Aprilia Tuono V4

Att tänka på är att du bara får köra i de långsammare grupperna med svedea och smc också. (Vad gör dom om man är alldeles för snabb för dom?)
Det är väl bara en personlig fråga. Jag kör bilsport halv. Inga krashskydd än men det skall på. Och så hoppas jag hel/hel gått ner till våren så jag kan tänkna det. Betalar 7 tusen nånting för halv nu på min 12a. 28år och körkort 1år. (Blir 29år och haft kort i 2 till våren).
Och jag som tyckte min förs. På min rsv4 var dyr. Får betala 8800:- hel/hel..Finns fördelar med att vara 40 bast alltså. :banana
 
Hittade den. Har använt alla skruvar till nåt annat och dem har litr märken. Så jag vet inte om det är värt mödan? Tycker inte den är så jävla tidy heller.

Hade kanske kikat på denna
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=330966990651&alt=web

Eller denna om man gillar dom blinkerserna man får med.

http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=271388333398&alt=web


Jag hade den på min Tuono. Perfekt passform så verkligen prisvärd.
 
Någon som behöver belägg fram till sin 1100?
Jag har ett par EBC som bara är inkörda 3 varv runt Jerez. Jag har gått över till rena racebelägg så dessa blir över.
 
Har börjat tråna lite efter en tuono v4r 2012-13, har lite funderingar som nån här säkert kan svara på.
- hur långt kommer ni på en tank?
- finns det endast abs på 2014?
- hur pålitlig är tuono? Italienskt har ju lite dåligt rykte..
- serviceintervaller och pris?

Tack på förhand.
 
Har börjat tråna lite efter en tuono v4r 2012-13, har lite funderingar som nån här säkert kan svara på.
- hur långt kommer ni på en tank?
- finns det endast abs på 2014?
- hur pålitlig är tuono? Italienskt har ju lite dåligt rykte..
- serviceintervaller och pris?

Tack på förhand.
Hej! Kul, det är en grym hoj till bra pris!
2012-13 har mindre tank än -14. På min 12a kommer jag runt 20 mil. Beror lite på hur aktiv jag är på gasen såklart. Går stt komma längre.

Ja, bara 14 och uppåt som har abs.

Kvalitetsmässigt verkar det idag vara i princip som vilket märke som helst. Finns några rapporter om att ventilerna på vissa hojar är ur spel för tidigt.

Service är var 1000mil enligt bok. Med den stora vid 2000 sen 4000 osv.
Jag servar själv. Så priser har jag ingen större koll på. 1000 mila är väl som vanlig oljeservice på vilken hoj som helst. Stora är kan vara mer kostsam. Marcussens mc har jag blivit rekommenderad både för kompetens och pris. Men som sagt. Jag gillar att skruva själv.

Jag är super nöjd efter en säsong. Och det är mycket mer hoj än vad jag kommer klara av att tänja gränserna på, på många år på banan. Så den kommer vara i min ägo många år framöver :)
 
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi
 
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi

Som ofta förekommande så kan första modellen av alla hojar vara behäftade med vad som kallas barnsjukdomar.

2014 skedde den största uppdatering med införandet av abs, samt diverse mekaniska komponenter i motorn byttes till annat material eller typ.

Delar har för vissa varit svårt att få tag på, lite varierande på vilken handlare och hoj det gäller. Sitter själv och väntar på en packning till min Honda sen 5månader tillbaka :hihi

Själv har jag aldrig haft svårt att få tag i delar via endera reservdelsföretag i europa eller hos min närmsta återförsäljare Marcussen MC (som jag varmt kan rekommendera för service).

Har själv en svensksåld 2014 som gått ynka 800mil, som kan vara tillsalu då jag helt enkelt slutar köra på gatan nästa år och vill byta till en rsv4r.
Min finns i NV Skåne.:tummenupp
 
Tack för ditt svar!
Är det nån skillnad på USA och EU-modell?
Råder lite delade meningar om driftsäkerheten på forum och även att delar är svåra att få tag på.
Är det även så på svensksålda modeller?

Lutar mkt åt en 2014 då de verkar vara lite längre räckvidd + att de är ABS.
Vem har mest mil på sin v4r här inne? :hihi
Amerikanarna har ju av förståeliga skäl svårare med delar än oss. Men visst. Italienarna verkar väl inte vara blixtsnabba alltid.

Av någon anleding verkar europahojarna vara mycker mer skonade från brända generatorer. Spekuleras om att det är för att vi har båda lyktorna igång i fronten. Men låter långsökt.

Flesta försäkringsbolagen har ju motorgaranti i 5år om den servad som den skall. Vilket många verkar glömma.

Snoks hoj är ju ett hett alternativ :)
 
Som misstänkt höjer de priset på 2016 års modeller med drygt 5000:-, inte helt oväntat dock.

Vad jag har kunnat läsa mig till så blir det ingen skillnad mellan 2015/2016. Förhoppningsvis lyckas jag få tag i en Factory :4skrika :kär
 
Skillnade är vad jag hört att V4-mp ingår:)
Från Aprilia.com
V4-MP kit: this is the installation kit for the multimedia platform dedicated to the Aprilia V4 models made up of a Bluetooth control unit and all the wiring needed for installation.

image.jpg
 
Last edited:
Någon som har erfarenhet utav Biscaya MC i Alingsås gällande service på våra hojar?
Det är närmare dit för mig än vad det är till Marcussens i Halmstad nämligen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top