Aprilia Tuono V4

Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana

Grattis

:banana:yoparty
 
Hej!

Efter ett trevligt besök hos lokala handlaren i går och ett genomläsande av denna tråd genom natten sååå...

....slog jag till på en 1100RR i dag!!

Leverans lär bli inom 2 veckor, men redan nu känns det som låååååånga veckor.

Hojen ser sjukt smidig ut och det skall bli kul att uppleva urkraften. Har längtat efter denna typ av hoj sedan jag redan efter 200 mil fick byta bort min S1000R då jag var bedrövad över de kvalitetsbrister cykeln hade som i min värld kunde påverka säkerheten (sidokåpor som lossnade).

Har mellanvänt på tung sporttourer men ser fram emot att köra lättviktsbuse istället!

Är ingen banförare utan en glad amatör så den vanliga RR känns perfekt och för en gång skull tänkte jag behålla original avgassystem då jag tycker det ser riktigt vettigt ut!

Enda ändringen inledningsvis blir snakeskins på tanken och avmontering av passagerarfotpinnarna (skulle aldrig skjutsa tanten på denna vilda hoj).

Tiden med Hondan tände min kärlek för V4 som kraftkälla, att dra bort drygt 80 kg och kåplöst känns som rena drömmen!!

Det blev en grå-svart.

Ser fram emot att fortsätta följa detta forum, kul med så många entusiaster!

Mvh/
HGimage.jpg
 
Det var jag! :-)

Den ska skickas från fabriken i Italien denna vecka. Hoppas den och mina nya rearsets hinner komma innan Norge.
 
I slutet av sommaren är det dags för 2000 mila service på min.
Probike i Göteborg har varken verktygen eller kunskapen.
Ni som har erfarenhet av andra. Vad tror ni. Marcussons mc eller Stigefelt motor?
 
Last edited:
I slutet av sommaren är det dags för 2000 mila service på min.
Probike i Göteborg har varken. Verktygen eller kunskapen.
Ni som har erfarenhet av andra. Vad tror ni. Marcussons mc eller Stigefelt motor?

Uselt att vara återförsäljare men inte kunna ta hand om service.
 
Probike i Gbg är kassa på alla sätt, lämnar aldrig in min hoj där igen. Marcussons har jag läst mycket gott om. Blir en 2000mila till hösten för mig också, blir antingen Marcussons eller RB-Racing här i Kungsbacka.
 
Bokade min 2000 hos Marcussons nu i juli efter rekommendationer här på forumet så får se hur det blir
 
Probike i Gbg är kassa på alla sätt, lämnar aldrig in min hoj där igen. Marcussons har jag läst mycket gott om. Blir en 2000mila till hösten för mig också, blir antingen Marcussons eller RB-Racing här i Kungsbacka.
Ni har inte kollat era ventiler innan 2000mila? Årsmodeller på era?

Isf skiter jag nog också i det. Vad än dom säger på apriliaforum.com
Bokade min 2000 hos Marcussons nu i juli efter rekommendationer här på forumet så får se hur det blir
 
Kommer kolla min i vinter. 2014, gått 600 idag. Tror det är liten risk dock. Verkar vara annat på de tidig åren som har titanventiler på insug.

Edit. Det gör ju inget om der görs innan. Det är bara att lägga till 2000mil på aktuell mätarställning när det är dags för nästa.
Så kollar du vid 1000, så är det lugnt till nästa koll som blir 3000.
Om man tar kostnaden nu eller nästa säsong kvittar ju, men man får åtgärdat ev felställning innan nåt havererar.

Fast det kanske bara är jag..
 
Last edited:
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top