ARC svindyrt!

Bollox skrev:
Morgondagens väder i tidningen verkar mycket lovande. Vi får vänta och se...

Oja, solen skiner alltid över Anderstorp:rolleyes: . Dom kommer i villket fall inte kunna dra ner statusen på banan så kraftigt som pappa och son sanell har gjort.

Therudeboy skrev:
Oja, solen skiner alltid över Anderstorp:rolleyes: . Dom kommer i villket fall inte kunna dra ner statusen på banan så kraftigt som pappa och son sanell har gjort.
Hupps... Skulle du vilja utveckla det där?

Bollox skrev:
Vad menar du "tom Finland", va? :fatta!

Närå, skojar bara, jag förstår. Apropå inget, kommer din paraplytjej?

Jag är Herr Player Special.. Jag kan ta dit ett helt koppel töser...hehe.. Problemet är att ingen av dem känner till varandra så det kan bli lite jobbigt.
Min mektjej kunde inte, men jag ska jobba på någon annan..

JPS

Bollox skrev:
Vad menar du "tom Finland", va? :fatta!

Närå, skojar bara, jag förstår. Apropå inget, kommer din paraplytjej?

Och jag tänkte på Sverige som helhet! men det kokmmer nog, för konunga riket Sverige behöver hitta lite nya sätt att få in degen.

/JPS

Jörgen Player Special skrev:
Jag är Herr Player Special.. Jag kan ta dit ett helt koppel töser...hehe.. Problemet är att ingen av dem känner till varandra så det kan bli lite jobbigt.
Min mektjej kunde inte, men jag ska jobba på någon annan..

JPS
Perfekt :tummenupp

Therudeboy skrev:
Skulle kunna utveckla det till en diskution som aldrig slutar. Men inte idag.
Synd bara att du ska svartmåla sådana som var med och såg till att det ens blev en räserbana på mossen...

Jörgen Player Special skrev:
Och jag tänkte på Sverige som helhet! men det kokmmer nog, för konunga riket Sverige behöver hitta lite nya sätt att få in degen.

/JPS
Det har dom redan förstått ju. Bensin osv... Motorsport är tyvärr inget vackert i Sverige, speciellt inte roadracing, så man kan nog glömma all "hjälp" från myndigheterna... :arsele
Motorsport-intresserade turister är ej alltid välkomna...
1993
18-20 juni VM Road Racing Endurance (24 timmars). Den mest dramatiska tävlingen i klubbens historia. En vecka före tävlingen inlämnades ett överklagande av tillståndet för tävlingen. Orsaken var bullret. Efter ingripande av bl a landshövdingen gavs tillståndet tävlingsdagens morgon.

Under veckan hade emellertid massmedierna basunerat ut att tävlingen var inställd. Vid färjelägena i Skåne vände tull- och passpersonal tillresande publik från Danmark och kontinenten.

När sedan århundradets värsta oväder bröt ut, med åska och skyfall som pågick större delen av tävlingen uteblev också den svenska publik som kunnat nås med information och katastrofen var ett faktum. Anderstorp Racing Club nödgades begära sig i konkurs.

En tröst i bedrövelsen var dock att tävlingsdeltagarna och sportens internationella ledning strödde beröm över klubben: Ingen annanstans i världen hade en arrangör uthärdat så mycket utan att avbryta en tävling, ansåg man.
Segrare i tävlingen blev Kawasaki France på en Kawasaki 750 cc.

Ytterligare en VM-tävling i Road Racing var inplanerad i Anderstorp 1993. På den traditionella tiden i augusti skulle klubben ha arrangerat VM för Superbike. Tävlingen genomfördes också slutligen på Scandinavian Raceway, med klubbens tävlingsorganisation, men i Svenska Motorcykelförbundets regi och ledning.

Ni skulle varit med där... :fyllisar

Last edited:
Bollox skrev:
Synd bara att du ska svartmåla sådana som var med och såg till att det ens blev en räserbana på mossen...

