Arg, bilar och lösningar...

Vänta ett par veckor och skrid sedan till verket med ngn illvillig plan som du listat ut under tiden. Men förstör inte bilen på så sätt så att den blir farlig att köra då oskyldiga kan hamna ikläm, (tex bromsar,ingen bra ide) men gör nåt som kostar kulor.

enchanter skrev:
2207545 Jag tycker att du ska polisanmäla även om det nu inte ger nått, sen att du själv "ger dig på" hans egendom (läs bil) gör ju bara att du sänker dig till deras nivå vilket jag inte tror känns så önskvärt för dig ..

Idioter finns det överallt och det är bara att acceptera .. tyvärr

Jag vill inte sänka mig till deras nivå. Så klart att jag börjar med en polisanmälan eller vargefall prata med polisen, verkar det hopplöst så går jag vidare själv.

Blir intressant och se vad som händer om jag stöter på honom igen.

Art Vandalay skrev:
2207619 Vänta ett par veckor och skrid sedan till verket med ngn illvillig plan som du listat ut under tiden. Men förstör inte bilen på så sätt så att den blir farlig att köra då oskyldiga kan hamna ikläm, (tex bromsar,ingen bra ide) men gör nåt som kostar kulor.

Just nåt sånt har jag tänkt OM jag ska sjunka till deras nivå. Men saken är den att det måste gå fort också och jag vill inte ställa till med "allmän" förstöring. Bara det kostar honom pengar osv...

enduroemil skrev:
2207611Ingen missuppfatning om situationen.
Det går inte att undvika missuppfattningar i ett sånt här läge. Ni är förmodligen två helt olika personer med helt olika erfarenheter av trafiken och därmed har ni olika uppfattningar om situationerna. Jag förstår att du tror att din (subjektiva) uppfattning är den objektiva, det är dock ganska osannolikt.
Ingen skulle med flit skulle vilja preja en annan trafikant. Det innebär ju en stor dödsolycksfara för den prejade. Så beter sig inte människor.

Snacka med polisen. Även om han kanske inte åker just på detta så finns ju möjligheten att de har ögonen lite extra på honom ändå.

Bearing skrev:
2207658 Det går inte att undvika missuppfattningar i ett sånt här läge. Ni är förmodligen två helt olika personer med helt olika erfarenheter av trafiken och därmed har ni olika uppfattningar om situationerna. Jag förstår att du tror att din (subjektiva) uppfattning är den objektiva, det är dock ganska osannolikt.
Ingen skulle med flit skulle vilja preja en annan trafikant. Det innebär ju en stor dödsolycksfara för den prejade. Så beter sig inte människor.

Om föraren i bilen ökar farten till närmare 80 km/h. Jag körde runt 50km/h och bilen närmade sig fort så han måste ha ökat farten ganska markant bara för att närma sig och lägga sig precis bakom mig.

Jag ser ingenting av det här som en missuppfattning. Då det var så att han låg precis bakom mig två (!) gånger under en tid av 30 min. Två gånger under två olika tillfällen. Så allt deta handlar bara om en yngling som just tagit sit körkortet och inte kan köra bil? Skulle inte tro det.

Bästa sättet är att ta dom hårt o bestämt direkt :smasha jag råkade ut för en liten sak med tre killar i en turbo bil för några årsedan, jag kom med min bil en BMW 320 och skulle köra om på en raka då laddar ungdjeflen med sin turbo och sitter o tittar på mig o flinar och tvingar mig att gå in bakom honom igen för det kom en skymd kurva :gnissla jag blev skogstokig o laddade på den gamla BMW:n så jag trodde motorn skulle hoppa ur, nu hade jag ett "mission" grabben skulle läxas upp :mattias sagt o gjort nästa raka lyckades jag ta mig om honom jag tände bromsljusen o när jag såg att han bromsade ganska kraftigt ryckte jag i handbromsen o gjorde en riktig hollywood vändning för att till slut stå front mot front med honom då tänkte jag shit dom e tre stycken jag e själv skit samma det får bära eller brista jag klev ut´totalt :mad: gissa om min förvåning när det klev ut tre grabbar o bad om ursäkt innan jag ens hade sagt något jag gav dom en moralkaka om hur farligt det är att hindra någon att köra om och vad som kan hända när man beter sig som han gjorde när det dyker upp en skymd kurva jeflar vad jag skällde sen satte jag mig o åkte där ifrån och killarna körde väldigt lugnt från platsen. Tilläggas skall att när jag började att köra om när de jävlades så hade jag gott om tid innan den skymda kurvan att genomföra omkörning.

Det jag lärde mig då var att överraskningseffekten funkar bra om man står på sig o inte visar sig svag o osäker.

Sen till alla moralister jag vet att min handbromsvändning inte var av moraliskt riktig karaktär men med lite humör så gav det ena det andra o det fanns inga andra bilar på vägen (en lång raka).

Häll surströmmingspad i luftintaget till ventilationen. Sparka inte på några dörrar det kan bli dyrt.

Fattar inte hur ni kan ha sånna problem med bilister. Har inte upplevt nånting än, avverkat cirka 250 mil iår. Ni kör väl för sakta om ni nu får en surpotta i röven, använd lite gas förfan

enduroemil skrev:
2207486 Jag ska ner till polis stationen i morron och prata med dom.

Hämd hummm, nåt jag förespråkar men jag vet ärligt talat inte om jag vågar... Skära sönder däcken? Punka sprej i avgasröret? Jag har många ideer men inte modet :(

Töm en pulversläckare genom brevlådeinkastet till hans lägenhet? :cdevil

Ja, det blir katastrofalt mycket pulver inne i lägenheten. Riktigt svårstädat... Har jag hört... :brinnerup

Kan man köpa tändstiftsatrapper i plast någonstans? Jag skulle vilja investera i ett gäng. Sätt ett par på styret och vifta lite över axeln med när en sån där ligger i arslet på en... och hjälper inte det - släng!

