Aprilia Tuono V4

Min frambroms tar på nått jävla vis in luft nånstans, på 100milservicen bytte dom bromsvätska och luftade ur ordentligt. Fungerade bra ett tag sen samma problem igen, bromshandtaget tar längre och längre in och jag får ut luft vid huvudcylindern.

Behöver bara lossa behållaren och vinkla den uppåt och pumpa några ggr så får jag ut ett gäng stora bubblor, upp i behållaren alltså. Var kan den dra in luft?
Orkar inte asa iväg hojen 20 mil till handlaren..

Kanske långsökt men jag har varit med om att banjobultens hål uppe vid handtaget bottnat i läge så att passagen är neråt, då kan man få en envis luftbubbla som är närmast omöjlig att få bort när bulten är en hög punkt. Normalt går luften uppåt och luftar sig självt upp i behållaren men just här kan man få en luftficka. Lösningen är att förse banjobulten med ett extra hål mitt emot. Märk bulten och lossa den sedan för att se vilket läge passagen har.
Just det att du får ur luft när du vinklar handtaget kan vara en ledtråd.
Att du upplever att du får ny luft i systemet kan vara alla mikrobubblor som vandrar uppåt och blir till några större bubblor, inte så troligt att det kommer in luft utifrån då trycket är högt när du belastar systemet, då borde det läcka och tappa tryck.
 
Nu ska även jag lämna bort min S1000R på onsdag till förmån för en 1100 Factory.

Vad ska jag passa på att utrusta den med? Jag beställer förmodligen ett Slip-On från SC-Project men hur är det egentligen med Race ECU... Jag vet att frågan har släpats fram och tillbaka men jag tycks inte få någon klarhet. Är den enda egentliga anledningen att köpa en att garantin gäller med Slip-on?

Något annat tillbehör från Aprilia som är vettigt? Någon som köpt deras LED-blinkers?
 
Enda vettiga att köpa i mina ögon är en tailtidy, hojen låter rätt ok original...
 
Last edited:
Nu ska även jag lämna bort min S1000R på onsdag till förmån för en 1100 Factory.

Vad ska jag passa på att utrusta den med? Jag beställer förmodligen ett Slip-On från SC-Project men hur är det egentligen med Race ECU... Jag vet att frågan har släpats fram och tillbaka men jag tycks inte få någon klarhet. Är den enda egentliga anledningen att köpa en att garantin gäller med Slip-on?

Något annat tillbehör från Aprilia som är vettigt? Någon som köpt deras LED-blinkers?

Mig veterligt så gäller garantin även utan race ECU om man slänger på ett slipon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Dax för mig att köpa nytt bakdäck mää ..lutar åt samma lika supercorsa Sp v2 har kikat lite på bridgestone s21 de nya .. Lite osäker
 
Dax för mig att köpa nytt bakdäck mää ..lutar åt samma lika supercorsa Sp v2 har kikat lite på bridgestone s21 de nya .. Lite osäker

Körde Supercorsa på blött Kinnekulle, sladdade bra. Likadant på pendling till jobbet, SC suger på blött. Bytte till Metzeler, är sån skillnad. Funkar bra på alla underlag.. tycker jag. Kontrollerade släpp på torrt som vått
 
Antar att du kör supercorsa i fortsättningen eller?
Nya Bettan går fint eller?
 
Jupp ska blåsa ner till Halmstad och ge den lite service imorgon...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nä, detta är en materialsport. Värsta prylarna så vinner man.
Du kommer bli snabbast Stanko
 
Alltså, varför diskuterar ni ens däck som SC i samma mening som blött? Ska ni ha bara en uppsättning som funkar så är det inte bandäck. Punkt. Gå på sportiga gatdäck typ M7, PP3, S21 eller Sportsmart. Duger för tider ner till 1,15 åtminstone på Gelleråsen eller dryga minuten på Kinnekulle.

Eller köp regndäck.
 
Last edited:
Alltså, varför diskuterar ni ens däck som SC i samma mening som blött? Ska ni ha bara en uppsättning som funkar så är det inte bandäck. Punkt. Gå på sportiga gatdäck typ M7, PP3, S21 eller Sportsmart. Duger för tider ner till 1,15 åtminstone på Gelleråsen eller dryga minuten på Kinnekulle.

Eller köp regndäck.

Är super corsa så dåliga vid regn?
Eller är det bankörning vid regn som menas.
Tänkte ta en Norge tripp med mina. Där lär det ju bli en del regn är jag rädd.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top