ARC svindyrt!

Swedie skrev:
Kan någon åka till Anderstorp-banan och se om det är värt de enormt höga avgifterna?

Nästan så man står över och kör andra tävlingar istället.

Sen om Anderstorp kunde skicka faktura så man kan dra avgifterna på företaget och dra momsen vore det bra.

Kvitto kan du säkert få på plats, men momsen kan nog bli värre. Tror inte det är någon moms på startavgiften.....Men även jag kan ha fel.... :fatta!

Swedie skrev:
Citat

Tycker Anderstorp att de är speciella?
Jag bor i Anderstorp och har ofta undrat det samma, min uppfattning är att banan sköts väldigt klantigt av en grupp för inbördes beundran, tex kan man ibland höra motorsurr från banan och man åker ut och där står ca 50 pers och tittar, då frågar man vad det är för tävling och någon svarar att det är nordiska mästerskapen i roadracing, jaha inte ett ord eller annons i lokalpress, hur fan ska man kunna odla ett intresse för motorsport om man inte talar om för folk att det händer saker där. Så jag håller med man tror att man är speciell.

finnpower skrev:
Jag bor i Anderstorp och har ofta undrat det samma, min uppfattning är att banan sköts väldigt klantigt av en grupp för inbördes beundran, tex kan man ibland höra motorsurr från banan och man åker ut och där står ca 50 pers och tittar, då frågar man vad det är för tävling och någon svarar att det är nordiska mästerskapen i roadracing, jaha inte ett ord eller annons i lokalpress, hur fan ska man kunna odla ett intresse för motorsport om man inte talar om för folk att det händer saker där. Så jag håller med man tror att man är speciell.
Det är Svemos officiella uppgift är att "främja motorcykelsport" i Sverige. Det vore intressant att veta vilka konkreta mål man har för detta.

Last edited:
färre som ska köra störra chans för mig att ta poäng...

Jo det är fett dyrt men jag har aldrig kört på den banan så jag måste helt enkelt köra..
Komme även köra träningslägret vi ses där..

skit samma om det kostar jag måste köra jag älskar sporten alldeles för mycket för att inte köra.

Nyteknik skrev:
Det är Svemos officiella uppgift är att "främja motorcykelsport" i Sverige. Det vore intressant att veta vilka konkreta mål man har för detta.

ARC fick hård kritik från SVEMO angående deras förra SM-arrengemang! Dels pga allt strul bl.a varvräkningen, tidtagningen, höga avgifter och att dom hade fått affischer att sätta upp som man bara hade laggt på ett bord inne i receptionen. Var t.o.m tal om att dom skulle få böta för det! Men ARC är en fattig klubb som redan har stora skullder hos SVEMO så det hade ändå inte märkts.. Alla kan göra fel. Dom får en ny chans i år.

finnpower skrev:

Hört från ETCC eller om det var EM-Roadracing från A-torp:
" -Varför gör ni inte mera reklam så ni får hit mer publik?"
" - Nä det har vi inte råd med! Då måste vi anställa någon som tar bort skräpet från läktarna sen!"

finnpower skrev:
Det var tom Europeiska Mästerskapen... Det är alldeles för få mc fanatiker i klubben. Det är nog det som är det största problemet... Visst att klubben är fattig och reklam dyrt, men det blev så illa skött att man kunde börja gråta. Klubben för inbördes beundran har rasat samman, som tur är... :rolleyes: Sen att det körs mindre mc än bil beror på bullret.

Axxexs skrev:
ARC fick hård kritik från SVEMO angående deras förra SM-arrengemang! Dels pga allt strul bl.a varvräkningen, tidtagningen, höga avgifter och att dom hade fått affischer att sätta upp som man bara hade laggt på ett bord inne i receptionen. Var t.o.m tal om att dom skulle få böta för det! Men ARC är en fattig klubb som redan har stora skullder hos SVEMO så det hade ändå inte märkts.. Alla kan göra fel. Dom får en ny chans i år.

Och inte hjälper Svemo till när dom drar in Anderstorps RREM ansökning för det går ett STCC lopp just den helgen. Internationellt går tydligen inte före nationellt... :rolleyes: Anderstorp körde tävlingen ändå men då blev Svemo sur. :mad: Men vad vet jag... Men jag vet att under alla dom många åren det kördes RRVM på Anderstorp, tjänade SVEMO rätt bra pengar. Det är konstigt som fan. Så länge man har gott om pengar, har man massor av "kompisar". Men om man inte har pengar, försvinner kompisarna också och blir nästan fiender istället. :rolleyes:

Bollox skrev:
Och inte hjälper Svemo till när dom drar in Anderstorps RREM ansökning för det går ett STCC lopp just den helgen. Internationellt går tydligen inte före nationellt... :rolleyes: Anderstorp körde tävlingen ändå men då blev Svemo sur. :mad:

Detta tror jag inte är sant. Det känns mest som lite vanligt gnäll på Svemo... Vilket år skulle det gälla 2003 eller 2004?

Bollox skrev:
Det var tom Europeiska Mästerskapen... Det är alldeles för få mc fanatiker i klubben. Det är nog det som är det största problemet... Visst att klubben är fattig och reklam dyrt, men det blev så illa skött att man kunde börja gråta. Klubben för inbördes beundran har rasat samman, som tur är... :rolleyes: Sen att det körs mindre mc än bil beror på bullret.
Klubben är fattig och reklam är dyrt, varför gör man då inte en överenskommelse med den lokala tidningen att man byter annonsplats i tidningen gratis mot en sjuhelvetes stor reklamplats på banan det kostar ju bara virket.
Och acceptansen till bullret kan man säkert förhandla bort om man får tillräckligt med publikintresse, det bullrar väl för tusan på andra banor med.

Axxexs skrev:
ARC fick hård kritik från SVEMO angående deras förra SM-arrangemang! Dels pga allt strul bl.a varvräkningen, tidtagningen, höga avgifter och att dom hade fått affischer att sätta upp som man bara hade lagt på ett bord inne i receptionen. Var t.o.m tal om att dom skulle få böta för det! Men ARC är en fattig klubb som redan har stora skulder hos SVEMO så det hade ändå inte märkts. Alla kan göra fel. Dom får en ny chans i år.
Är det ARC som förvaltar/driver anläggningen?

Nyteknik skrev:
Är det ARC som förvaltar/driver anläggningen?
Nej, det är det inte. Gislaveds Kommun äger marken och SCS själva anläggningen. Kommunen har vägrat sälja marken till SCS, fråga inte varför. SCS ägs och drivs av samma personer som var med om att bygga och starta banan...

Men nu pågår det något som lika gärna kan betyda slutet för Scandinavian Raceway. Den som lever får se...

finnpower skrev:
Klubben är fattig och reklam är dyrt, varför gör man då inte en överenskommelse med den lokala tidningen att man byter annonsplats i tidningen gratis mot en sjuhelvetes stor reklamplats på banan det kostar ju bara virket.
Och acceptansen till bullret kan man säkert förhandla bort om man får tillräckligt med publikintresse, det bullrar väl för tusan på andra banor med.
Lokaltidning räcker inte så långt. Det är ju en stor del av lokalbefolkningen som vill gräva upp banan... Och så måste man ju ha tillstånd för att göra reklam, det får man från länsstyrelsen, och dom vill ju OCKSÅ gräva upp banan! :rolleyes:

Axxexs skrev:
Hört från ETCC eller om det var EM-Roadracing från A-torp:
" -Varför gör ni inte mera reklam så ni får hit mer publik?"
" - Nä det har vi inte råd med! Då måste vi anställa någon som tar bort skräpet från läktarna sen!"

Vad tror de att funktionärer är till för?? Vi har funktionärer som städar halva Marstrand under Swedish Match Cup!

/JPS

Bollox skrev:
Men nu pågår det något som lika gärna kan betyda slutet för Scandinavian Raceway. Den som lever får se...
Vad är det som händer som kan betyda slutet för Anderstorp? Tala ur skägget, osjunga visor gillar vi inte. :7peta

Bollox skrev:
Lokaltidning räcker inte så långt. Det är ju en stor del av lokalbefolkningen som vill gräva upp banan... Och så måste man ju ha tillstånd för att göra reklam, det får man från länsstyrelsen, och dom vill ju OCKSÅ gräva upp banan! :rolleyes:

OM de fick lite ordning på ARC kan det skapa fler jobb och ökade intäkter i form av turism. Med tanke på hur svensk industri och ekonomi ser ut så ska man nog ta alla chanser som finns på att få in lite utländskt kapital. Sverige SUGER vad det gäller marknadsföringen som turistland, tom Finland lyckas bättre och har fler turister.
Näe lite goa stora events och happenings har ingen dött av..

JPS

Jörgen Player Special skrev:
Vad tror de att funktionärer är till för?? Vi har funktionärer som städar halva Marstrand under Swedish Match Cup!

/JPS

Vi har inte tillräckligt med funktionärer till posteringarna ens... :rolleyes:
Det där citatet du svarade på kan du strunta i, det är bara trams.

Om det nu var någon från arc som svarade på den där frågan var det antagligen bara för att han/hon inte ville idiotförklara typ: "O fan, är det så man ska göra för att få hit publik, det hade vi ju inte tänkt på. Tack för tipset!"

Last edited:
Jörgen Player Special skrev:
OM de fick lite ordning på ARC kan det skapa fler jobb och ökade intäkter i form av turism. Med tanke på hur svensk industri och ekonomi ser ut så ska man nog ta alla chanser som finns på att få in lite utländskt kapital. Sverige SUGER vad det gäller marknadsföringen som turistland, tom Finland lyckas bättre och har fler turister.
Näe lite goa stora events och happenings har ingen dött av..

JPS

Vad menar du "tom Finland", va? :fatta!

Närå, skojar bara, jag förstår. Apropå inget, kommer din paraplytjej?

Bollox skrev:

Det tror jag inte, enligt tidningen så verkar det ju mycket lovande.

Goodstuff skrev:
Vad är det som händer som kan betyda slutet för Anderstorp? Tala ur skägget, osjunga visor gillar vi inte. :7peta
Det här är vad som händer...
Vems är den här kniven?

Bra eller dåligt, återstår att se. Men sättet det har gått till på är under all kritik. Dom drömmer om dom tror att 10 miljoner ska räcka långt för att "rusta upp banan" på det sättet dom vill göra reklam för. Förresten har dom tydlingen inga pengar alls för närvarande, har jag hört, men det kan ju vara fel förstås... Räkna med att det kan bli ännu dyrare att köra där sen. Men vad vet jag. Jag kan ju ha fel, det är bara mina personliga åsikter... :kocko

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman