KGK
1200
OMG
mycket ska man höra, är din chef riktigt frisk?
mycket ska man höra, är din chef riktigt frisk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
astrosmurf_79 skrev:2322301Ngn som vet hur mycket ens arbetsgivare kan bestämma över vad man sysslar med på fritiden.
Jag köpte hoj förra året o genast vd:n fick höra det kom han o skällde på mig o sa att jag skulle sälja ... ögonaböj och om blev jag sjukskriven pga hojen ingen sjuklön från dom iaf sa han.
Klarade äntligen kortet nu i slutet på juni pga långa väntetider mellan uppskrivning o uppkörning, smällde in i ett broräcke i söndags så idag ringde han o skällde på mig och påpekade om diskussionen vi hade från förra året vad det gällde mitt nya intresse för jag blev ju sjukskriven 10 dagar som de ska pröjsa för + uppmanade mig att sälja hojen men jag sa nej o då vart han ju inte speciellt glad utan sa att sjukintyget ska han ha snarast kommer på måndag sa jag så det var ok.
Nu till själva frågan kan ens arbetsgivare tvinga en till en handling så som att sälja hojen eller få sparken?
Ngn som vet eller råkat ut för liknande problem?
Jobbar på ett mindre företag med ca 20 anställda och som sysslar med ytbehandling / kemisk processindustri.
astrosmurf_79 skrev:2322301Ngn som vet hur mycket ens arbetsgivare kan bestämma över vad man sysslar med på fritiden.
Jag köpte hoj förra året o genast vd:n fick höra det kom han o skällde på mig o sa att jag skulle sälja ... ögonaböj och om blev jag sjukskriven pga hojen ingen sjuklön från dom iaf sa han.
Klarade äntligen kortet nu i slutet på juni pga långa väntetider mellan uppskrivning o uppkörning, smällde in i ett broräcke i söndags så idag ringde han o skällde på mig och påpekade om diskussionen vi hade från förra året vad det gällde mitt nya intresse för jag blev ju sjukskriven 10 dagar som de ska pröjsa för + uppmanade mig att sälja hojen men jag sa nej o då vart han ju inte speciellt glad utan sa att sjukintyget ska han ha snarast kommer på måndag sa jag så det var ok.
Nu till själva frågan kan ens arbetsgivare tvinga en till en handling så som att sälja hojen eller få sparken?
Ngn som vet eller råkat ut för liknande problem?
Jobbar på ett mindre företag med ca 20 anställda och som sysslar med ytbehandling / kemisk processindustri.
Det var ett jävligt oempatiskt svar! Du kanske ska flytta till USA?zykl0n skrev:2323185Arbetsgivaren kanske misstänkte att du inte var en lämplig förare.
Fack eller inte, platsar man inte i laget så åker man ut.
självklart måste det vara upp till arbetsgivaren vad man vill ha för arbetstagare.
det är ingen välgörenhet som bedrivs!
hass skrev:2323602..Du kanske ska flytta till USA?
Chefen har ju redan valt arbetstagare, det är ju försent att ångra sig (det är därför Sverige har 6 mån provanställning!)..
zilog skrev:2323633För att fortsätta på samma tema - jag jobbar som uthyrd konsult med tillsvidareanställning knuten till uppdraget genom min konsultfirma, jag misstänker att mitt uppdrag kan brytas om jag skulle bli frånvarade pga. skada, någon som har koll på det området?
/Daniel
Unidoc skrev:2324350Har du varit på stället ett tag där du är uthyrd och dom är nöjd med dig så kommer man oftast tillbaks,hade ett par veckor semester och kom tillbaka på samma ställe då dom tycker att jag är bra.Men sen om det blir mindre jobb så kan man ju ryka... är uthyrd till ericsson sen lite över 2år tillbaks.
hass skrev:2323602Det var ett jävligt oempatiskt svar! Du kanske ska flytta till USA?
riverrafter skrev:2324302Jag vet att exempelvis flygförare (piloter) i flygvapnet inte får hoppa fallskärm utan arbtsgivarens tillstånd på fritiden. Därför finns det säkert fall där arbetsgivare får ha åsikter om ens fritid om det innebär att man kan skada sig. Men det låter knappast som du kan ha en sådan viktig funktion på jobbet, vad vet jag. Det jag menar att det finns uppenbarligen specialfall då arbetsgivaren får lägga sig i. Men det låter som du skulle behöva ett nytt jobb istället.
självklart det är därför han får välja när han anställer..sen är det bara att hålla käft eller köpa ut han....brukspatronernas försvann med förra seklet men inte alla arbetsgivare har fatta det ....zykl0n skrev:2323185självklart måste det vara upp till arbetsgivaren vad man vill ha för arbetstagare.
det är ingen välgörenhet som bedrivs!
Thure skrev:2324755Ursäkta språket men du har en köttskalle till chef byt job om du har erfarenhet nog att kunna få ett likvärdigt job.
Sanningen är väl denna tar du en fight med chefen kommer han göra sig av med dig på ett eller annat sätt så är det bara....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |