Arg, bilar och lösningar...

De människor som är lyckligt lottade här i livet.......

.....skulle bli skogstokiga (skulle jag ha blivit) för att sen när man lugnat ner sej tänka:
*Är det värt att slösa energi på? nej.
*Ska jag gå omkring orolig själv för hämdaktion? nej.
*Vem ska ha dåligt samvete? han.
Det enda alternativet är att prata vett med honom i lugn ton och INTE sjunka ner i hans nivå= det är du som går segrande ur diskussionen!

Ha det!

vbg_snake skrev:
2207837 Fattar inte hur ni kan ha sånna problem med bilister. Har inte upplevt nånting än, avverkat cirka 250 mil iår. Ni kör väl för sakta om ni nu får en surpotta i röven, använd lite gas förfan
Precis. De gånger jag har haft sådana bilister bakom mig har jag använt gasen sedan är det problemet ur världen. Kombinera gärna denna åtgärd med ett långfinger bakåt.

Hitta en bild på en svårt kraschad MC med skadad förare. Skriv ut och skriv under:

"Det här kunde ha varit jag! Tänk på hur du kör min vän!"

Pajar du hans bil så pajar han din hoj. Eller ännu värre, någon annans hoj. Våldsspiral!

Kuritas skrev:
2208645 Hitta en bild på en svårt kraschad MC med skadad förare. Skriv ut och skriv under:

Pajar du hans bil så pajar han din hoj. Eller ännu värre, någon annans hoj. Våldsspiral!

Men då har han två hojåkare i mot sig ju. Alltid trevigt med flera ju :banana .

Tänkte bara medela att polis stationen va stängd. Jag får gå dit på måndag igen.

Bilen har inte varit på sin plats de senaste 2 dagarna. Väntar och ser...

Tyvärr så har det ju blivit så att man inte blir direkt förvånad.
18åringar i sänkta 740:n och Opel Calibra som kör som om dom vore på bana.
Oftast klarar dom sig bra trots att dom kör som idioter men ett
par gånger har det hänt att dom har tagit ett träd, en busskur,
en lyktstolpe etc... och om dom klarar sig utan skador så drar jag
fan på smilbanden åt dom. :pannkyss

tycker du ska göra såhär:

starta en ny tråd där du skriver att ALLA på SH med hoj samlas i nynäshamn,samla ihop ett STORT gäng sen åker vi alla till där han skitungen bor å gasar för fullt å så går du å knackar på å vi alla står bakom dej med vora hojar å bränner däck sen frågar du honom:

va det nått du ville förut???? :yoparty

vi hojåkare måste hålla ihop :fyllisar ,för både våran säkerhet å även andras

Staden var ju liten sa du?

Berätta för alla vilken tönt han är, tål inte att bli omkörd av MC fast den är typ 10ggr snabbare än hans sönderstylade BMW.

Nästa gång han glider runt på stan kommer alla att påpeka hur illa han kör och hur o-coolt det är att prejja en hoj..

Äh skit i polisen. Du har din brorsa lr vad det var som vittnen och han sina kompisar, leder ingen vart. Släpp det och gasa mer nästa gång.

Warlock: Grymt. Med handbromssväng och allt.

tuppjuck skrev:
2207881 Töm en pulversläckare genom brevlådeinkastet till hans lägenhet? :cdevil

Ja, det blir katastrofalt mycket pulver inne i lägenheten. Riktigt svårstädat... Har jag hört... :brinnerup

*ASG* :D

vbg_snake skrev:
2207837 Fattar inte hur ni kan ha sånna problem med bilister. Har inte upplevt nånting än, avverkat cirka 250 mil iår. Ni kör väl för sakta om ni nu får en surpotta i röven, använd lite gas förfan

Precis.
Att rejsa mot 19-åringar som lånat pappas sportbil är kul.
Jag förnedrade en Ferrari 360 spider senast igår.

Tyvärr så finns det sådana nötter överallt, så det är bara att bita i det sura, svälja eventuell stolthet och lev vidare, du mår bäst av det i längden. :yoparty

MEN skulle han testa o stila på samma vis igen då är det en annan femma.
Jag vet vad du kan göra men inget jag skriver här, gillar inte att uppmuntra till brott och samtidigt sjunka till idiotens nivå. :rofl

tuppjuck skrev:
2207881 Töm en pulversläckare genom brevlådeinkastet till hans lägenhet? :cdevil

Ja, det blir katastrofalt mycket pulver inne i lägenheten. Riktigt svårstädat... Har jag hört... :brinnerup

Så sant, går aldrig att få bort. :hihi

Orka hålla på och vara sur en längre stund för det.

Antingen släpper du det eller så går du helt enkelt o slår av backspegeln etc.
Inget mer mer det.

Orka hålla på att vara upprörd i flera dagar över det.
Isåfall kmr du i stort sett vara sur 90% av alla tid då folk beter sig illa dagligen i trafiken.

enduroemil skrev:
2208485 Jag funderar på allt från att låta skiten vara (tror inte det blir så den här gången) till att göra så att det kostar många sköna slantar för ägaren av bilen. Bilen är "stylad" med fälgar och allmänt vällputsad så motorplja skulle ju vara en ide.

Vad händer om man fyller avgasröret med punkaspray eller byggskum?
Vägrar bilen bara starta eller skjuter den toplockspakningen?

Är det möjligen en röd Calibra med en stilig halvblästrad front? regnr. EEH eller nåt sånt..?