Glöm inte av att det var Smokey och en till (kommer inte på namnet) som fixade det. Bertil var väl inte inblandad i det vad jag vet/hört/läst.

Bollox skrev:
Det har dom redan förstått ju. Bensin osv... Motorsport är tyvärr inget vackert i Sverige, speciellt inte roadracing, så man kan nog glömma all "hjälp" från myndigheterna... :arsele
Motorsport-intresserade turister är ej hemskt välkomna
Ni skulle varit med där... :fyllisar

Jag skrev in alla SM deltävlingar på Kortedalas touringsektions kalender över turer. Vi har en väldigt bra sån sektion där det nästan alltid kommer några och hejar på oss på racen.

/JPS

Det skulle ju vara trevligt om ARC kunde ta och ge rabatt till de som säger sig komma via SH's reklam. För jag tänkte göra reklam för Anderstorps SM-tävling så det blir lite mer publik. Och alltid lockar det med billigare priser eller kanske nått annat.

Nr:18 skrev:
Tycker att du kan utveckla det där med en gång om du nu har nåt att säga.

Finns mycket jag har att säga, men som sagt inte idag. Finns bättre saker att göra nu när banan får nya ägare :)

Therudeboy skrev:
Glöm inte av att det var Smokey och en till (kommer inte på namnet) som fixade det. Bertil var väl inte inblandad i det vad jag vet/hört/läst.
Det bevisar bara hur lite du vet mao :pannkyss

Dom tre grundarna var: "Smokey" Åsberg, Bertil Sanell och "Rörkrökar'n" Bengtsson. :tummenupp

Mer information finns att läsa på www.arc.nu ifall du inte längre önskar famla i mörker... :rolleyes:

Tycker för övrigt att det är rent för jävligt att kasta skit på en person som ägnat mer än 40 år av sitt liv för svensk racing. Det är åt helvete. Åsiktsfrihet i all ära, men grundlösa personangrepp? :va Jag har en hel del personliga åsikter, som enligt många är helt felaktiga. Och ser inget fel i det, så länge dom får stå för mig. Klaga och kritisera får man, och bör man, göra. Absolut inget fel i det...

Dragit ner statusen på Anderstorp... Skitsnack! SCS är knappt inblandade i ARC ens. Hyr ut banan till den som vill, och sköter om den, det är allt. Dom investerar för f-n pengar ur egen ficka för att det ska finnas kvar. Stått personligen åtalade för "grovt miljöbrott" t.om, bara för att det har bullrat för mycket.
Bara för att dom har blivit tvungna att neka enstaka gatåkare att köra på banan. Vilka, trots att det framgått mer än väl vad kraven är, kommit dit ändå med sina knappt gatlegala hojar, så skulle det vara hemskt och eländigt. "Jamen vaf-n det är väl inte så farligt", är ett klent försvar att komma med när man står inför domstol...

Bollox skrev:
Det bevisar bara hur lite du vet mao :pannkyss

Jag vet mycket. Men vill inte diskutera det, är väl inte så svårt att förstå.

Har sponsrat banan och varit väldigt aktiv där nere själv. Åsikter får alla ha.

Therudeboy skrev:

Det är ju inte första gången du kastar skit mot ngt/ngn i ARC angående Anderstorps banan men inte vill sjunga ut hela klagovisan. Tycker du antingen lägger korten på bordet eller slutar komma med antydningar och dimridåer.

Therudeboy skrev:

Put up or shut up. Helst det sistnämnda.

ARC borde skämmas, att dra in ( grovt räknat ) 600-750´ i träningsavgifter, startavgifter & El är ren ocker. Men ARC vet att många förare betalar, om det så hade kostat 3000,00 i bara anmälningsavgift. Vad får ni för detta? Inte ens publik, så ni har något att visa upp för Era sponsorer...

Det hade varit en helt annan sak om alla funkisar skall ha betalt, dyr banhyra ( endast arrende i dagsläget), polisbevakning, stor marknadsföring etc.

Visst - vi vet alla att det är dyrt att köra RR, men ibland är det löjligt...

Back