Aprilia Tuono V4

För normalt till inspirerat gatåka, men ingen racesetting, vad har ni landat på för sag på era 15-16 efter diverse tester & utvärderingar... Vore ju skönt att slippa börja på ruta ett tänkte jag. 30, 35, 40mm? Samma lika fram & bak trots olika slaglängd?
 
Hej Ap-ägare!

Efter att precis sålt av en S1000RR och därmed lämnat sporthojs-träsket (inte forumet då utan modellen ;) ) så har jag siktet inne på en Tuono!
Det är ju lite oroliga tider och jag tänker att om blocket just nu inte representerar hela marknaden så slänger jag ut en tråd här också.
Jag söker en Tuono 1100 Factory från 2015/2016, 2017 hade varit optimalt men där ligger inte budgeten! Är det någon som vill bli av med sin men vill slippa blocket är ni välkomna att skicka ett PM.

Om jag hittar någon på annan väg så hoppas jag kunna komma med bra tillrop och frågor i denna tråden i vilket fall!
Ha en bra hoj-sommar

// sneJe
 
Hej vänner!
Är det någon här som sitter på packbox och skrapring till en Tuono med sachs gaffel? Eller kan tänkas veta var det finns.. Jag har till ena benet. Skulle ha haft till andra sidan också!

Mvh Mattias
 
Från söndagens lilla njutning

49807973963_c2dff0d0ae_z.jpg


49808530236_6dd89c5af9_z.jpg


49808529996_7ba25d8e74_z.jpg
 
Min packas i låda för transport hem i detta nu..

Även beställt ett Arrow GP2 så den kan tala till folket.

Svår abstinens nu när man fick se hakhaps bilder ovan på just en blå. :banana
 
Hej!

Ny på forumet! Ska bli skoj o hänga lite här i forumet och lära sig en massa. Får äntligen hem en helt ny Aprilia Tuono V4 1100 Factory. Kliar riktigt i fingrarna nu. Kan skicka upp fler bilder sedan när man får hem den i garaget.

Mvh K
 
Går i tankarna att uppgradera från min MT-09 till en Tuono, har tittat på denna: Aprilia Tuono V4 Factory 2016 https://www.blocket.se/vi/89900281.htm

Smidigt o bara byta in tänker jag.

Men verkar det va ett bra pris? SC project slipon, gabo mapp (bra eller anus?), puig ruta

Och är det bara TFT-displayen som skiljer 16 och 17 åt?

Jäkligt mysiga hojar är det iallafall, ljudet från v4an är ju bättre än sex

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Rastat den blåa 30mil idag. Perfekt väder, inte mycket trafik. Ser fram emot att pilla dit nya röret när det kommer. Ikväll blir det mys-mek med att byta bromsvätska. Finaste IPOne ska sköljas igenom alla kretsar.
 
Går i tankarna att uppgradera från min MT-09 till en Tuono, har tittat på denna: Aprilia Tuono V4 Factory 2016 https://www.blocket.se/vi/89900281.htm

Smidigt o bara byta in tänker jag.

Men verkar det va ett bra pris? SC project slipon, gabo mapp (bra eller anus?), puig ruta

Och är det bara TFT-displayen som skiljer 16 och 17 åt?

Jäkligt mysiga hojar är det iallafall, ljudet från v4an är ju bättre än sex

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

En mappning från Gabro (de kan inte ens stava rätt) är generellt en bra grej, men vem vet vad den är anpassad till. Skulle jag gissa handlar det mest om att avgasventilen är borttagen ur ECU och att bränslemappen är lite fetare än original. Inte dumt mappat isåfall med så liten burk, finns ingen chans att den klara varken besiktning eller bandag.

"Uppgradering" från MT-09 är ju flerbottnad, du får en hoj med 60 hk extra, betydligt sportigare (trevligare i min mening) körställning och högre underhållskostnader. Grym hoj, men inte lätt att leva med om man bara vill pendla nån gång utan att busa... :)

Och jo, V4:an slår det mesta i ljudväg. Honda V4? Pffft, trött....
 
Last edited:
En mappning från Gabro (de kan inte ens stava rätt) är generellt en bra grej, men vem vet vad den är anpassad till. Skulle jag gissa handlar det mest om att avgasventilen är borttagen ur ECU och att bränslemappen är lite fetare än original. Inte dumt mappat isåfall med så liten burk, finns ingen chans att den klara varken besiktning eller bandag.

"Uppgradering" från MT-09 är ju flerbottnad, du får en hoj med 60 hk extra, betydligt sportigare (trevligare i min mening) körställning och högre underhållskostnader. Grym hoj, men inte lätt att leva med om man bara vill pendla nån gång utan att busa... :)

Och jo, V4:an slår det mesta i ljudväg. Honda V4? Pffft, trött....

Tack för inputen!

Ska se om de vet nåt om mappen där, ser att den har missat besiktning också, kanske är nåt problem, men det får de ju fixa isåfall.

Hur eller som så väcker dom här hojarna enorma vill ha-känslor!

Hur är underhållskostnader? Serviceintervall osv. Några större jobb runt 1200mil? Ventiler vid omkring 2000 kanske?



Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Dags att börja spekulera om 2021! Uppfräshning på gång?
Gissar på ny front med ledlampor liknande 660. Mer kubik för att inte tappa effekt med euro 5? En extra kat under motorn?
Hoppas dom inte ändrar motorkaraktären och offrar låg/mellaneffekt för att jaga streetfighterns peaksiffra.
 
Är det ngn som kör en Aprilia Tuono V4 1100 factory? som bor i gbg?
även ni andra med denna MC, vad har ni gjort för upgrades?
Mest nyfiken då jag själv har årets modell o börjar kika på upgrades som man "bör" ha =)
 
Tackar för info @FettSnok och @heltsonika.

Ja men då är jag på rätt spår. Har iaf fått hem akra-slipon samt kolfoberhållare för röret.

Måste bara boka tid på en aprilia aktör typ probike för att dem ska byta samt uppdatera ECU för att garantin ska gälla.
 
Last edited:
Fotpinnar beroende på hur man vill växla/sitta, utöver Heltsonikas tips ovan.

Har själv intresse av att justera sittställningen lite. Har du testat några vettiga rearsets eller andra pinnar?


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 
Tackar för info @FettSnok och @heltsonika.

Ja men då är jag på rätt spår. Har iaf fått hem akra-slipon samt kolfoberhållare för röret.

Måste bara boka tid på en aprilia aktör typ probike för att dem ska byta samt uppdatera ECU för att garantin ska gälla.

Jag kom på en sak till. Be dom stoppa in ett luftfilter från RSV4 (krävs byte av lite plast också) så får du ett filter som tätar bättre, möjligen lite mer effekt och lite annat ljud.
 
Jag kom på en sak till. Be dom stoppa in ett luftfilter från RSV4 (krävs byte av lite plast också) så får du ett filter som tätar bättre, möjligen lite mer effekt och lite annat ljud.

Har du haft några nackdelar med det? Jag har kört 200mil med mitt nu och tycker det låter mer motorskrammel än innan och kanske inte så mycket bättre. Men det känns som det blev lite mer unf faktiskt.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top