ARC svindyrt!

Kan någon åka till Anderstorp-banan och se om det är värt de enormt höga avgifterna?

Nästan så man står över och kör andra tävlingar istället.

Sen om Anderstorp kunde skicka faktura så man kan dra avgifterna på företaget och dra momsen vore det bra.

Jörgen Player Special skrev:
Vi kan ju statuera ett exempel och avanmäla oss. Då blir det lika för alla, alla går miste om chansen till poäng.

JPS
Samma sak föreslogs förra året. När det kom till kritan var det inte speciellt många som avstod. Och visst vill även jag köra tor-sön på Anderstorp. Men 4.100 kr + omkostnader. Nej, jag står över och tränar tills Falkenberg.

Nyteknik skrev:
Samma sak föreslogs förra året. När det kom till kritan var det inte speciellt många som avstod. Och visst vill även jag köra tor-sön på Anderstorp. Men 4.100 kr + omkostnader. Nej, jag står över och tränar tills Falkenberg.

Jag kröp till korset därför att jag helt enkelt inte hade varit där och inte visste bättre. I år blir det ingen Chris Ash på Anderstorp, tyvärr inte på Falkenberg heller.

Jörgen Player Special skrev:
Vi kan ju statuera ett exempel och avanmäla oss. Då blir det lika för alla, alla går miste om chansen till poäng.

JPS

Jag kommer köra där, i år heller...

/B

Jag kommer att köra där i år men inte träningslägret (även om jag hade behövt det) och jag kommer enbart köra där i år så att jag kan säga att jag har kört på en VM-bana.
Man vill inte betala mer för att få mindre. kul däremot med två race på Gelleråsen, en fin bana med riktigt fina faciliteter.

Sleven #16 (med regelvidriga nummerdekaler)

Axxexs skrev:
Är väl snart 3 år sen man sa att depåboxar skulle vara klara.

Det jag senast sett att det stod något om att det skulla vara depåboxar + nya eller renoverade toaletter är när STCC ska köra där i sommar. Hur det kommer se ut i vår när vi ska dit har dom inte sagt nått om?

På ARC:s hemsida står nu att el kostar 200:-/dag på deras träningsdagar som kostar 1000:-/dag eller 1500:-/2 dagar. Förmodligen blir det samma elpris på helgen med. Så 800:- för el på Anderstorp kanske? Isf avgifter till ARC på 4100:- för att anmäla sig till träning + tävling med el?

4100x200 förare jag undrar hur dom har råd att driva detta :va

4100 + räser soppa + däck(1 par)+ mat +soppa fram och tillbaka= ca 7500-8000:- för att köra några varv...
hmm jag tror nog jag ska titta på istället..... visst e det kul o köra men så jävla roligt e det inte.....

Chris Ash skrev:
Finaste? Det är ju fan knappt sovjetisk 70-talsstandard på den banan!

Dessutom är den tråkig men det är ju bara min högst personliga åsikt.
Sovjetisk.... Vafan... Slipp o köra där då. Nej det är ingen rolig 125 bana, det vet nog dom flesta, men att gnälla på standarden på banan, var det dummaste jag hört. Den är den högst klassade banan i norden, säkerhetsmässigt! :fakta Varför kör man inte VM eller har gjort så på dom andra banorna? Klart att man KAN slå sig om man trillar... men tror nog ändå att om dom flesta var "tvungna" att välja att vurpa på någon bana, skulle dom nog välja anderstorp?! Men men...

Och JA jag vet att toaletterna inte är bra osv... :rolleyes:

Nyteknik skrev:
Nej, jag står över och tränar tills Falkenberg.

Tråkigt om inte alla kommer. Missar du inte viktiga poäng i slagetmot Oscar och Filip?

Jag tycker det har blivit på tog för dyrt.

Alla arrangörer har problem med elen. Men va fan finns det ingen på sporthoj som har koll på var man kan köpa ett stort elverk eller några lite mindre billigt och kanske göra någon sorts gruppköp på el.

Kanske skulle det var en avgift som passerades på hur många som kommer. För om anmälningarna ökar från säg 100st till 150st så ökar inte kostnaderna för klubbarna med 50%.

Jag skulle vilja hå något i stil med att man betalar säg 1000kr innan och sen resten på plats när arrangören vet hur många som betalt 1000kr. Det resterande beloppet styrs av antalet som betalt.

Kanske skulle jag kolla om det gick att fixa något sådant för framtiden.

Jag kommer ihåg från mitt första år med rr-licens att det lovades pengarna tillbaka om det kom 3000 besökare till Mantorp 1990. Jag körde inte själv racet och minns inte hur det gick.

Bollox skrev:
Nej det är ingen rolig 125 bana, det vet nog dom flesta,QUOTE]

varför skulle det inte va en rolig 125 bana?? jag har aldrig kört 125 på anderstorp men jag tror den e skit rolig bana för 125 räcer..... har för mej att dom körde 1.39 där på EM;et så det går även att köra fort där....