Finnishstallion skrev:
2212139 jag skulle köra med näve mot näsan metoden. jävla idioter fattar bara smärtans ord :huvet

Smaka på lite finsk sisu. ;)

Nej men det bästa är att reta dem lite genom att bromsa ner dem, sen när de börjar köra om så ger man järnet så de inte kommer om, eller nåt sånt. Förnedra dem lite.
Våld föder våld, gör man ngt med hans bil så kommer hojen vara förstörd inom en väldigt snar framtid.

Det enda din tråd verkar ha medfört är att sätta igång kreativiteten hos en stor skara samt en massa pinsamma inlägg, vissa en följd av det första.

Ojje skrev:
2208540bli skogstokiga (skulle jag ha blivit) för att sen när man lugnat ner sej tänka:
*Är det värt att slösa energi på? nej.
*Ska jag gå omkring orolig själv för hämdaktion? nej.
*Vem ska ha dåligt samvete? han.
Det enda alternativet är att prata vett med honom i lugn ton och INTE sjunka ner i hans nivå= det är du som går segrande ur diskussionen!

Ha det!
Men här var ett vettigt inlägg! Bra skrivet.

Kuritas skrev:
2208645 Hitta en bild på en svårt kraschad MC med skadad förare. Skriv ut och skriv under:

Bra det här med.

Struve skrev:
2211749 Tyvärr så finns det sådana nötter överallt, så det är bara att bita i det sura, svälja eventuell stolthet och lev vidare, du mår bäst av det i längden. :yoparty

MEN skulle han testa o stila på samma vis igen då är det en annan femma.
Jag vet vad du kan göra men inget jag skriver här, gillar inte att uppmuntra till brott och samtidigt sjunka till idiotens nivå. :rofl
Också bra, iaf första delen.

vbg_snake skrev:
Precis, håller man högre fart har man sällan problem med bilister.

I princip varje gång jag kör förbi stan är det bilister som byter fil in i min när jag åker bredvid eller precis bakom (döda vinkeln). Ibland ser jag det fort, ibland är det nära en olycka. Inget jag planerar hämdaktioner för. Har aldrig ens tänkt tanken :rofl .
Så är det att köra motorcykel, man syns och förstås dåligt.

Last edited:
enduroemil skrev:
2207437 Fy fan för bilar.
Det här handlar inte om gubbar i kepps som inte kan köra utan om unga killar utan kontrol.

Jag kunde ha blivit illa skadad.

Historien i korta drag:

På landsvägen.
Vägen är en vanlig svensk 70km/h väg med skog runt omkring. Bra marchfart ligger runt 80km/h.Jag åker i lagom fart med en bil framför mig som håller ungefär samma fart. Jag håller bra avstånd för att jag ska krocka om dom tvärnitar. Bakom mig så närar sig en röd bil, den här bilen lägger sig precis bakom mig så skulle jag tvärnita så skulle han köra in i mig. Så jag visar att han ska hålla avtåndet lite, trycker på bromsen lite för att visa vad jag menar. Det funkar en liten stund men sen är han där igen med samma kort avstånd. Sen kör han om och försvinner efter någon kurva inte mer med det kan man ju tycka.

Inne i "stan"
Nynäshamn där jag bor är ingen stor stad så man behöver aldrig göra som i Stockholm när man ska vänta vid traffik ljusen. Men nu är jag arg och upprörd och vill bara hem så jag åkerförbi kön för att komma först i kön vid korsningen. I kön står samma röda bil som tidigare kört om mig... Det märker jag försent tyvär, så jag åker förbi den bilen och fortsäter genom "stan" för att åka hem. Jag märker att den bilen följer efter mig.

Klimax
Bilen är tillbaka precis bakom mig och enu närmare känns det som. Nu vet jag att han gör det bara för att jävlas. Jag gör några inbromsningar för att markera att han inte ska åka så nära men han fortsäter. Jag ökar farten han ökar farten och tänker köra om, han kör om och prejar mig! Det är ju roligt mitt inne i stan med en massa andra bilar som står parkerade. Jag var 50 cm från att åka in i en parkerad bil. Det kunde ha gjort ont. Tanken att säta cross stöveln i bildören va frestande men jag var rädd för senare hämdaktioner, dom är 3 i bilen och jag är ensam.

Slutet
Han svänger till vänster och jag fortsäter rakt fram en liten bit och vänder för jag hade sett min halvbrorsa och en av hans kompisar. Dom hade sett hela klimaxet så jag tänkte snacka lite med dom. Men först tänkte jag se vart bilen tog vägen. Bilen står parkerad ca 50 meter bort för ägaren bor kanske där. Alla i bilen klivver vargefall ut och går in i olika portar i närligande hus

Det slutar med att jag pratar lite med min halvbror och hans polare som undrar vad som hände så jag drog samma sak som ni nu kan läsa.

Vad ska jag göra nu?
Jag har bilens reg nummer och jag vet vart den står.
Polis anmäla?
"Öga för öga, tand för tand" metoden?
Låta det vara?

Om det är så att ägaren till bilen (ung kille ca 22 skulle jag tro) bor i stan så lär det inte var sista gången man stöter i hop med honom och bilen. Min stad är inte så stor nämligen.

Just nu är jag bara upprörd och behövde skriva av mig. Så trött på "coola" killar i bilar.
Inse att du har blivit vuxen och cool biker. Noncha och glid.
Puss
Jörgen

Last edited:
Skulle oxå bli sur, men va' fan. Om du hämnas nu kommer han veta att det var du och då blir det som sagt tidigare en våldsspiral. Avvakta en månad, om du fortfarande är lika sur på honom - köp en burk surströmming och häll såsen i snubbens luftintag på bilen.... så kommer det lukta apa i hans bil för evigt. Förhoppningsvis har han dessutom glömt bort dig helt: "revenge is a dish best served cold".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT