Aprilia Tuono V4

Mantorp avklarat idag :banana

Avåkningar i varje pass :gnissla Men kul därmellan och kanon väder .

4 st Ktm 1290 mot 2 st Tuono V4 . Bmw 1000r åkte i söliga gruppen.

255Km/h på rakan och ca 1.32 varv då det va tomt om det nu är bra :confused: Dock så va det tillräckligt för att ingen 1290 åkte i fatt :D

Drog på Touring rutan och kan väl säga att Tv4 är aningens snabbare med detta "fusket" än 1290 på långrakan dock med väldigt liten marginal . i princip jämnt skägg.

Kul ialf och Conti Sportattack 2 imponerar med att hålla väldigt bra och ha klister gummi :banana

Filmade allt men filmen blev väldigt "studsig" av nån anledning . Trist.
 
Last edited:
Snyggt kört idag!
Själv lyckades jag till sist få i knäpuckarna.. ska va Mantorp för det :)
Ena dan Superbike, nästa dag trevlig touringhoj. På båten nu mot Sachsenring GP.
Röven känns bra, men det åker på lägre fotpinnar när jag kommer hem :tungan
 
Bra ni sätter Hertigarna på plats! :D
Själv åkte jag och mös bakom några av er då och då idag tror jag, med min exotiska japs...:rolleyes:
 
Bra ni sätter Hertigarna på plats! :D
Själv åkte jag och mös bakom några av er då och då idag tror jag, med min exotiska japs...:rolleyes:

Va det du som gjorde :tummenupp upp efter passen på slutet :tummenupp

Bild.


pass 4 i snabb ..


 

Bifogat

  • Mantorp.jpg
    Mantorp.jpg
    135.4 KB · Visningar: 146
  • 1290 Mantorp jagas av Tv4.jpg
    1290 Mantorp jagas av Tv4.jpg
    233.9 KB · Visningar: 104
Last edited:
51 km på reserven, still going strong :tummenupp
Fick sen i 15 liter i tanken på 22 mil.:banana
Oljedimman på ljuddämparens skyddsplåt oroar lite och
verkar komma från två av motorns bultar, men det harinte blivit värre i alla fall.
 
Vissa av bultarna är inte i blinda hål. Sitter små plastbrickor under skallarna som ska täta, men dessa är lätta att dra sönder. Går ju att fixa lätt med lite gängtätning.
 
Precis, men man får ganska många dagar på bana för vad ett Akra med kod och en bänkning kostar. Vi får se, verkar gå att fixa motsvarande på annat sätt! :D
 
Måste du bänka då?
Jag hoppade det :-)
Nejdå, inget måste men en Akra-pipa med upplåsningskod är inte billigt ändå. Speciellt som hojen fortfarande måste in för att låsas upp och få race-mapp intryckt samt kalibreras. Enbart Race-ECU är inte aktuellt med originalpipa & kat.

Däremot kan man mappa om original-ECU så den liknar Race fast matchar standardutrustningen... Vilket efter omkalibrering eller köp av nytt servo faktiskt även är billigaste lösningen. :D
 
Snabbfråga passar akra slipon från rsv4 till tuono V4?

Vad kostar koden till ECU?
Ja.
Du kan inte köpa bara koden, du måste köpa antingen slipon/helsystem med kod eller ny ECU. Den senare kostar ca 4000 plus kostnad för kalibrering.

(ProService utanför Norrtälje kan mappa om din originalbox, liksom en Apriliakille som kallas Gabro i Italien. ca 5000,-)
 
Last edited:
Ja , Gabro har filat länge på sin map ...den verkar riktigt nice .

Fast då måste ecu skickas till Italien . känns som en Vinter syssla :)

Jo det drar iväg i stålar hur man än gör ...tycke väl mitt va rätt prisvärt , dock så fick jag bra pris hos Probike då jag köpte hojen där 3400kr inkl arbete för race ecu + Leovince Factory II för ca 4000kr på E-bay . Men visst mkt stålar är det .

Fast....Helsystem till Ducati , Ktm 1290 går väl löst på 25k och uppåt:crash



Pär , visst slip-on går bra , dock så talade vi om utan servo motorn till avgasspjället ...då är racemap bra tex .
 
Last edited:
Back
Top