Nordgren skrev:
Tråkigt om inte alla kommer. Missar du inte viktiga poäng i slaget mot Oscar och Filip?
Visserligen tror jag att Oscars höga målsättning kommer resultera i en del DNF men visst förlorar jag poäng genom att stanna hemma. Det gör mig dock ingenting. Hedern försvaras i möten med varandra.

BrInK skrev:
Bollox skrev:
Nej det är ingen rolig 125 bana, det vet nog dom flesta,QUOTE]

varför skulle det inte va en rolig 125 bana?? jag har aldrig kört 125 på anderstorp men jag tror den e skit rolig bana för 125 räcer..... har för mej att dom körde 1.39 där på EM;et så det går även att köra fort där....

Jodå! Visst går det skitfort med en 125:a. Men dom lider kanske liiite av dom långa rakorna. Speciellt flygrakan kan vara svår att dreva för. Många som det har skurit för har sagt att dom legat på 14000+ på 6:an innan dom hunnit ner halvvägs på rakan. Varför, har jag frågat då. För att det blir fel på andra ställen då tydligen. Vet inte, har heller inte åkt 125R där men jag kan förstå vad dom menar...

Menar att en 125:a kanske trivs lite bättre på en knixig bana. Men som du säger, det skiljer inte speciellt mycket på varvtiderna på en 125R och en SB. Men det är ju för att det går fort så in i helv. in, igenom och ut, ur böjarna med 125R :Bugar

Visst känns det surt att slanta så mycket för anderstorp. Startavgiften är visserligen lite högre än för andra rejs, men en gång om året kan väl kanske ta det. Om det är 800 spänn för elen, är rent patetiskt, och kan man inte ordna fram ström billigare än så tycker jag luktar riktigt illa.

oFFkeFF skrev:
Visst känns det surt att slanta så mycket för anderstorp. Startavgiften är visserligen lite högre än för andra rejs, men en gång om året kan väl kanske ta det. Om det är 800 spänn för elen, är rent patetiskt, och kan man inte ordna fram ström billigare än så tycker jag luktar riktigt illa.

800 spänn för lite el ÄR skitsurt! :kocko Man behöver inte tjäna pengar på precis allt, anser jag. Úndrar hur mycket STCC åkare (bil) får punga ut med utav sin mega-budget... :rolleyes: Jag menar vadfan, dom har i princip en verkstad med sig som dom driver med banans el. Dom flesta mc åkare använder strömmen till, om allt går bra, att ladda husbilsbatterier och driva någon enstaka glödlampa typ... :confused:

Men å andra sidan, om man ska betala för det man gör åt, och typ lite till, går det åt en helv. massa elmätare. Vem betalar dom? :huvet

Jag har hört att man kan tjuvkoppla ihop med grannen... :rolleyes:

Det här företaget säljer prisvärda elverk!

Nån måste iaf klura fram exakt vad elen kan kosta för en helg där (Lör, Sön).

Jag vill inte höra 50st bensin-drivna elgeneratorer...

moto-gg skrev:
4100x200 förare jag undrar hur dom har råd att driva detta :va

Förra året kom det iaf 197st dit som körde kvalen. 24st var 125jnr, som bara betalade halva startavgiften men å andra sidan bara fick hälften körtid. 173st var fullbetalande förare.

Bollox skrev:
Varför kör man inte VM eller har gjort så på dom andra banorna?

Missat att man kört GP på Gelleråsen? Kenny Roberts och en hel del andra kändisar har kört där! Bara några år innan Anderstorp tog över. Så den banan är minst lika mycket "klassisk gp-bana"! Dvs föredetta..

Swedie skrev:
Jag vill inte höra 50st bensin-drivna elgeneratorer...

Går det bra med dieselgenerator? :)

Miss Ullis skrev:
Om de nu ska ta 200kr extra + elkostnader så borde
man förvänta sig att arrangörerna ger en bra tävling.

Men som de flesta kommer ihåg från förra året så var det
att Anderstorp var svindyrt och tävlingarna blev ett fiasko!
När inte tidtagningen fungerade och domarna inte hade nån
aning om vad som pågick, och hur många varv varje klass skulle köra.

Så visst får vi klaga, jag vill inte behöva uppleva en till liknande tävling där
jag går miste om mina poäng för att domarna inte har nån koll...

I år får du helt enkelt se till att ta starten och sedan hålla den placeringen tills du ser den svart/vita, på så sätt kan de ju flagga av när de vill och vill de backa några varv går ju även detta bra...... :tummenupp

Ja, det var en del strul förra året men vi får väl hoppas att de lärt sig något av det. Och visst, toaletterna är inte omgjorda sedan 18-frost, men vad faan, jag får ju pissa i samma ränna som Ronnie Pettersson har gjort! Snacka om nostalgivärde! Sedan tror jag inte ens A-torp kommer ta 800 kr för elen, jag hörde ryktas om någon hundralapp per team.

Klart vi skall dit och köra!!! :banana :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...