Aprilia Tuono V4

Nån som vet vart man kan hitta ett schema för alla moment på skruvarna på hojen?
 
Ja jag kör på Rudskogen 6-7/7:banana
 
Nån som vet vart man kan hitta ett schema för alla moment på skruvarna på hojen?

Har för mig att nån la upp just ett sånt schema i nån av trådarna här:
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?89-2012-2016-Tuono-V4-All-Variants

Tyvärr är sökfunktionen rätt kass...

Google är fortfarande kung.

http://www.apriliaforum.com/forums/...for-Tuono-V4&p=3322374&viewfull=1#post3322374

View attachment 2012ApriliaTuonoAPRC-TorqueSettings.pdf
 
Hej!
Några bra förslag på tail tidy och kraschpuckar till Tuono. Det ska vara bult-on, jag vill kunna återställa hojen utan att lämna några spår efter modden. Jag har kollat på EVO-tech på nätet, det verkar lite dyrt men vad vet jag det kanske är så det kostar. Vet ni om nya hojar levereras med stora eller lilla regplåten? Förra hojen bytte jag till den mindre, vill inte ha före mycket skräp i baken:confused:, gärna så lite som möjligt där i bak.
 
Kraschpuckar: R&G med underliggande slider. Bolt on i motorfäste, se bild i nästa inlägg. Tailtidy: Evotech. Även det bult på även om du måste riva originalfästet i molekyler för att få ut kablarna.
 
Last edited:
Tack för snabbt svar Jåke, jag har sneglat på dina förslag tidigare och det kan bli så. Ja, riva är jag beredd på det har gjort några ggr nu men det kan vara bra att kunna återställa. Det är skönt att veta att man inte behöver göra några stora ingrepp av typen borra fästhål eller liknande.
//Kenneth
 
Jag har EVO-tech på min. Hålet för dioden, (skyltbelysningen) var felborrad från fabrik. Nu gick det iof lätt att borra nytt, men lite sådär kvalitetskänsla får man. 'elkenneth' kanske ska spana in R&G som ett alternativ?
 
Jag har EVO-tech på min. Hålet för dioden, (skyltbelysningen) var felborrad från fabrik. Nu gick det iof lätt att borra nytt, men lite sådär kvalitetskänsla får man. 'elkenneth' kanske ska spana in R&G som ett alternativ?
Sicken otur, min passade utan bekymmer.
 

Bifogat

  • IMG_20141210_192040.jpg
    IMG_20141210_192040.jpg
    402.9 KB · Visningar: 113
Last edited:
Jag hade inte heller några problem med passformen på min EVO Tech. Funkade hur bra som helst.
 
Va fan!
På vägen hem från jobbet idag hittade jag ett friläge mellan trean och fyran.
Växlade lugnt med quickshiftern vid ca 5000 varv.
Kan jag ha tagit det för lugnt, alltså inte petat upp pedalen nog hårt?
Nån som vart med om samma fenomen?
När jag testade distinkt från tvåan och uppåt gick det bra.
Men det rev bra i lådan när friläget hittade växeln...
 
Back
Top