Aprilia Tuono V4

Kommer kolla min i vinter. 2014, gått 600 idag. Tror det är liten risk dock. Verkar vara annat på de tidig åren som har titanventiler på insug.

Edit. Det gör ju inget om der görs innan. Det är bara att lägga till 2000mil på aktuell mätarställning när det är dags för nästa.
Så kollar du vid 1000, så är det lugnt till nästa koll som blir 3000.
Om man tar kostnaden nu eller nästa säsong kvittar ju, men man får åtgärdat ev felställning innan nåt havererar.

Fast det kanske bara är jag..
Jo det är sant! Får se hur rik jag känner mig i vinter. Jag har ju sena 12an med stål ventiler. Måste hitta nåt vettigt ställe att göra det på då. Mek1 ligger hyffsat nära. Långt till marcussen.

Gör du din service själv? Eller jobbar du kanske på firma tom?
 
Last edited:
Mek 1 och RB racing?
Har aldrig hört talas om dem?
Är dom bra?
Tar dem verkligen Aprilia v4 or?
Stigefelt tar bara twinnarna.
Marcusson ville ha mellan 6 o 8 tusen beroende på om ventilerna behövs justeras eller inte.
Sen är det ju resan dit också.
Vill gärna hitta ngn närmre göteborg.
 
Last edited:
Robin som har RB är riktigt duktig, varit mek i ett eller flera racingteam bl.a... Han kör sin firma vid sidan av sitt vanliga jobb. Skall höra med han igen, men han sa i våras att kan göra både ventilkontroll och ev. justering. Min har gått 1400 nu, så till hösten lär den stå på närmare 2000. Får se vart man lämnar in den...
 
Robin som har RB är riktigt duktig, varit mek i ett eller flera racingteam bl.a... Han kör sin firma vid sidan av sitt vanliga jobb. Skall höra med han igen, men han sa i våras att kan göra både ventilkontroll och ev. justering. Min har gått 1400 nu, så till hösten lär den stå på närmare 2000. Får se vart man lämnar in den...
Har du lust att kolla om han kan ta min?
Å hur mkt han vill ha.
Min behövs göras om en månad eller två..
 
Gör du din service själv? Eller jobbar du kanske på firma tom?

Jo, det gör jag själv, men då jag har kort avstånd till Marcussen är det där apan lämnas. Har inte skaffat på mig alla v4 verktyg än, har ju hållt mig till rotaxen tidigare.

- - - Updated - - -

Gör du din service själv? Eller jobbar du kanske på firma tom?

Jo, det gör jag själv, men då jag har kort avstånd till Marcussen är det där apan lämnas. Har inte skaffat på mig alla v4 verktyg än, har ju hållt mig till rotaxen tidigare.
 
Jag fick ett sug att byta bort min Tuono, gärna till en Superduke 1290. Men efter provkörning fanns det inte en chans, SD'n känns väldigt mkt klenare än Tuono'n, även om jag vet att så inte är fallet.

Så vad gör man då när man bestämt sig för att byta hoj? Jo beställer en Tuono 1100 Factory såklart :D
Leverans om några veckor... mår otroligt bra nu.
 
Jag fick ett sug att byta bort min Tuono, gärna till en Superduke 1290. Men efter provkörning fanns det inte en chans, SD'n känns väldigt mkt klenare än Tuono'n, även om jag vet att så inte är fallet.

Så vad gör man då när man bestämt sig för att byta hoj? Jo beställer en Tuono 1100 Factory såklart :D
Leverans om några veckor... mår otroligt bra nu.
Åh najs! Provkört 1100?
Jag har kört en del 1290 då kompisen har en. Klenare är den ju inte, massa mer vrid. Men det tar tuonon igen i fart. 2 helt olika hojar jag uar väldigt svårt att välja mellan. Men man älskar ju alltid sin egna lite mer. Och en 1100 med bättre mellanregister och lite skönare komfort måste ju vara grymt bra!

Grattis!
 
Jag fick ett sug att byta bort min Tuono, gärna till en Superduke 1290. Men efter provkörning fanns det inte en chans, SD'n känns väldigt mkt klenare än Tuono'n, även om jag vet att så inte är fallet.

Så vad gör man då när man bestämt sig för att byta hoj? Jo beställer en Tuono 1100 Factory såklart :D
Leverans om några veckor... mår otroligt bra nu.

Bra val, du kommer inte att bli besviken. Motor från två världar v-motorns vrid och radfyrans varvvillighet.apwheelie.jpg
 
Första gången SD1290 beskrivs som klen vad jag vet om... Du måste ju ha 200hk på slangen i din tuono.
 
Första gången SD1290 beskrivs som klen vad jag vet om... Du måste ju ha 200hk på slangen i din tuono.


Nejdå.
SD'n har sjukt gott och maffigt vrid och låg/mellanregister. Men blev besviken på hur den kändes. Hade liksom räknat med mer från "the beast"
När jag körde iväg på min v4 efteråt blev jag glad igen.
 
Ni som åker Tuono V4 må vara grymt nöjd för det finns knappt en enda begagnad ute på Blocket -just sayin-
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top