Aprilia Tuono V4

Tack för alla svar gällande skillnader mellan 1000 och 1100, men "keep them coming" om ni sitter inne på något mer. All info tages tacksamt emot.

Hur viktigt anser ni att det är med ABS? Jag kan dessutom personligen tycka att det är jävligt märkligt att en hoj som är fullständigt nersmetad med elektroniska hjälpmedel saknar ABS :va fram till alldeles nyligen.
 
Min högst personliga och tidigare förmedlade upplevelse.

1100 känns (behöver inte betyda fakta) "trögare" i förflyttning mellan kurva till kurva från en sida till annan. Den uppträder något mer stadigt, mer med fotfäste. Medans 1000 är mer på tå, nervöst är inte rätt ord men åt det hållet. Jag har av dessa upplevelser valt att behålla min 1000 då bana är mitt huvudnummer. Även om det finns mer botten, mer register i 1100 så uppe på topp varv märker man liten eller ingen skillnad.

Botemedlet är väl bara att byta till större bakdrev och fram så hjulbasen blir lite kortare samt ev sänka lite i framgaffeln , det skulle jag gjort om jag upplevde hojen som trögare sävligare .
 
Mumma!
Den nuvarande digitala displayen behövde definitivt bytas ut! Men personligen föredrar jag fortfarande analog varvräknare, tycker både det är snyggare och lättare att se med periferiseendet.
 
Mumma!
Den nuvarande digitala displayen behövde definitivt bytas ut! Men personligen föredrar jag fortfarande analog varvräknare, tycker både det är snyggare och lättare att se med periferiseendet.

Blir riktigt hård kamp mellan Tuono och S1000R 2017 . Båda nu väldigt snarlika i sin konfig med upp/ner QS, race-abs osv. Fetare bromsar fram på Apan? För mig står det mellan att kitta min nuvarande S1000R eller kliva över till en Factory . Har väldigt svårt att stå emot V4-ljudet när man kört radfyra hittills.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jäklar vad sexig nya tuonon är, helt rätt med quickshifter för upp och ned växlingar samt kurv ABS och farthållare!
Men jag tycker det är mycket pengar och var mer inne på att köpa en Factory -16, men nu när -17 blir mycket bättre så kliar det rejält i fingrarna.

Men, jag undrar varför Tuono v4 från 2012 -2014 har utbytta motorer?
Har sett två på blocket som motorn bytts på.
Varför?
 
En del av mig hoppas att den kommer kosta samma som 2016 för då vill jag byta upp mig. Men stora delen av mig hoppas att den blir mycket dyrare så att man inte tycker att det är värt det.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Alltså, min hoj är inte den nyaste och fränaste så jag tänkte göra den lite mer banvänlig.

Visst blir man lite fuktig...
79db5d6ff8280b5810da3f2ae1ecf725.jpg
a79c72e591e379aee70fc4b9973a87d8.png
 
Efter 4+ månader på verkstad her i Norge så blev den vita V4R bytad i en blå V4 1100 RR, har 5 års reklmationsrätt i Norge men behövde inte använda den då jag kom överens med importör och handlare om en deal på denna 1100:an.

14523050_775013812638642_838608049904100270_n.jpg


Fikk flyttat över Hepco Becker bagage lösningen så då är det bara småsaker som tank pads och justerbar broms och kopplingsgrepp.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top