Aprilia Tuono V4

1 liter/mil är nog normalt på gata dock

1 liter? Hur kör du karljävel!? ;)

Runt 0,75 ligger jag personligen, så vid ungefär 18-20 mil börjar reserven lysa. 22 mil tror jag är längsta jag vågat köra innan tankning. (Förbrukningen på färddatorn stämmer f.ö. inte alls, det är liksom inte ens nära.)

Vid touringkörning (ej motorväg/autobahn) så skulle jag uppskatta att man kan kan komma ner till 0,65 kaaanske 0,6, men har inte testat än.
 
Snitt 0.8. Så fort det börjar bli motvind i kläderna på den upprätta körställningen blir det tungt att knuffa på.

Som mest har jag fått i 18 liter i tanken. Då dog den 20m innan macken :D

Som längst har jag kört 25mil
 
Vilket medel är välbeprövat att nyttja på tanken innan tankgreppen åker på (efter en rundan med hårtorken)?
 
Vilket medel är välbeprövat att nyttja på tanken innan tankgreppen åker på (efter en rundan med hårtorken)?
Jag fick med nån våtservetter med sprit på till mina. Tvättade rent med dom. Värmde lite lätt på både tank och greppen med hårtork och klistrade på.
Funkade fint!

Till större dekaler brukar jag ha lite såpablandning på också. Men behövdes inte här. Jag verkar ha tur när jag gör sånthär. Inte fått bubblor än...
 
Då är Tuono fixad av Probike på garanti men nu är bara problemet att den står i Hbg och jag är i Oslo trakterna. Får se om jag måste ta fri för att hämta

mispelled with autocorrect
 
Vad felades din hoj då ?
Bra att dem löste problemet.
Kanske ett framtida alternativ
att boka Probike vid service.
Hoppet lever för oss som bor
söder om trädgränsen (läs hallandsåsen)
 
Vad felades din hoj då ?
Bra att dem löste problemet.
Kanske ett framtida alternativ
att boka Probike vid service.
Hoppet lever för oss som bor
söder om trädgränsen (läs hallandsåsen)

Servomotoren till avgasspjället som fått knäppen tydligen.
 
Då är Tuono fixad av Probike på garanti men nu är bara problemet att den står i Hbg och jag är i Oslo trakterna. Får se om jag måste ta fri för att hämta

mispelled with autocorrect

Borde täckas av försäkringen om du är bosatt där du vill ha den.

Annars kan jag förvara den norr om trädgränsen. Uppe på åsen
 
Nån som har haft problem med displayen? Jag har samma problem som diskuteras i denna tråden http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?311904-Tuono-1100-blank-dash-after-key-on

Skärmen tänds upp men förblir tom.. hjälper ibland att slå av/på tändningen. Varvräknare, varningslampor etc fungerar.

Efter lördagens premiärtur på Tuonon började frambromsen kännas minst sagt svampig, tog allt längre och längre in, kunde tillslut få handtaget ända in till styret.. Luftade ur igår, fick ur riktigt mycket luft. Är det handlaren som fyller upp bromsvätska innan lev, eller görs det i fabriken?

Annars går den grymt fint:)

Men visst är din Factory sprillans ny?? Vore jag som du så skulle jag omgående kontakta min handlare. Jag skulle aldrig acceptera en massa fel på nya grejor!! :mad:
 
Men visst är din Factory sprillans ny?? Vore jag som du så skulle jag omgående kontakta min handlare. Jag skulle aldrig acceptera en massa fel på nya grejor!! :mad:

Helt riktigt, jodå jag har varit i kontakt med handlaren. Har bokat tid, blir så krångligt bara när man har 20 mil dit..
 
Helt riktigt, jodå jag har varit i kontakt med handlaren. Har bokat tid, blir så krångligt bara när man har 20 mil dit..

Ja, inte kul... Egentligen tycker jag att man borde kunna få ersättning för kringkostnader när det handlar om garantiåtgärder. I min värld är det faktiskt inte OK att jag som drabbas av bristande kvalité dessutom ska få stå för t ex resor och förlorad arbetsinkomst. :gnissla
 
Back
Top