Aprilia Tuono V4

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Myt eller inte. Men det känns ju lite bättre att vara snäll i början samt inte göra något som påverkar garantier och annat.
Gör det som känns bäst för dig. Då sover man bättre om natten. Jag hade gjort det som känns bäst för mig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hej alla Tuono-fans,

Om någon går i tankarna på köpa en Aprilia Tuono 1100 Factory -21 så k-a-n-s-k-e jag säljer min - så tänkte göra en intressekoll innan jag ångrar mig och kommer till mina sinnes fulla bruk igen. Det är f*n den perfekta hojen.

Info om den :

Aprilia Tuono 1100 Factory

2021

9XX mil och 1000 mila servicen gjordes 19/4 på Mc verkstan i Eskilstuna 6827kr) där dom fann att en fläkt skall bytas på garantin, detta sker 31/7 och i samband med detta släcks även servicelampan i efterhand.

Akrapovic kolfiberslipon

UpMap med Gabro

Andra broms & kopplingshandtag

R&G rampuckar på sidorna

Bridgestone S22

... och säkert nått mer jag glömt.

Mycket fin, låter fantastiskt, går extremt fint och en dröm att köra, ni som vet - vet.

Pris : 155,000kr
Förvillande likt en annons.
 

motorcyclist

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR -20
Tjena mina damer och herrar.
Var och kikade på denna:

Är detta plug n play eller som verkligen inte kräver hojen mappas/chippas/flashas som det står i beskrivningen? Jag har inte mycket koll på detta då jag aldrig mappat någon hoj. Nu har jag köpt en Aprilia Tuono V4 -20 som gått 0 mil och tänkte köpa en aftermarket ljuddämpare men vill behålla garantin på hojen och letar därför efter ljuddämpare som ej kräver någon modifiering på motorn. Kan ni vänligen kika på detta och återkomma till mig.
 

motorcyclist

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR -20
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka

Alltså, om du köper ett Aprilia-eftermarknads? Eller ett av vilken tillverkare som helst…

 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Alternativt köper jag denna direkt från austinracings hemsida då dom hävdar att den inte kräver någon map:


Vill först höra eran åsikter då vissa här är relativt experter!
Tack i förhand.

Du bör undvika korta slip-on , sen så bör du ha race map eller dylikt vid slip-on annars kommer hoj gå snålt. Sen att de skriver att det ej behövs är obra, men jag gissar de vill sälja slip-on och skiter i om hojarna går snålt.

Om jag inte mins fel så är det bara aprilias eftermarknad + map som gäller om du ska behålla garantin(vet det var akra förut).
 

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Ort
Hellsingland
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Du bör nog mappa, hämtade nyss ut en rsv4, monterade acrapovic och la in racemappen, annars blir det nog snålgång, katalysatorn sitter ju på originalsystemet så det öppnar ju upp rätt ordentligt när du byter, och man vill nog vara lite rädd om garantierna:fakta
 

mekarawr

Medlem
Gick med
15 Sep 2021
Hoj
Yamaha MT09 SP -21
jag mappade om min yamaha mt09 efter att ha tagit bort katten, blev som en helt ny hoj, rekomenderas verkligen
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka

På min cykel sitter Austin GP1R och den lätt inte så mycket förrän jag tog bort db-killer (utan db-killer låter det för mycket).
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Kan rekommendera Trebles i Trelleborg, han har nog alla svar du behöver innan du byter till eftermarknadsblås.....mappa eller inte mappa.. Akra är det no brainer, där skall du mappa om med deras racemapp, Austin vet jag inte men byter du röret så tar du bort katten, servon till avgasspjället bör du eliminera också så slipper den jobba i onödan....
 

lexcom

Medlem
Gick med
29 Apr 2020
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory Ultra Dark
Grejen är att jag hört med Aprilia verkstad och så länge man inte rör motorn eller gör modifieringar på den så skall garantin fortsätta gälla vid enbart exhaust byte, däremot skall denna inte kräva någon map.

Fyfan vad härligt motorn låter med original ljuddämpare, kan bara föreställa mig hur mycket bättre det kommer låta med uppgradering :nicka
Det beror på. Köper du akra från fabrik inkl racemap så kan du simma lugnt men köper du externt decat system utan mapp och sedan får problem med motorn så skulle jag inte känna mig lugn. Köp Garbo T800 så kan du mappa om själv hemma och sedan enkelt gå tillbaka till originalmapp när du önskar. Det hade jag gjort om jag var du.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Hej

jag undrar om ni har nån erfarenhet från "Marcussen Mc" ?

Jag ringde o kollade priset för 2000mil service, då nämnde han att priset kan hamna upp mot 12000kr beroende på vad som behövs göra:va

Låter det rimligt?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top