Tänkt på att sätta ett par riktiga tändstift där... men det blir så jävla dumt om man tappar det av misstag eller om det skakar loss. Vill inte sätta ett genom vindrutan för någon, hur illa han än kör. Skulle någon däremot nita sig själv av vägen efter att jag viftat lite, då tänker inte jag ha samvetskval...

Kolla upp vem som äger bilen.

Knacka på och kliv in hemma hos ägaren.

Ignorera grabbhalvan. Snacka med hans farsa istället.

Så slipper du misshandla grabbhalvan själv. Det lär hans farsa fixa.

Problemet löst.

dwestlund skrev:
2207924 Så kallad gay körnings som farsan brukar säga. :hihi

Bra ordspråk :hihi Bara det att ja gillar inte att få stora saker i fråven så jag gillar inte gay körning.

vbg_snake skrev:
2207837 Fattar inte hur ni kan ha sånna problem med bilister. Har inte upplevt nånting än, avverkat cirka 250 mil iår. Ni kör väl för sakta om ni nu får en surpotta i röven, använd lite gas förfan

:7peta Jag körde i runda slängar 80 km/h på en 70 väg det tycker jag är normalt. Sen var det skymning med risk för älg :näsblod så jag körde i en lagom hastighet.

ByggSkumm är ett bra tips...
passar i lås, avgasrör, lister, kylare .. mm
mycket effektivt he he

Idioter finns det gott om. Det räcker väl att konstatera. :tomten
Fördelen med att det finns många idioter i trafiken och annars är att de stöter på varandra hyfsat ofta och gör livet surt för varandra (typ börja slåss eller sabba varandras bilar/hojar). De får sitt "straff" och vi andra kan vara lite skadeglada.

Tycker du skulle gått fram till honom direkt och snackat. Det om du nu fixat att hålla en hyfsat normal samtalston om än irriterad.

Ett annat tips för när bilar som ligger för nära bakom är att vingla till. (visst.. kräver att du kan tänka dig framstå som newbii på hoj) Funkar toppen för det mesta :tummenupp

Prata med polisen.
Troligtvis händer det inte igen då de säkert bara hetsade varandra i bilen, vilket dock INTE gör det hela OK.

Händer det igen så kan du ta upp det med polisen igen, och då måste de reagera.

Att prata med killen tror jag inte hjälper, tyvärr

Smartswede skrev:
2208154 Idioter finns det gott om. Det räcker väl att konstatera. :tomten
Fördelen med att det finns många idioter i trafiken och annars är att de stöter på varandra hyfsat ofta och gör livet surt för varandra (typ börja slåss eller sabba varandras bilar/hojar). De får sitt "straff" och vi andra kan vara lite skadeglada.

Tycker du skulle gått fram till honom direkt och snackat. Det om du nu fixat att hålla en hyfsat normal samtalston om än irriterad.

Ett annat tips för när bilar som ligger för nära bakom är att vingla till. (visst.. kräver att du kan tänka dig framstå som newbii på hoj) Funkar toppen för det mesta :tummenupp

Jo idioter finns det gott om, som sagt, speciellt i en stad där man är 18år hormonstinn, har pappas FETA bmw och grupptrycket från tre polare i bilen. Ger intressanta situationer varje dag.

Hade en trebarnspappa i en ford pos 50cm bakom mig på vägen mot Järna för några dagar sedan. Han fattade inte alls varför jag skällde ut honom... va f**n hålla på o race'a med ungarna i bilen... vad sätter det för exempel?
Det enklaste om någon ligger o trycker en i bakdäcket är bara att sänka farten, när man är nere på 20km/h brukar de antingen öka avståndet eller tuta o köra om.

Art Vandalay skrev:
2207619 Vänta ett par veckor och skrid sedan till verket med ngn illvillig plan som du listat ut under tiden. Men förstör inte bilen på så sätt så att den blir farlig att köra då oskyldiga kan hamna ikläm, (tex bromsar,ingen bra ide) men gör nåt som kostar kulor.

Finns två enkla trick.
1. "Beslagta" två ventilinsatser ur däcken. Måste vara två, annars funkar det med reservhjul..
2. Motorolja på vindrutan.
Inget ger skador, bara irritation - och det är ju meningen, eller hur?
Båda testade IRL - med fullgod funktion.

Last edited:
Arne_Duck skrev:
2208179
Det enklaste om någon ligger o trycker en i bakdäcket är bara att sänka farten, när man är nere på 20km/h brukar de antingen öka avståndet eller tuta o köra om.

Håller med, det fungerar varje gång oavsett om man kör bil eller hoj. Bara att släppa gasen och flytta sig lite åt högersidan(inte ut på väggrenen då har man andra regler att rätta sig efter) så kör de ganska raskt om och man är av med problemet.

Kahobe skrev:
2208189 Finns två enkla trick.
1. "Beslagta" två ventilinsatser ur däcken. Måste vara två, annars funkar det med reservhjul..
2. Motorolja på vindrutan.
Inget ger skador, bara irritation - och det är ju meningen, eller hur?
Båda testade IRL - med fullgod funktion.

Jag funderar på allt från att låta skiten vara (tror inte det blir så den här gången) till att göra så att det kostar många sköna slantar för ägaren av bilen. Bilen är "stylad" med fälgar och allmänt vällputsad så motorplja skulle ju vara en ide.

Vad händer om man fyller avgasröret med punkaspray eller byggskum?
Vägrar bilen bara starta eller skjuter den toplockspakningen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT