blir regn på söndag
Nu när man kom hem från jobbet, så hittade man ett brev från Vägverket, och där stod det att körförbudet är upphävt och att jag kommer få ett nytt kontrollmärke om jag inte redan hade ett. Detta pga. nya regler fr o m den 1 april.
1. Tycker bilprovningen skulle informerat mig om att jag inte behövde besikta hojen pga de nya reglerna som skulle träda i kraft.
2. Höll på att bli blåst på nästan 300:- pga detta.
3. Gjort massa onödigt jobb på hojen.
4. Missat massa mil på hojen pga körförbudet.
Man får försöka vara glad att man i alla fall fick brevet från VV före man vart och gjort besiktningen. Nu är det bara att skruva tillbaka allt som ska vara på....
En solig dag kvar innan det blir regn på söndag