Aprilia Tuono V4

Är det ok att köra Q8 SBK 10W-40 olja i en Tuono V4? Jag byter en gång om året och kör typ 4-6 bandagar om året plus kanske 300 mil väg.

Tänkte åka till Johans MC idag då de har 20% på allt och köpa 4l V300 som jag brukar göra varje år. Men kollade sen på 20l dunk av Q8 SBK 10W-40. Det blir en del billigare per liter.
 
Last edited:
Är det ok att köra Q8 SBK 10W-40 olja i en Tuono V4? Jag byter en gång om året och kör typ 4-6 bandagar om året plus kanske 300 mil väg.

Tänkte åka till Johans MC idag då de har 20% på allt och köpa 4l V300 som jag brukar göra varje år. Men kollade sen på 20l dunk av Q8 SBK 10W-40. Det blir en del billigare per liter.

Byter du 1 gång om året så ska hon ha det bästa ! :fakta
 
Vilket belägg är från din hoj?
De vänstra sitter på min.
Brembo monoblock, från Ducati streetfighter.
Sitter det inte brembo monoblock på 1100:an?

Mitt originalbelägg till höger. Om man googlar lite verkar rsv4 belägg se ut som det till vänster på min bild. Jag har skickat bilden till Bactor där jag köpte beläggen så det löser sig säkert. Huruvida det är monoblock eller ej vet jag inte.
 
Nu har jag lite mer koll hoppas jag

Dessa belägg är för tuono med ABS


ImageUploadedByTapatalk1443261453.364925.jpg

Och dessa är för tuono 11-13
ImageUploadedByTapatalk1443261316.322050.jpg

Nya beläggen jag köpte är till Rsv4 och passar inte på någon tuono om jag förstått rätt.
 
Last edited:
Ang ECU-uppdatering. Tror ni att mappningen ändras? Jag hörde också att det var något med kablage under tanken som ska ses över på verkstaden. Jag har kollat i Aprilia recall campaign, men det finns inget där om min hoj. Borde inte allt som berör hojen finnas där?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top