Aprilia Tuono V4

gfra

Medlem
Gick med
10 Jul 2020
Ort
Åland
Hoj
929 Fireblade, KTM 990 SMT, CRF450, Ape RS125
Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
Vax får du bort med vanlig kallavfettning. Sen kan du tvätta av med fönsterputs eller t-röd innan montering.
 

bloom

Guest
Tänkte skriva en utvärdering av puigs rutan, haft den monterad ca 50 mil och bestämde mig för att montera tillbaka original. Jag är 190 lång och tycker att rutan för min längd skickar all luft rakt på hjälmen, håller jag handen under hakan är det typ vindstilla i ca 120 km/h. Men vobblar som fan i hjälmen. Så för en kortare förare tror jag den är riktigt trevlig, synd då ja gillar utseendet, kan sälja den för halva priset om någon går och funderar på att köpa en?
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Tänkte skriva en utvärdering av puigs rutan, haft den monterad ca 50 mil och bestämde mig för att montera tillbaka original. Jag är 190 lång och tycker att rutan för min längd skickar all luft rakt på hjälmen, håller jag handen under hakan är det typ vindstilla i ca 120 km/h. Men vobblar som fan i hjälmen. Så för en kortare förare tror jag den är riktigt trevlig, synd då ja gillar utseendet, kan sälja den för halva priset om någon går och funderar på att köpa en?
Tjena Bloom!

jag kan bekräfta att med puig rutan och om man är 170cm(som jag är) så är rutan perfekt. Riktigt nice ruta förövrigt om du säger.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Verkar som dom släppt en ny mjukvara till 2021 modellerna i dagarna som fixar EML lampan.
Dock inte i kombination med Akraracemap för tillfället.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Tjena! Jag har beslutat mig för att jag måste ha en Tuono 1100 men min budget tillåter inget dyrare än ca 105'.
Är det stor skillnad på 2017+ mot 2016?

Finns 2016 Factory med 850 mil på blocket för 100' och en 2017 RR med 770 mil för 105'. Vad anser ni som har stor erfarenhet av Tuono är rätt väg att gå här?

Några problem med 2016 som löstes på 2017? Om det bara är lcd-skärmen som är ny går jag nog på 2016 Factory.

Någon här som går i säljtankar inom min budget?
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Tjena! Jag har beslutat mig för att jag måste ha en Tuono 1100 men min budget tillåter inget dyrare än ca 105'.
Är det stor skillnad på 2017+ mot 2016?

Finns 2016 Factory med 850 mil på blocket för 100' och en 2017 RR med 770 mil för 105'. Vad anser ni som har stor erfarenhet av Tuono är rätt väg att gå här?

Några problem med 2016 som löstes på 2017? Om det bara är lcd-skärmen som är ny går jag nog på 2016 Factory.

Någon här som går i säljtankar inom min budget?
Har kommit till samma beslut, men inte till skott ännu. Jag hade köpt en 2017, den fick quick-shifter både uppåt och nedåt, 2016 har bara uppåt.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Har kommit till samma beslut, men inte till skott ännu. Jag hade köpt en 2017, den fick quick-shifter både uppåt och nedåt, 2016 har bara uppåt.
Ja ju nyare desto bättre antar jag och blipper ned är ju lockande. Finns tyvärr bara en -17 till salu inom min budget sen är nästa hopp upp till 130'. Den för 112' är en sen -16 med den gamla displayen.

Vilka lyxproblem man kan dras med :tråkad
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
På lördag blir jag nog med Tuono 1100 Factory 2016 om inget ser helt galet ut! Den äldre displayen gör mig inget. Denna hoj köper man för motorn, chassiet och väghållningen! Vi ses på vägarna!
Grattis! -16 är en bra årgång. Analog öhlins, vacker analog varvräknare och euro3 motorn med avgasklaffen i mellanröret, så man slipper stöka med vajrar till spjällmotorn om man vill ta av/på slipon.
Jag letar själv efter en 2016 rsv4 att fylla på hojgaraget med. ?
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
avfettning, diskmedel och avsluta med 50%t-röd och vatten, torka av med något som inte luddar.
Använd INTE fönsterputs då det kan innehålla ammoniak och kan förstöra lacken.
 

Oskar190

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Funderar på att byta till en Tuono v4 årsmodell 2021 istället för min 2019. Någon som vet om slipons avsedda för 2017-2020 passar på 2021?
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Hej!
Är i tankarna att skaffa en Tuono Factory.
Några skriver lite om att mappa om dem (vilket man så klart gör om man bytar avgassystem/slip-on), men finns det några andra fördelar med att mappa om?
Tyckte mig läsa någonstans om att man kunde låsa upp olika funktioner i mjukvaran också? (har visserligen inte med själva mappningen att göra) Alltså kan man även påverka mjukvaran i övrigt på dem?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top