Aprilia Tuono V4

Sålänge det är safe att köra och hojjen inte hamnar i "limp-mode" eller att man får skuld senare för att man kört med motorlampan på och inte kan åberopa garanti osv så fine.
Får kolla med verkstaden i nästa vecka när jag hämtar hojjen.
 
Sålänge det är safe att köra och hojjen inte hamnar i "limp-mode" eller att man får skuld senare för att man kört med motorlampan på och inte kan åberopa garanti osv så fine.
Får kolla med verkstaden i nästa vecka när jag hämtar hojjen.

Hojen går som vanligt men den får en felkod att den har misstänt. Dom i sydliga Europa verkar inte ha samma problem så jag misstänker kallstart. Är man ute och blåser på landsväg så försvinner den. Kör man i stan fram och tillbaka till jobbet kommer den tillbaka. Det är inte ens säkert att den har misstänt då det här problemet kan uppstå på Euro 5 hojar:

 
@heltsonika

Vad tycker du om nya hojjen? Är det en uppgradering från en äldre Tuono?
Jag tycker att den är det på samtliga punkter! Jag har haft en -16 och en -18 tidigare och cirka 6000 mil bakom mig. Den nya känns dock lite mindre busig. Trots att du har antiwheelie av så kan du inte gasa upp den utan du måste aktivt snärta till med gas/koppling/armar etc. Men det är fantastiskt för snabba starter :) Jag ser fram emot en uppgradering till Gabro ECU och en SC-projectpipa. Då kommer hojen på riktigt få leva ut. Just nu är tillbehören i närmast obefintliga.
 
Jag tycker att den är det på samtliga punkter! Jag har haft en -16 och en -18 tidigare och cirka 6000 mil bakom mig. Den nya känns dock lite mindre busig. Trots att du har antiwheelie av så kan du inte gasa upp den utan du måste aktivt snärta till med gas/koppling/armar etc. Men det är fantastiskt för snabba starter :) Jag ser fram emot en uppgradering till Gabro ECU och en SC-projectpipa. Då kommer hojen på riktigt få leva ut. Just nu är tillbehören i närmast obefintliga.
Provkörde den igår och blev positivt överraskad! Riktigt trevlig.
Den blir nog busig med gabro + pipa
Har en streetfighter v4s med akrapovic nu som är brutal..
Får bli en tuono nästa!

tycker du/ni att rutan gör nytta på motorvägen?
 
Har betat av 50 mil med min nya 2021 just nu och rutan göra ingen nytta alls på motorvägen skulle jag säga om du inte går ner och "gömmer" dig bakom den.
Det är dock en annan typ av turbulens än på trajjan upplever jag samt att Aprilian påverkas mer av vinden, den "fångas" lite mer. Men det kan kanske bero på all plast fram.
 
Gabro vs Aprilias egna racemapp.
Vad är skillnaden?

Måste man byta hårdvara med Gabro eller är det bara en ODB2 och någon PC eller smartphone mjukvara och flasha om ECU med någon färdig mapp likt tuneECU?
 
Gabro vs Aprilias egna racemapp.
Vad är skillnaden?

Måste man byta hårdvara med Gabro eller är det bara en ODB2 och någon PC eller smartphone mjukvara och flasha om ECU med någon färdig mapp likt tuneECU?
Man köper bara en puck, laddar hem mappen och synkar via sin telefon. Gabro skulle jobba på mappen till 2021 i juni.


Provkörde den igår och blev positivt överraskad! Riktigt trevlig.
Den blir nog busig med gabro + pipa
Har en streetfighter v4s med akrapovic nu som är brutal..
Får bli en tuono nästa!

tycker du/ni att rutan gör nytta på motorvägen?

Jag har kört nakenhojar sen 2013 och jag tänker inte ens på fartvind längre.
 
Är det någon som har tagit bort Db-killern på en SC-project oval och som har några tips eller råd?

Antar det enda alternativet är att borra ur nitarna från end capen om man inte vill borra hål där skruven sitter?
 
Trodde inte just oval modellen ens fanns med db-killer ? På min finns i alla fall ingen möjlighet att montera någon sådan. Kan hur som helst säga att den är djävulskt högljudd. Skrämma barn på trottoaren högljudd. Men vackert, det är det.
 
03a5e66b1915645ab0f5e4ce192003e3.jpg

Syns inte så tydligt här, har tyvärr inte så mkt bättre bilder. Zooma bilden på pipan, är ett hål i sidan där bulten satt för silencern. Trots borttagen var den godkänd för bana.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
03a5e66b1915645ab0f5e4ce192003e3.jpg

Syns inte så tydligt här, har tyvärr inte så mkt bättre bilder. Zooma bilden på pipan, är ett hål i sidan där bulten satt för silencern. Trots borttagen var den godkänd för bana.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Aa såg det där var en variant folk gjorde också! Kanske är lättast ändå.

Tack för svar

Men det ser alltså inte ut att vara någon som har monterat av och på end capen för att ta bort db-killern?
 
Aa såg det där var en variant folk gjorde också! Kanske är lättast ändå.

Tack för svar

Men det ser alltså inte ut att vara någon som har monterat av och på end capen för att ta bort db-killern?

Bara en bortborrad popnit.. eller om det var en skruv, minns inte säkert. Men behövde iaf inte öppna burken för att ta bort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det står säkert på någon av de senaste 322 sidorna men…
Vilket årsmodell fick Tuono quickshifter på nedväxlingarna?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top