Aprilia Tuono V4

Ja precis det är den från ava, bad dem hålla den till mig nu tills jag hinner dit men lutar väldigt starkt åt ett köp. Varit inne på en Superduke länge men denna får mig nästan att bli lite knäsvag så valet känns rätt lätt. :kär Ang. prestandan så är jag däremot lite tveksam till att er6:an och motardet förberett mig speciellt väl... :näsblod:hihi
Jag hade en superduke 990 innan denna. Och jag älskade den med. Men tuonon känns som om den är 10 år nyare. Och mycket mer race vilket jag verkar gilla.
 
Ja precis det är den från ava, bad dem hålla den till mig nu tills jag hinner dit men lutar väldigt starkt åt ett köp. Varit inne på en Superduke länge men denna får mig nästan att bli lite knäsvag så valet känns rätt lätt. :kär Ang. prestandan så är jag däremot lite tveksam till att er6:an och motardet förberett mig speciellt väl... :näsblod:hihi
Då skall du nog inte stänga av allt det första du gör.
Jag gick från en
Cb1000r till denna. Första provkörningen jag gjorde var skrämmande.
Jag sa till mig själv efter " glöm den hojen" sånt jävla drag upplevde jag.
Men nu älskar jag den. Enda problemet jag har är att få ta i delar. Original delar.
Italienarna är jäkligt sega på att skicka grejer. Fick vänta nästan 7 v på mitt race-ECU.
Enklare till japanerna.
 
Jag har en annan fråga.
Är det någon av er som bytt luftfilter från original till KN själv?
 
Nä. Men fårt för mig att boxen sitter under svarta locket fram på tanken?
Den är jag med på. Har bytt filtret nu. Men var tvungen att ta bort 2 ramar som höll i gamla filtret. Och inget fett på anläggningsytorna. Är osäker på är jag har gjort rätt eller inte:huvet
 
Hej, nu vill jag inte halka omkring längre, jag behöver stompgrips. Inte så kul att förstöra tanken, men. Har någon med nya factoryn hittat något som passar bra utan att det ser för anskrämligt ut?
 
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. viOvc5J.jpg

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
 
Last edited:
Du styr tractioncontrol bla med dessa knappar.
Köp:smasha
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
 
Har techspec till min! Mycket nöjd. Sen att min är mattsvart och samma på gripsen är ju jävla plus :tummenupp
 
Efterfrågan på mindre bekväma saker är liten här, men lägre styre får mina varmaste rekomendationer. Nu tillsammans med spetsigare profil på däck så känns hojen perfekt balanserad. Vinkeln är samma som på Rsv/R1-15 fast ca 5 cm högre. Svängradie blev något sämre med vad det innebär, men lätt värt.
20150613_204516.jpg
 
Bra och väl använt! Däcktryck?

Va fan. Jag hade inte alls 2,5 i, jag hade 3!!!
Bytte däck bara veckan innan o sa till däckfirman att jag ville ha 2,5 men dom tryckte tydligen i 3. Å dum som jag är så kollade jag aldrig.
Tyckte det såg lite konstigt ut på slitaget.
 
Sedär. Firmor gör gärna så, av nån anledning tycker de att de vet bättre än tillverkaren och "däcket slits ju mindre". Då vet du att du ska kolla nästa gång! ?
 
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
Det står annars aprc på dekalerna om det är en sån. Plus att den har sensorringar, förutom plus-minusknapparna.
 
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
Blev det nå provåka? Läs manualen sen så du förstår dig på aprc systemet och hur man byter mappar och settings. Om du nu köper :-)
 
Efterfrågan på mindre bekväma saker är liten här, men lägre styre får mina varmaste rekomendationer. Nu tillsammans med spetsigare profil på däck så känns hojen perfekt balanserad. Vinkeln är samma som på Rsv/R1-15 fast ca 5 cm högre. Svängradie blev något sämre med vad det innebär, men lätt värt.
View attachment 420881
Mer och bättre på bilder på hela hojen med clipons! :-) är det från rsv4an eller köpt nån annan stans?
 
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv.




Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)


Lite produktblad på APRC
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
:tummenupp
 
Blev det nå provåka? Läs manualen sen så du förstår dig på aprc systemet och hur man byter mappar och settings. Om du nu köper :-)

Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana
 
Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana
Grattis! Och kul att du gillar den. Ska bli skoj att höra flera intryck senare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top