Aprilia Tuono V4

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Knepigt att det inte står i instruktionsboken att man behöver ha i 2:ans växel vid kalibrering. Fungerade då iaf
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Söker vänster sidokåpa, kopplingshandtag, ev styre, och växelstag till en 16 factory. Nån som har nått liggande?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ajdå! Glömde du möjligen att frigöra kabeln ifrån bromsslangen när du hade av oket/hjulet? Låter knepigt att det bara uppkommer utan yttre påverkan (nu är förvisso Bosch-sensorerna lite känsliga men borde hålla länge..)

Nej då, det var inte klåfingriga jag som bytte däck, det lämnar jag till proffsen. Vet inte om det uppkommit i samband med däcksbytet, men det känns ju troligt. Killen som bytte däck har dock alltid bytt däck på både min och polarnas Tuonos, så det verkar lite konstigt. Snackade med honom och frågade, men han sa att han inte upplevt att det hänt något ovanligt. Frågan är bara hur mycket tid Probike har lagt ner på ärendet, så att det inte bara är ett kontaktfel eller dyl. Ska nog be min meckar-kille att ta en titt på det innan Probike får laga hojen.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jahaja... då var det dax att joina tråden som ligger i topp på sporthoj :yoparty
Införskaffade mig en Factory -17 som jag håller på att köra in.

GRATTIS TILL MIG:banana
 

grafikost

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 RR 2016
Någon som har ett tips på ett vettigt, lägre, mer aggressivt styre? (Kör en 1100rr -16) Funderat lite på clip-ons, men verkar vara lite för mycket meck för en snickare som mig :D
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Har testat med lite olika varianter typ kortat dragbar som då blir ganska rakt.
Problemet med de varianter jag testat är att broms och koppling inte får fritt från kåpan.
Jag vinklar bak originalstyret och tycker det blir ok.
Upplever du att styret kommer för nära dig kan du vända på styrhållaren på gaffelkronan så kommer du nån cm längre fram.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur många användbara liter är tanken på? Hur långt kommer man med lite marginal i motorvägsfart? Tourade autobahn och mestankade vid 12 mil, många tankningar blir det..
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Märkte igår att quckshiftern missade lite mellan 1-2, provade och fungerade trögt..eller inte alls så smidigt som tidigare..behövdes klart mycket mer tryck på pedalen och ibland hände ingenting. Jag kollade spelet på kopplingen och märkte att om jag släppte ut kopplingen långsamt så gick den inte tillbaka helt utan man fick hjälpa till med fingrarna och trycka tillbaka den sista biten, pratar kanske 2-4 mm på handtaget. Kopplingsarmen likaså såklart. Då jag såg till att kopplingen var fullt ute, dvs fullt grepp, så fungerade qs som den skulle, dvs smidigt och underbart men annars inte.
Kan man justera så att den drar tillbaka helt och håller på nåt vis? Några idéer vad som kan orsaka det? Hände helt plötsligt.
En 1100 2015 med 1600 mil på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Kollade över den oxå å den ser bra ut..men just det att är kopplingen fullt ute, dvs fullt grepp fungerade allt som det skulle men med det lilla glappet fungerade det inte


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

borg83

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Multistrada Enduro
Hur många användbara liter är tanken på? Hur långt kommer man med lite marginal i motorvägsfart? Tourade autobahn och mestankade vid 12 mil, många tankningar blir det..

Jag hade inga problem att köra 20mil per tank när jag körde på Autobahn genom Tyskland förra sommaren. Låg i 130km/h. Och då hade ändå inte reservlampan tänts.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Hur många användbara liter är tanken på? Hur långt kommer man med lite marginal i motorvägsfart? Tourade autobahn och mestankade vid 12 mil, många tankningar blir det..

Har fått soppatorsk i Frankrike med 98 och då kom jag 27 mil. Förra veckan rullade jag in på macken i Sverige på ful95 och då,stod trippen på 23 mil. Brukar komma 4-5mil längre på 87. Testat båda på Autobahn men aldrig inväntat soppatorsk. Får i 17.2-17.3 liter när den varit helt tom så detta med 18.5 liter tror jag inte riktigt på. Max 18 om man ställer hojen rakt.
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
View attachment 438684Kolla skruven till växelföraren!!

Det här skulle jag vilja veta lite mer om. Kan den vara glapp och vad ger det för symptom? Tycker min QS kan göra helt grymma växlingar ibland för att vid andra tillfällen gå in ganska abrupt. Men det har blivit bättre bara genom att jag justerat höjden på föraren och blivit mer distinkt själv. Dock tycker jag fortfarande att den beter sig olika vid olika tillfällen.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Det här skulle jag vilja veta lite mer om. Kan den vara glapp och vad ger det för symptom? Tycker min QS kan göra helt grymma växlingar ibland för att vid andra tillfällen gå in ganska abrupt. Men det har blivit bättre bara genom att jag justerat höjden på föraren och blivit mer distinkt själv. Dock tycker jag fortfarande att den beter sig olika vid olika tillfällen.

Fick svar från BikePort, sitter en brytare vid kopplingshandtaget som måste vara påverkad för att QS ska fungera. Jag smorde upp handtaget/gjorde rent och efter det går greppet tillbaka som det vore nytt och allt fungerar som det ska.

- - - Updated - - -

View attachment 438684Kolla skruven till växelföraren!!
Fick svar från BikePort, sitter en brytare vid kopplingshandtaget som måste vara påverkad för att QS ska fungera. Jag smorde upp handtaget/gjorde rent och efter det går greppet tillbaka som det vore nytt och allt fungerar som det ska.
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Tog ut RR:en för lite banåka för första gången i helgen... Har vi kommit fram till vilka belägg som "gäller" för våra Tuono/RSV4? Fick brake fade i slutet på 20-minuterspassen vilket inte gav förtroende i bromsningarna.

Galfer 1375?
EBC HH?
SBS RS?

I övrigt så funkade Supercorsa SP V2 helt suveränt med 2,0 bar fram och 1,9 bak, kallt utan värmare. Man hade nog kunnat gå ännu lägre bak...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top