Aprilia Tuono V4

Jag håller med det är bara att ringa. Jag ville bara påpeka att de har lagt till ordet motorbana som inte fanns förr. Sen är det som vanligt en tolkningsfråga.
 
Last edited:
Tittade lite på försäkringar igen då viljan att köra mer bana är stor. Så nu vill jag bara varna för Bil&MC's nya villkor för alla dom som kör vanliga (icke SMC) bandagar.
Fr.o.m 150101 har de fått nya försäkringsvillkor. Och det nya är att det står att försäkringen inte gäller på motorbana. :(

View attachment 423962

Jag mailade Bilsport & Mc angående bankörning i somras och detta var svaret jag fick:

Hej,

Täcker era mc-försäkringar vid bankörning med andra arrangörer än SMC? Om ja, i vilken utsträckning?

Jag har läst villkoren, men blir tyvärr inte så mycket klokare.

Mvh

Hej!

Det går bra att köra med andra än SMC.

Försäkringen gäller när det är frikörning.
Försäkringen gäller inte när det är under tävlingsliknande former, t.ex. tidtagning, träning inför en tävling eller under tävling.

Vänliga hälsningar

Bilsport & Mc ska alltså gälla vid bankörning, men för säkerhets skull har jag mailat dem igen och frågat angående att texten i sammanfattningen inte hänger samman med den under avsnitt C.
 
Man monterar så att dom flyger av om man kraschar? ;-)

Kardborre FTW!

Fick för övrigt bekräftat av B&MC återigen att försäkringen gäller vid "friåkning" på bana, dvs så länge det inte rör sig om tävling, träning inför tävling eller tidtagning. På "vanliga" bandagar gäller alltså försäkringen.
 
Då kom denna energifyllda lättviktare.

Yuasa väger tydligen 2,8Kg: http://www.yuasabatteries.com/battery.php?bID=B10&vID=805

IMG_1454-L.jpg
 

Bifogat

  • IMG_1454-L.jpg
    IMG_1454-L.jpg
    63 KB · Visningar: 69
Kardborre FTW!

Fick för övrigt bekräftat av B&MC återigen att försäkringen gäller vid "friåkning" på bana, dvs så länge det inte rör sig om tävling, träning inför tävling eller tidtagning. På "vanliga" bandagar gäller alltså försäkringen.

Gäller det även bandagar i Spanien via typ grevenbandagar
 
Hmm...efter lite Slip-on surfande så verkar det som nya 2015 RSV4RF har en större anslutning till grenröret. Kollat nogsamt och Akra, Arrow etc har olika anslutningsrör i sina Slip-on satser till just 2015´s RSV4.

De äldre RSV4 och V4T + även de nyare 1100 Tuono verkar ha samma size.
Så det slutade med att jag beställt SC-Project oval men för RSV4-14...då fick man en Kolfiber hängare till burken istället för stålbandet.
 
varit garantiservice hos Probike pga läckande framgaffel, klart:tummenupp
I samband med detta uppgraderats bios i styrboxen till ver 6401DA48.

Efter det har den blivit klart lugnare i lågfart 25km/h på 2'an fungerar utmärkt, funkar utmärkt i köer.
Motortemperaturen ligger 10grd lägre mot tidigare i kökörning.
QC känns ännu bättre i svaret

Fullpower ? Återkommer om detta senare, (kökörning på hemvägen)
Ha en bra helg alla:banana

image.jpg
 
Coolt... Själv köpte jag nästan nya monoblock m4.32 bromsok på eBay igår (samma som på nya Tuono 1100) till min 2012:a.

ImageUploadedByTapatalk1444325264.247377.jpg

Kör någon av er med nya 1100 med brembos 19rcs mastercylinder?
Är det samma längd på bromsrören i fram mellan en 2012 och en 2015?
 
Last edited:
Coolt... Själv köpte jag nästan nya monoblock m4.32 bromsok på eBay igår (samma som på nya Tuono 1100) till min 2012:a.

View attachment 424229

Kör någon av er med nya 1100 med brembos 19rcs mastercylinder?
Är det samma längd på bromsrören i fram mellan en 2012 och en 2015?

Jag har köpt den cylindern men inte monterat ännu. Tydligen rekommenderas 17 rcs till tuono 1100 men även 19 rcs verkar fungera.
 
Vacker höst, gyllene löv på träden, älgjakt och skidåkning i all ära... men fy fan vad jag längtar till våren...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top